Volkswagen wprowadził na rynek nową, jeszcze bardziej sportową wersję modelu ID.3 GTX. Nowa, topowa wersja ID.3 GTX Performance ma silnik o mocy 326 KM, napędzający tylną oś. Auto ma świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s, a dzięki umieszczonemu w płycie podłogowej nowemu akumulatorowi o pojemności 79 kWh idealnie pośrodku pojazdu równie dobre są właściwości jezdne. To także zasługa standardowego w topowym modelu ID.3 zawieszenia DCC.
Volkswagen Tayron – duży SUV marki z Wolfsburga z pięcioma lub siedmioma miejscami jest pozycjonowany pomiędzy Touaregiem a Tiguanem. Auto zapewnia najlepszy w swojej klasie poziom komfortu, wyróżnia się także bardzo wysoką jakością wykończenia. W pięcioosobowej wersji do dyspozycji jest nawet 885 litrów przestrzeni bagażowej na wakacyjne podróże. Nowy model będzie dostępny z siedmioma wydajnymi układami napędowymi do wyboru, wśród nich znajdą się dwie hybrydy plug-in, które mogą pokonać na silniku elektrycznym ponad 100 km, a ich łączny zasięg sięga 850 km. Ponadto, dzięki możliwości holowania przyczepy o masie do 2,5 tony, Tayron jest świetnym wyborem dla miłośników koni czy podróży z przyczepą kempingową.
Zespół kierowców, pod kierownictwem eksperta w dziedzinie jazdy długodystansowej samochodami elektrycznymi, Szwajcara Felixa Egolfa, pokonał nowym, elektrycznym Volkswagenem ID.7 Pro S dystans 794 km na jednym ładowaniu. Pokonanie tej odległości zajęło ekipie Volkswagen Team Switzerland 15 godzin i 42 minuty (czas netto). Udało się więc znacząco przekroczyć podawany przez producenta maksymalny zasięg modelu wg WLTP wynoszący w cyklu mieszanym 709 kilometrów. W czasie testu flagowy model rodziny ID. poruszał się po drogach publicznych i w normalnym ruchu drogowym.
Volkswagen uruchomi program testowania samochodów elektrycznych „Test it. Love it.”, którego celem jest promocja aut z tym napędem. W jego ramach klienci rozważający zakup samochodu elektrycznego będą mogli przetestować Volkswagena ID.3, ID.4 lub ID.7 Tourer przez 30 dni. Z programu będą mogli skorzystać w salonie w Gdańsku i Gdyni, a także w dwóch salonach we Wrocławiu. Co ważne, zainteresowani klienci nie ponoszą żadnych kosztów poza wynajęciem i ładowaniem, a w przypadku zakupu elektrycznego Volkswagena po skorzystaniu z programu koszt testu zostanie odliczony od ceny auta.
Podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno Volkswagen zaprezentował wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE. Opracowany we współpracy z luksusową marką mody sportowej BOGNER z Monachium, samochód przypomina legendarnego Golfa Fire and Ice, który odniósł niespodziewany sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów. Dzięki ekskluzywnemu 3-warstwowemu lakierowi z efektem szklanych koralików i licznym wyjątkowym detalom we wnętrzu, pojazd to swego rodzaju hołd dla poprzednika, przeniesiony do czasów współczesnych.
Volkswagen rozpoczął sprzedaż najnowszej generacji Golfa GTI. Pierwowzór usportowionych kompaktów wszedł na rynek z mocniejszym o 20 KM silnikiem – teraz dysponuje on mocą 265 KM. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Z zewnątrz odmiana GTI odróżnia się od innych wersji m.in. bardziej agresywną stylizacją i nowo zaprojektowanymi tylnymi światłami LED. Golf GTI jest wyposażony standardowo w 7-biegową dwusprzęgłową skrzynię DSG, ceny tego modelu zaczynają się od 179 790 zł. Dla bardziej wymagających przeznaczona jest wersja GTI Clubsport – pod maską ma silnik o mocy 300 KM, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Ta odmiana kosztuje od 183 890 zł.
Volkswagen nawiązał współpracę z niemieckim start-upem Revoltech z Darmstadt. Celem jest opracowywanie zrównoważonych materiałów do wykończenia wnętrz, tworzonych z konopi przemysłowych. Materiały te mogłyby być wykorzystywane jako zrównoważony materiał do wykończenia wnętrz w samochodach Volkswagena od 2028 roku. Materiał wykonany w 100% z konopi powstaje z resztek z zakładów przetwarzających konopie. Może być produkowany na istniejących liniach przemysłowych i poddawany recyklingowi lub kompostowaniu po zakończeniu swojego cyklu życia w samochodzie. Pierwsze prezentacje tego innowacyjnego materiału spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem i opiniami klientów.
Volkswagen Golf, jako symbol jakości, niezawodności i innowacyjności, już od 50 lat cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Specjalne wydarzenie, zorganizowane przez Volkswagena na Torze Modlin było więc doskonałą okazją, aby uczcić tę motoryzacyjną ikonę, a także by spojrzeć na jej przyszłość w kontekście zmieniających się trendów i technologii w branży motoryzacyjnej. Na Torze Modlin spotkało się kilka tysięcy fanów Golfa, a 300 z nich mogło zaprezentować swoje auta w specjalnie wyznaczonej strefie. Były wśród nich auta wszystkich generacji, w tym pięknie odrestaurowane „jedynki”, „dwójki” i liczni młodsi bracia. Nie zabrakło oczywiście kabrioletów, a także kilku egzemplarzy Golfa Country. Impreza na Torze Modlin zakończyła się paradą – przejazdem wszystkich aut po nitce toru.
Volkswagen otrzymał nagrodę AutomotiveINNOVATIONS Award 2024 dla najbardziej innowacyjnej marki wolumenowej w dziedzinie napędów elektrycznych. Ta prestiżowa nagroda jest przyznawana corocznie przez Centrum Zarządzania Branżą Motoryzacyjną (CAM – Center of Automotive Management). W opinii CAM Volkswagen zasłużył na wysokie noty dzięki innowacjom w różnych aspektach technologicznych elektromobilności. Najważniejsze z nich obejmują poprawę zasięgu, a także optymalizację zużycia energii i mocy ładowania. Ponadto marka Volkswagen pokazała swoje kompetencje przy tworzeniu ekosystemu elektrycznego, który znacznie zwiększa wygodę ładowania. ID.7 – pierwszy pojazd elektryczny marki Volkswagen w segmencie wyższej klasy średniej – również został doceniony przez CAM.
Dzięki strategii „In China, for China” Volkswagen jeszcze ściślej dostosuje swoją gamę produktów do potrzeb klientów z Państwa Środka. Dziś marka z Wolfsburga prezentuje pierwszy model nowej submarki Volkswagena ID. UNYX: to E-SUV coupe o tej samej nazwie, który wyróżnia się wyjątkowo progresywną stylistyką, inteligentnym interfejsem człowiek-maszyna (HMI) z konfigurowalnym awatarem 3D i zasięgiem ponad 600 kilometrów. ID. UNYX to najnowszy etap rozwoju inteligentnie połączonych pojazdów Volkswagena. ID. UNYX jest technicznie i wizualnie dostosowany do stylu życia młodych klientów w chińskich metropoliach. Koncepcja sprzedaży detalicznej submarki ID. UNYX opiera się na 40 ekskluzywnych salonów w 20 miastach. Potencjalni klienci mogą się zapoznać z pojazdem przy użyciu nowoczesnych technologii, takich jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość.