Volkswagen poszerza ofertę elektrycznego ID.3, który we wrześniu zadebiutował w polskich salonach. Od teraz ID.3 jest dostępny z akumulatorem Pure Performance (z silnikiem o mocy 150 KM), który zapewnia kompaktowemu Volkswagenowi zasięg do 351 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Cena ID.3 Pure Performance wynosi 136.890 złotych, w lepiej wyposażonych wersjach Pure Performance City i Pure Performance Style, ID.3 kosztuje – odpowiednio – 150.190 złotych i 165.090 złotych. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, ofertę ID.3 uzupełni jeszcze podstawowy wariant – Pure – z akumulatorem o tej samej pojemności, z silnikiem o mocy 126 KM, którego cena wyniesie poniżej 130.000 zł.
Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.
Czy i jak zmienia się zdanie Polaków na temat samochodów elektrycznych? Podczas pierwszego badania w nowym roku InsightOut Lab zwróciło się do ankietowanych z tymi samymi pytaniami, które zadawało niespełna rok wcześniej. Jak zmieniły się odpowiedzi udzielane przez respondentów?
Po krótkiej nieobecności na rynku, która wynikała ze względów produkcyjnych, do oferty Volkswagena wraca elektryczny miejski e-up! Znowu można składać na niego zamówienia – cena bazowa samochodu wynosi 99.490 zł. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) przyjazny dla środowiska Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania elektrycznego modelu e-up! podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według WLTP).
Marka Volkswagen Samochody Osobowe aktywnie realizuje strategię transformacji w kierunku elektromobilności. „Rok 2020 okazał się dla Volkswagena w tej dziedzinie przełomowy” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator (w 2019 roku Volkswagen sprzedał 45 117 takich pojazdów). Brandstätter dodał: „Znajdujemy się na drodze do realizacji ambitnego celu, jakim jest objęcie przez Volkswagena pozycji lidera na rynku pojazdów zasilanych energią z akumulatorów.”
Volkswagen konsekwentnie powiększa ofertę wersji silnikowych flagowej limuzyny dostępnej w dwóch wersjach nadwozia – Arteona i Arteona Shooting Brake. Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Dzięki temu ostatniemu ofensywa Volkswagena w zakresie modeli hybrydowych nabiera jeszcze większego tempa – już teraz w wersjach z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny. Arteon i Arteon Shooting Brake wyróżniają się w swojej klasie zupełnie nową stylistyką.
Tiguan w nowej odsłonie jest oferowany z nowymi układami napędowymi. Wśród nich, po raz pierwszy w historii tego modelu, do wyboru jest również hybrydowy zespół napędowy – eHybrid – o mocy 180 kW/245 KM. Tiguan eHybrid to bardzo ważny element programu elektryfikacji prowadzonego przez Volkswagena. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju: „Zaprojektowaliśmy ten zespół w taki sposób, żeby przy dostatecznie naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid ruszał z miejsca zawsze w trybie „e-Mode”. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora jest wtedy w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP). Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, co oznacza to, że w danym miejscu samochód porusza się bezemisyjnie”.
Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.
Dzięki nowemu wyświetlaczowi przeziernemu (tzw. wyświetlaczowi head-up) wykorzystującemu technologię rozszerzonej rzeczywistości Volkswagen łączy świat rzeczywisty z wirtualnym. Innowacyjny system pozwala umieścić wybrane symbole graficzne w rzeczywistym otoczeniu pojazdu. Volkswagen jako pierwszy producent samochodów na świecie stosuje tę technologię w autach klasy kompaktowej. Nowa funkcja zwiększająca komfort jazdy najpierw znajdzie zastosowanie w elektrycznych Volkswagenach ID.3 oraz ID.4.
W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.