Nowość w salonach Volkswagena: kilka miesięcy po światowej premierze Tayron, najnowszy SUV marki, pojawił się u dealerów w całej Europie. Pierwsi klienci odbierają już swoje zamówione w przedsprzedaży pojazdy.
24-godzinny wyścig ADAC na torze Nürburgring, największe wydarzenie związane z motorsportem w Niemczech, po raz kolejny skupia się na fanach. Na legendarnej północnej pętli toru w dniach 19-22 czerwca ma pojawić się ponad 230 000 entuzjastów motoryzacji i sportów motorowych. Volkswagen kolejny raz zapewni im wiele atrakcji: między innymi światową premierę specjalnego modelu GTI. Wyczynowe modele Volkswagena R zostaną zaprezentowane poza torem podczas weekendu wyścigowego, a wszystko zwieńczy legendarny, 24-godzinny wyścig. Po zeszłorocznym zwycięstwie w klasie, zespół Max Kruse Racing wystartuje w wyścigu dwoma szybkimi Golfami GTI Clubsport 24h.
Marki Volkswagen, Skoda, SEAT/Cupra i Volkswagen Samochody Dostawcze w minionym roku finansowym zacieśniły współpracę w ramach grupy marek Core. Optymalizacja procesów wzmocniła odporność głównej grupy marek. Pomimo koniecznych działań restrukturyzacyjnych – szczególnie w przypadku marki Volkswagen – grupa marek Core osiągnęła solidny wynik operacyjny w wysokości ok. 7 mld euro w trudnym otoczeniu rynkowym. Modernizacje modeli oraz wzrost sprzedaży pojazdów i zwiększenie obrotów pozwoliły poprawić odporność grupy marek na wyzwania zewnętrzne.
Około 11 000 przedstawicieli dealerów Volkswagena z całego świata bierze udział w „Brand Experience 2025”. Zorganizowane w Düsseldorfie wydarzenie potrwa do końca marca. Zaproszeni przedstawiciele dealerów marki z Wolfsburga będą mieli okazję zapoznać się z planami Volkswagena na najbliższe lata. W centrum uwagi znajdzie się przyszła gama modeli marki, będzie także miejsce na prezentację nowej wizji holistycznego doświadczenia klienta. Tylko w najbliższych trzech latach Volkswagen zaprezentuje ponad dziesięć nowych modeli – od wysoce wydajnych pojazdów z silnikami spalinowymi po najnowocześniejsze modele hybrydowe i auta w pełni elektryczne.
Prototypowy Volkswagen ID. 2all (segment Polo) był pierwszym samochodem, stworzonym zgodnie z nowym językiem projektowania marki z Wolfsburga. Można w nim odnaleźć kultowe elementy designu Volkswagena, jak np. legendarny kształt słupka C z pierwszej generacji Golfa. Będą się one pojawiać w nowych segmentach rynku w niedalekiej przyszłości. Już teraz można zobaczyć efekty pracy projektantów w prototypowym modelu: ID. EVERY1 (segment VW up!). Styl i charakter najmniejszego Volkswagena charakteryzują trzy główne filary nowego języka projektowania marki: stabilność, atrakcyjność i sekretny składnik. „Masywne nadkola nad 19-calowymi kołami oraz atletyczne powierzchnie zapewniają stabilność. Nieco zawadiacka przednia część sprawia, że auto wygląda atrakcyjnie. A sekretny składnik to m.in. nietypowy element stylistyczny w postaci dachu, obniżonego w środkowej części, który jest częstym rozwiązaniem spotykanym w samochodach sportowych. Wszystkie te elementy nadają ID. EVERY1 własną, charyzmatyczną tożsamość, z którą ludzie mogą się identyfikować” – mówi główny projektant Volkswagena, Andreas Mindt.
Już od czasów Garbusa, dzięki kompaktowym i atrakcyjnym samochodom, Volkswagen zapewnia milionom ludzi przystępną cenowo mobilność. Teraz, wraz z premierą prototypowego ID. EVERY1 niemiecki producent pokazuje samochód elektryczny w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku. Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2027 roku, a jej ceny mają zaczynać się od ok. 20 000 euro. Wcześniej, w 2026 roku zadebiutuje ID. 2all, w cenie ok. 25 000 euro. Oba modele są częścią nowej rodziny elektrycznych samochodów miejskich z napędem na przednie koła, która jest opracowywana w ramach tzw. grupy marek Core koncernu Volkswagen. Są one oparte na nowo zaprojektowanej platformie Volkswagena: MEB z napędem na przednie koła.
Volkswagen oferuje napęd na cztery koła w kilkunastu modelach z napędem spalinowym i elektrycznym. W takich wersjach są dostępne m.in. T-Roc, Golf, Golf Variant, Tiguan, Tayron, Passat i Touareg. W rodzinie elektrycznych modeli ID. napęd na cztery koła można wybrać kupując takie modele jak ID.4, ID.5, ID.7 i ID. Buzz. Różne rodzaje napędu, ale jeden cel – zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy i maksymalna efektywność. Zalety napędu 4MOTION można docenić zwłaszcza teraz, zimą, gdy drogi bywają śliskie lub podczas dynamicznej jazdy sportowymi Volkswagenami na torze wyścigowym.
Jeśli ktoś szuka wielozadaniowego samochodu, który świetnie sprawdzi się podczas rodzinnych wyjazdów czy np. holowania przyczepy, szeroką gamę aut z mocnymi, a przy tym oszczędnymi silnikami i napędem na cztery koła znajdzie w salonach Volkswagena. Passat, Tiguan i Tayron w wersji 4MOTION mogą holować przyczepy o masie do 2200 kg (Passat), do 2300 kg (Tiguan) oraz do 2500 kg (Tayron z odpowiednim wyposażeniem). SUV-y Tiguan i Tayron mogą być skonfigurowane jako 2.0 TSI 4MOTION o mocy 204 KM lub 265 KM, Passat 2.0 TSI 4MOTION jest dostępny wyłącznie w mocniejszej wersji. Cała trójka aut z napędem na wszystkie koła jest dostępna także w wersji 2.0 TDI 193 KM.
Podczas spotkania z pracownikami w fabryce w Wolfsburgu Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, przedstawił plany dotyczące przyszłości. Obecni mogli po raz pierwszy zobaczyć prototyp przyszłego elektrycznego Volkswagena segmentu podstawowego w cenie około 20 000 euro. „Dzięki grudniowym negocjacjom mogliśmy rozpocząć wdrażanie największego planu na przyszłość w historii Volkswagena. Podążamy teraz ambitnym kursem, aby osiągnąć wspólnie uzgodnione cele. Będzie to kluczowy krok w kierunku uczynienia elektromobilności atrakcyjną dla wszystkich – co jest jasnym celem naszej marki” – powiedział Thomas Schäfer. Jednocześnie dyrektor marki Volkswagen podkreślił, że Wolfsburg pozostanie centrum innowacji i kompetencji produkcyjnych. Dodał, że to właśnie główny zakład Volkswagena będzie wyznaczał nowe standardy w produkcji samochodów.
Wszechstronny mały samochód dla każdego: Polo zachwyca już od 50 lat. Z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie jest prawdziwym bestsellerem. Volkswagen rozpoczyna jubileuszowy rok od prezentacji dwóch samochodów pierwszej generacji podczas wystawy Bremen Classic Motorshow: Polo L z 1975 roku i wyścigowego Polo z 1977 roku.