Przychody ze sprzedaży grupy marek Core, w skład której wchodzą Volkswagen, Skoda, SEAT/Cupra i Volkswagen Samochody Dostawcze znacznie wzrosły w pierwszym kwartale 2025 r., osiągając łącznie ok. 35,3 mld euro. Odnotowano znaczący wzrost dostaw samochodów elektrycznych. Jednocześnie rezerwy związane z przepisami dotyczącymi emisji CO₂ w Europie, a także spraw silników Diesla wpłynęły na wynik operacyjny, który w pierwszym kwartale spadł do 1,12 mld euro. Niekorzystny wpływ na wynik miały także odpisy aktualizujące wartość zapasów w związku z cłami importowymi ogłoszonymi przez Stany Zjednoczone.
Po około pięciu i pół roku produkcji w pełni elektrycznych pojazdów, fabryka w Zwickau przekroczyła magiczną barierę: w tym tygodniu z linii produkcyjnej zakładu zjechał milionowy egzemplarz. Jubileuszowy pojazd to Volkswagen ID.3 GTX Performance w kolorze Kings Red Metallic. Samochód zostanie uroczyście przekazany klientowi z Bawarii w szklanej fabryce Volkswagena w Dreźnie.
„Mały z zewnątrz. Duży w środku.” Takim sloganem 50 lat temu Volkswagen reklamował swój najnowszy wówczas samochód – Polo. Kiedy pojawił się on na rynku na początku maja 1975 roku, nikt nie spodziewał się, że ten nieduży, dwudrzwiowy pojazd szybko stanie się bestsellerem. W kraju i za granicą, przez ponad pięć dekad sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy sześciu generacji. W tym czasie auto zdobyło kilka prestiżowych nagród, w tym Samochodu Roku 2010 i wyznaczyło trendy dla samochodów swojego segmentu.
Volkswagen rozszerza swoją ofertę gier w wybranych modelach. Gra PAC-MAN Championship Edition jest teraz dostępna w opcjonalnej aplikacji samochodowej AirConsole, umożliwiającej grę na wyświetlaczu systemu infotainment w samochodzie podczas postoju. Funkcję kontrolera pełni smartfon. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który dodał efekty oświetlenia ambientowego do gry, a w niektórych modelach rodziny ID. działa także pasek ID. Light pod przednią szybą. Oświetlenie reaguje na to, co dzieje się w czasie gry i na działania gracza. Rezultatem jest jeszcze bardziej wciągająca rozgrywka.
Strategia marki Volkswagen „W Chinach, dla Chin” staje się widoczna: podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego Auto Shanghai (23 kwietnia-2 maja), jednej z najważniejszych wystaw motoryzacyjnych na świecie, trzy chińskie spółki joint venture VW zaprezentują swoje nowe elektryczne pojazdy koncepcyjne. W centrum uwagi znajdą się: elektryczny model spółki FAW-Volkswagen z nadwoziem typu notchback, SUV segmentu B z napędem typu EREV (samochód elektryczny z range extenderem, czyli silnikiem spalinowym zwiększającym zasięg) od SAIC Volkswagen oraz elektryczny SUV od Volkswagen Anhui. Wszystkie trzy projekty ucieleśniają nowe chińskie DNA Volkswagena – zarówno pod względem technologii i wzornictwa, jak i czasu badań i rozwoju, który został skrócony o ponad 30 procent.
Buenos Aires / Wolfsburg – Marka Volkswagen wprowadza w życie swój globalny plan na przyszłość. Dzięki inwestycjom na poziomie 580 mln dolarów, marka toruje drogę dla następnej generacji średniej wielkości pick-upa jako następcy obecnego Amaroka. Nowy model będzie produkowany w fabryce Pacheco w Argentynie od 2027 roku. Jest on opracowywany specjalnie na rynek południowoamerykański i wzmocni ważny segment pick-upów w tym regionie. Celem marki jest osiągnięcie do 2030 roku pozycji globalnego lidera technologicznego wśród producentów w segmencie wolumenowym. Kluczowym elementem do uzyskania tego celu będzie wzmocnienie pozycji marki w regionie i opracowanie specyficznych dla tamtejszego rynku rozwiązań produktowych.
Nowość w salonach Volkswagena: kilka miesięcy po światowej premierze Tayron, najnowszy SUV marki, pojawił się u dealerów w całej Europie. Pierwsi klienci odbierają już swoje zamówione w przedsprzedaży pojazdy.
24-godzinny wyścig ADAC na torze Nürburgring, największe wydarzenie związane z motorsportem w Niemczech, po raz kolejny skupia się na fanach. Na legendarnej północnej pętli toru w dniach 19-22 czerwca ma pojawić się ponad 230 000 entuzjastów motoryzacji i sportów motorowych. Volkswagen kolejny raz zapewni im wiele atrakcji: między innymi światową premierę specjalnego modelu GTI. Wyczynowe modele Volkswagena R zostaną zaprezentowane poza torem podczas weekendu wyścigowego, a wszystko zwieńczy legendarny, 24-godzinny wyścig. Po zeszłorocznym zwycięstwie w klasie, zespół Max Kruse Racing wystartuje w wyścigu dwoma szybkimi Golfami GTI Clubsport 24h.
Marki Volkswagen, Skoda, SEAT/Cupra i Volkswagen Samochody Dostawcze w minionym roku finansowym zacieśniły współpracę w ramach grupy marek Core. Optymalizacja procesów wzmocniła odporność głównej grupy marek. Pomimo koniecznych działań restrukturyzacyjnych – szczególnie w przypadku marki Volkswagen – grupa marek Core osiągnęła solidny wynik operacyjny w wysokości ok. 7 mld euro w trudnym otoczeniu rynkowym. Modernizacje modeli oraz wzrost sprzedaży pojazdów i zwiększenie obrotów pozwoliły poprawić odporność grupy marek na wyzwania zewnętrzne.
Około 11 000 przedstawicieli dealerów Volkswagena z całego świata bierze udział w „Brand Experience 2025”. Zorganizowane w Düsseldorfie wydarzenie potrwa do końca marca. Zaproszeni przedstawiciele dealerów marki z Wolfsburga będą mieli okazję zapoznać się z planami Volkswagena na najbliższe lata. W centrum uwagi znajdzie się przyszła gama modeli marki, będzie także miejsce na prezentację nowej wizji holistycznego doświadczenia klienta. Tylko w najbliższych trzech latach Volkswagen zaprezentuje ponad dziesięć nowych modeli – od wysoce wydajnych pojazdów z silnikami spalinowymi po najnowocześniejsze modele hybrydowe i auta w pełni elektryczne.