Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.
Czy i jak zmienia się zdanie Polaków na temat samochodów elektrycznych? Podczas pierwszego badania w nowym roku InsightOut Lab zwróciło się do ankietowanych z tymi samymi pytaniami, które zadawało niespełna rok wcześniej. Jak zmieniły się odpowiedzi udzielane przez respondentów?
Po krótkiej nieobecności na rynku, która wynikała ze względów produkcyjnych, do oferty Volkswagena wraca elektryczny miejski e-up! Znowu można składać na niego zamówienia – cena bazowa samochodu wynosi 99.490 zł. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) przyjazny dla środowiska Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania elektrycznego modelu e-up! podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według WLTP).
Poznań/Hanower, 15 stycznia 2021 r. Podobnie jak w wielu światowych firmach i markach, również w Volkswagen Samochody Dostawcze rok 2020 został zdeterminowany przez przebieg pandemii Covid-19 i związane z nią spowolnienie gospodarcze i ograniczenia społeczne. W sumie, w roku 2020 marka dostarczyła do rąk klientów na całym świecie 371 700 pojazdów. Odnotowano spadek o 24,4 procent w stosunku do roku 2019. Na polskim rynku zarejestrowano w tym czasie 9094 sztuki nowych dostawczych Volkswagenów, co czyni Polskę liderem w regionie Europy Środkowo - Wschodniej.
Marka Volkswagen zamierza redukować i kompensować ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Wraz z początkiem 2021 roku, po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.
Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.
Poznań/Hanower, 18 grudnia 2020 r. Konsorcjum Euro NCAP, w skład którego wchodzą europejskie ministerstwa transportu, automobilkluby, firmy ubezpieczeniowe i instytuty badawcze, przetestowało bezpieczeństwo w 19 lekkich samochodach dostawczych różnych marek. Skupiano się przede wszystkim na dostępności i funkcjonalności aktywnych systemów bezpieczeństwa. Volkswagen Transporter T6.1 znalazł się na szczecie zestawienia i nagrodzony został złotym medalem Euro NCAP.
W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
66% ankietowanych Polaków chętnie korzystałoby z przywilejów, jakie daje posiadanie samochodu elektrycznego – wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Niespełna co trzecia osoba (31%) byłaby nawet gotowa za nie płacić.
Poznań, 14 grudnia 2020 r. Okres przedświąteczny to czas prowadzonych przez wiele firm i organizacji aktywnych działań mających na celu pomaganie najuboższym i najbardziej potrzebującym. Jedną z największych, opierających się na dziele wolontariuszy organizacji zajmujących się taką działalnością w naszym kraju, jest Szlachetna Paczka. W tym roku, w najgorętszym, przedświątecznym okresie, prezenty do najbardziej potrzebujących rodzin dostarczały dwa dostawcze Volkswageny: Caddy 5 i e-Crafter. W ten sposób marka Volkswagen Samochody Dostawcze włączyła się w wielką akcję czynienia dobra.