Wszechstronny mały samochód dla każdego: Polo zachwyca już od 50 lat. Z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie jest prawdziwym bestsellerem. Volkswagen rozpoczyna jubileuszowy rok od prezentacji dwóch samochodów pierwszej generacji podczas wystawy Bremen Classic Motorshow: Polo L z 1975 roku i wyścigowego Polo z 1977 roku.
Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów. To znacznie więcej niż wynosi maksymalny zasięg modelu wg WLTP (w cyklu mieszanym), czyli do 709 kilometrów. Udało się przekroczyć go o 232 km, czyli 32,7 procent. Podczas liczącej 941 km podróży średnie zużycie energii wyniosło zaledwie 9,2 kWh/100 km – to wyjątkowo niski wynik. W przeliczeniu na olej napędowy odpowiada to około 1 litrowi na 100 km. Celem testu przeprowadzonego we Włoszech było zbadanie maksymalnej wydajności Volkswagena ID.7 Pro S.
Volkswagen Polo jest w sprzedaży od 1975 roku, od samego początku wyznaczał standardy w swojej klasie, a przy tym od zawsze był synonimem przystępnej cenowo mobilności, ponadczasowego designu i nowoczesnych rozwiązań. Z ponad 20 milionami sprzedanych pojazdów sześciu generacji, Polo stało się jednym z najbardziej udanych modeli w swojej klasie. W roku 2025 ten miejski model Volkswagena obchodzi 50 urodziny.
Volkswagen wprowadził na rynek nową, jeszcze bardziej sportową wersję modelu ID.3 GTX. Nowa, topowa wersja ID.3 GTX Performance ma silnik o mocy 326 KM, napędzający tylną oś. Auto ma świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s, a dzięki umieszczonemu w płycie podłogowej nowemu akumulatorowi o pojemności 79 kWh idealnie pośrodku pojazdu równie dobre są właściwości jezdne. To także zasługa standardowego w topowym modelu ID.3 zawieszenia DCC.
Zespół kierowców, pod kierownictwem eksperta w dziedzinie jazdy długodystansowej samochodami elektrycznymi, Szwajcara Felixa Egolfa, pokonał nowym, elektrycznym Volkswagenem ID.7 Pro S dystans 794 km na jednym ładowaniu. Pokonanie tej odległości zajęło ekipie Volkswagen Team Switzerland 15 godzin i 42 minuty (czas netto). Udało się więc znacząco przekroczyć podawany przez producenta maksymalny zasięg modelu wg WLTP wynoszący w cyklu mieszanym 709 kilometrów. W czasie testu flagowy model rodziny ID. poruszał się po drogach publicznych i w normalnym ruchu drogowym.
Volkswagen uruchomi program testowania samochodów elektrycznych „Test it. Love it.”, którego celem jest promocja aut z tym napędem. W jego ramach klienci rozważający zakup samochodu elektrycznego będą mogli przetestować Volkswagena ID.3, ID.4 lub ID.7 Tourer przez 30 dni. Z programu będą mogli skorzystać w salonie w Gdańsku i Gdyni, a także w dwóch salonach we Wrocławiu. Co ważne, zainteresowani klienci nie ponoszą żadnych kosztów poza wynajęciem i ładowaniem, a w przypadku zakupu elektrycznego Volkswagena po skorzystaniu z programu koszt testu zostanie odliczony od ceny auta.
Podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno Volkswagen zaprezentował wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE. Opracowany we współpracy z luksusową marką mody sportowej BOGNER z Monachium, samochód przypomina legendarnego Golfa Fire and Ice, który odniósł niespodziewany sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów. Dzięki ekskluzywnemu 3-warstwowemu lakierowi z efektem szklanych koralików i licznym wyjątkowym detalom we wnętrzu, pojazd to swego rodzaju hołd dla poprzednika, przeniesiony do czasów współczesnych.
Volkswagen rozpoczął sprzedaż najnowszej generacji Golfa GTI. Pierwowzór usportowionych kompaktów wszedł na rynek z mocniejszym o 20 KM silnikiem – teraz dysponuje on mocą 265 KM. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Z zewnątrz odmiana GTI odróżnia się od innych wersji m.in. bardziej agresywną stylizacją i nowo zaprojektowanymi tylnymi światłami LED. Golf GTI jest wyposażony standardowo w 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG, ceny tego modelu zaczynają się od 179 790 zł. Dla bardziej wymagających przeznaczona jest wersja GTI Clubsport – pod maską ma silnik o mocy 300 KM, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Ta odmiana kosztuje od 183 890 zł.
Volkswagen Golf, jako symbol jakości, niezawodności i innowacyjności, już od 50 lat cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Specjalne wydarzenie, zorganizowane przez Volkswagena na Torze Modlin było więc doskonałą okazją, aby uczcić tę motoryzacyjną ikonę, a także by spojrzeć na jej przyszłość w kontekście zmieniających się trendów i technologii w branży motoryzacyjnej. Na Torze Modlin spotkało się kilka tysięcy fanów Golfa, a 300 z nich mogło zaprezentować swoje auta w specjalnie wyznaczonej strefie. Były wśród nich auta wszystkich generacji, w tym pięknie odrestaurowane „jedynki”, „dwójki” i liczni młodsi bracia. Nie zabrakło oczywiście kabrioletów, a także kilku egzemplarzy Golfa Country. Impreza na Torze Modlin zakończyła się paradą – przejazdem wszystkich aut po nitce toru.
Volkswagen rozszerzył gamę dostępnych wersji modelu ID.7. Pierwsza z nowości to odmiana ID.7 GTX – fastback z napędem na cztery koła i dwoma silnikami o łącznej mocy 340 KM. Auto można już zamawiać u dealerów Volkswagena w Polsce, a cena zaczyna się od 310 290 zł. Równolegle rozpoczęła się przedsprzedaż modeli ID.7 GTX Tourer (od 314 290 zł), ID.7 Pro S (od 279 590 zł) i ID.7 Tourer Pro S (od 283 590 zł). Podobnie jak ID.7 GTX, także ID.7 GTX Tourer wyposażono w napęd na wszystkie koła. Modele ID.7 Pro S i ID.7 Tourer Pro S mają silnik o maksymalnej mocy 286 KM, który napędza tylne koła. Wszystkie cztery nowe wersje ID.7 są wyposażone w akumulator o pojemności netto 86 kWh.