Volkswagen wprowadził na rynek nową, jeszcze bardziej sportową wersję modelu ID.3 GTX. Nowa, topowa wersja ID.3 GTX Performance ma silnik o mocy 326 KM, napędzający tylną oś. Auto ma świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s, a dzięki umieszczonemu w płycie podłogowej nowemu akumulatorowi o pojemności 79 kWh idealnie pośrodku pojazdu równie dobre są właściwości jezdne. To także zasługa standardowego w topowym modelu ID.3 zawieszenia DCC.
Zespół kierowców, pod kierownictwem eksperta w dziedzinie jazdy długodystansowej samochodami elektrycznymi, Szwajcara Felixa Egolfa, pokonał nowym, elektrycznym Volkswagenem ID.7 Pro S dystans 794 km na jednym ładowaniu. Pokonanie tej odległości zajęło ekipie Volkswagen Team Switzerland 15 godzin i 42 minuty (czas netto). Udało się więc znacząco przekroczyć podawany przez producenta maksymalny zasięg modelu wg WLTP wynoszący w cyklu mieszanym 709 kilometrów. W czasie testu flagowy model rodziny ID. poruszał się po drogach publicznych i w normalnym ruchu drogowym.
Volkswagen uruchomi program testowania samochodów elektrycznych „Test it. Love it.”, którego celem jest promocja aut z tym napędem. W jego ramach klienci rozważający zakup samochodu elektrycznego będą mogli przetestować Volkswagena ID.3, ID.4 lub ID.7 Tourer przez 30 dni. Z programu będą mogli skorzystać w salonie w Gdańsku i Gdyni, a także w dwóch salonach we Wrocławiu. Co ważne, zainteresowani klienci nie ponoszą żadnych kosztów poza wynajęciem i ładowaniem, a w przypadku zakupu elektrycznego Volkswagena po skorzystaniu z programu koszt testu zostanie odliczony od ceny auta.
Podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno Volkswagen zaprezentował wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE. Opracowany we współpracy z luksusową marką mody sportowej BOGNER z Monachium, samochód przypomina legendarnego Golfa Fire and Ice, który odniósł niespodziewany sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów. Dzięki ekskluzywnemu 3-warstwowemu lakierowi z efektem szklanych koralików i licznym wyjątkowym detalom we wnętrzu, pojazd to swego rodzaju hołd dla poprzednika, przeniesiony do czasów współczesnych.
Volkswagen rozpoczął sprzedaż najnowszej generacji Golfa GTI. Pierwowzór usportowionych kompaktów wszedł na rynek z mocniejszym o 20 KM silnikiem – teraz dysponuje on mocą 265 KM. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Z zewnątrz odmiana GTI odróżnia się od innych wersji m.in. bardziej agresywną stylizacją i nowo zaprojektowanymi tylnymi światłami LED. Golf GTI jest wyposażony standardowo w 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG, ceny tego modelu zaczynają się od 179 790 zł. Dla bardziej wymagających przeznaczona jest wersja GTI Clubsport – pod maską ma silnik o mocy 300 KM, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Ta odmiana kosztuje od 183 890 zł.
Volkswagen Golf, jako symbol jakości, niezawodności i innowacyjności, już od 50 lat cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Specjalne wydarzenie, zorganizowane przez Volkswagena na Torze Modlin było więc doskonałą okazją, aby uczcić tę motoryzacyjną ikonę, a także by spojrzeć na jej przyszłość w kontekście zmieniających się trendów i technologii w branży motoryzacyjnej. Na Torze Modlin spotkało się kilka tysięcy fanów Golfa, a 300 z nich mogło zaprezentować swoje auta w specjalnie wyznaczonej strefie. Były wśród nich auta wszystkich generacji, w tym pięknie odrestaurowane „jedynki”, „dwójki” i liczni młodsi bracia. Nie zabrakło oczywiście kabrioletów, a także kilku egzemplarzy Golfa Country. Impreza na Torze Modlin zakończyła się paradą – przejazdem wszystkich aut po nitce toru.
Volkswagen rozszerzył gamę dostępnych wersji modelu ID.7. Pierwsza z nowości to odmiana ID.7 GTX – fastback z napędem na cztery koła i dwoma silnikami o łącznej mocy 340 KM. Auto można już zamawiać u dealerów Volkswagena w Polsce, a cena zaczyna się od 310 290 zł. Równolegle rozpoczęła się przedsprzedaż modeli ID.7 GTX Tourer (od 314 290 zł), ID.7 Pro S (od 279 590 zł) i ID.7 Tourer Pro S (od 283 590 zł). Podobnie jak ID.7 GTX, także ID.7 GTX Tourer wyposażono w napęd na wszystkie koła. Modele ID.7 Pro S i ID.7 Tourer Pro S mają silnik o maksymalnej mocy 286 KM, który napędza tylne koła. Wszystkie cztery nowe wersje ID.7 są wyposażone w akumulator o pojemności netto 86 kWh.
Nowy Passat otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w prestiżowym teście organizacji Euro NCAP. Czyni to Volkswagena klasy średniej jednym z najlepiej ocenianych modeli w swoim segmencie w 2024 roku. Po 2010 i 2014 roku, kiedy to maksymalne noty otrzymały poprzednie generacje Passata, teraz ich następca – całkowicie nowy model o tej samej nazwie również otrzymał najwyższe wyróżnienie od Euro NCAP.
Ósma generacja Volkswagena Golfa została zaprezentowana w Autostadt w Wolfsburgu w październiku 2019 roku, a auta w salonach pojawiły się przed końcem roku. Auto miało wymiary zbliżone do poprzednika, ale mimo to udało się znacząco zmniejszyć współczynnik oporu powietrza – z 0,3 do 0,275. Kolejny raz zwiększono poziom bezpieczeństwa – w wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. systemy Lane Assist, utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu czy Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz reflektory LED. W 2024 roku Volkswagen zmodernizował swój najpopularniejszy model, a pierwsze egzemplarze samochodów po liftingu właśnie trafiają do salonów.
Volkswagen rozszerzył swoją gamę ID.3 i oferuje teraz cztery kolejne wersje tego modelu: dealerzy przyjmują już zamówienia na nową, dynamiczną odmianę ID.3 GTX o mocy 286 KM, ulepszone modele ID.3 Pro i Pro S, a także nową, podstawową wersję ID.3 Pure. Wszystkie są wyposażone w nową generację oprogramowania i systemu infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala i ulepszoną koncepcją obsługi. Ponadto na liście opcji pojawiły się m.in. zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, przeprojektowana aplikacja Wellness i wysokiej klasy system audio Harman Kardon. Akumulator, w zależności od wersji, ma pojemność netto od 52 kWh (ID.3 Pure), przez 59 kWh (ID.3 Pro), 77 kWh (ID.3 Pro S) aż po 79 kWh (ID.3 GTX).