Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
27.01.2021

Volkswagen poszerza ofertę elektrycznego ID.3, który we wrześniu zadebiutował w polskich salonach. Od teraz ID.3 jest dostępny z akumulatorem Pure Performance (z silnikiem o mocy 150 KM), który zapewnia kompaktowemu Volkswagenowi zasięg do 351 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Cena ID.3 Pure Performance wynosi 136.890 złotych, w lepiej wyposażonych wersjach Pure Performance City i Pure Performance Style, ID.3 kosztuje – odpowiednio – 150.190 złotych i 165.090 złotych. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, ofertę ID.3 uzupełni jeszcze podstawowy wariant – Pure – z akumulatorem o tej samej pojemności, z silnikiem o mocy 126 KM, którego cena wyniesie poniżej 130.000 zł.

Więcej Pobierz PDF Pobierz PDF
22.01.2021

Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.

Więcej Pobierz PDF
18.01.2021

Po krótkiej nieobecności na rynku, która wynikała ze względów produkcyjnych, do oferty Volkswagena wraca elektryczny miejski e-up! Znowu można składać na niego zamówienia – cena bazowa samochodu wynosi 99.490 zł. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) przyjazny dla środowiska Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania elektrycznego modelu e-up! podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według WLTP).

Więcej Pobierz PDF
13.01.2021

Marka Volkswagen Samochody Osobowe aktywnie realizuje strategię transformacji w kierunku elektromobilności. „Rok 2020 okazał się dla Volkswagena w tej dziedzinie przełomowy” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator (w 2019 roku Volkswagen sprzedał 45 117 takich pojazdów). Brandstätter dodał: „Znajdujemy się na drodze do realizacji ambitnego celu, jakim jest objęcie przez Volkswagena pozycji lidera na rynku pojazdów zasilanych energią z akumulatorów.”

Więcej Pobierz PDF
07.01.2021

Volkswagen konsekwentnie powiększa ofertę wersji silnikowych flagowej limuzyny dostępnej w dwóch wersjach nadwozia – Arteona i Arteona Shooting Brake. Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Dzięki temu ostatniemu ofensywa Volkswagena w zakresie modeli hybrydowych nabiera jeszcze większego tempa – już teraz w wersjach z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny. Arteon i Arteon Shooting Brake wyróżniają się w swojej klasie zupełnie nową stylistyką.

Więcej Pobierz PDF
05.01.2021

Tiguan w nowej odsłonie jest oferowany z nowymi układami napędowymi. Wśród nich, po raz pierwszy w historii tego modelu, do wyboru jest również hybrydowy zespół napędowy – eHybrid – o mocy 180 kW/245 KM. Tiguan eHybrid to bardzo ważny element programu elektryfikacji prowadzonego przez Volkswagena. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju: „Zaprojektowaliśmy ten zespół w taki sposób, żeby przy dostatecznie naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid ruszał z miejsca zawsze w trybie „e-Mode”. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora jest wtedy w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP). Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, co oznacza to, że w danym miejscu samochód porusza się bezemisyjnie”.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.

Więcej Pobierz PDF
21.12.2020

Dzięki nowemu wyświetlaczowi przeziernemu (tzw. wyświetlaczowi head-up) wykorzystującemu technologię rozszerzonej rzeczywistości Volkswagen łączy świat rzeczywisty z wirtualnym. Innowacyjny system pozwala umieścić wybrane symbole graficzne w rzeczywistym otoczeniu pojazdu. Volkswagen jako pierwszy producent samochodów na świecie stosuje tę technologię w autach klasy kompaktowej. Nowa funkcja zwiększająca komfort jazdy najpierw znajdzie zastosowanie w elektrycznych Volkswagenach ID.3 oraz ID.4.

Więcej Pobierz PDF
17.12.2020

W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.