Prototypowy Volkswagen ID. 2all (segment Polo) był pierwszym samochodem, stworzonym zgodnie z nowym językiem projektowania marki z Wolfsburga. Można w nim odnaleźć kultowe elementy designu Volkswagena, jak np. legendarny kształt słupka C z pierwszej generacji Golfa. Będą się one pojawiać w nowych segmentach rynku w niedalekiej przyszłości. Już teraz można zobaczyć efekty pracy projektantów w prototypowym modelu: ID. EVERY1 (segment VW up!). Styl i charakter najmniejszego Volkswagena charakteryzują trzy główne filary nowego języka projektowania marki: stabilność, atrakcyjność i sekretny składnik. „Masywne nadkola nad 19-calowymi kołami oraz atletyczne powierzchnie zapewniają stabilność. Nieco zawadiacka przednia część sprawia, że auto wygląda atrakcyjnie. A sekretny składnik to m.in. nietypowy element stylistyczny w postaci dachu, obniżonego w środkowej części, który jest częstym rozwiązaniem spotykanym w samochodach sportowych. Wszystkie te elementy nadają ID. EVERY1 własną, charyzmatyczną tożsamość, z którą ludzie mogą się identyfikować” – mówi główny projektant Volkswagena, Andreas Mindt.
Już od czasów Garbusa, dzięki kompaktowym i atrakcyjnym samochodom, Volkswagen zapewnia milionom ludzi przystępną cenowo mobilność. Teraz, wraz z premierą prototypowego ID. EVERY1 niemiecki producent pokazuje samochód elektryczny w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku. Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2027 roku, a jej ceny mają zaczynać się od ok. 20 000 euro. Wcześniej, w 2026 roku zadebiutuje ID. 2all, w cenie ok. 25 000 euro. Oba modele są częścią nowej rodziny elektrycznych samochodów miejskich z napędem na przednie koła, która jest opracowywana w ramach tzw. grupy marek Core koncernu Volkswagen. Są one oparte na nowo zaprojektowanej platformie Volkswagena: MEB z napędem na przednie koła.
Minął kolejny rok, warto więc sprawdzić, jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni dzień grudnia, 2024 r. odznaczył się kolejnym, wysokim wzrostem liczby lokalizacji – o ponad połowę (+53 procent) w porównaniu do stanu na koniec grudnia 2023 r. Między końcówką 2019 r., a 31 grudnia 2024 r. natomiast wskaźnik ten w wzrósł aż dziewięciokrotnie. W minionym roku przekroczyliśmy barierę 10 tys. punktów ładowania dostępnych w Polsce. InsightOut Lab wraz z marką Volkswagen przyjrzeli się tematowi bliżej i prezentują najnowsze dostępne dane.
W pięćdziesiątym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o zasięgach możliwych do uzyskania we współczesnym samochodzie elektrycznym oraz o użytkowaniu takiego samochodu na co dzień. Gościem jest szef Elocity, dostawcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dziennikarz Naładowani TV Michał Baranowski. Jego doświadczenia pokazują, że bez problemu można użytkować samochód elektryczny jako jedyne auto w rodzinie – przez pół roku pokonał ponad 30 tys. km.
Właściciele elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju doceniają dostępne w nich najnowsze technologie, takie jak reflektory IQ. Light czy systemy Travel Assist i Infotainment. Warto bliżej przyjrzeć się zwłaszcza odpowiedziom kierowców, którzy korzystają z auta najczęściej, bo ich ocena jest najbardziej miarodajna. Okazuje się, że wyżej niż pozostali oceniają oni szczególnie system interaktywnych świateł IQ Light.
Volkswagen w Polsce podchodzi kompleksowo do elektromobilności – nie tylko oferuje coraz szerszą gamę aut elektrycznych i hybryd plug-in, lecz także myśli o tym, jak ułatwić ich ładowanie. Od niedawna wspólnie z firmą Avitron Polska, która jest oficjalnym partnerem VW w zakresie instalacji ładowarek domowych ID. Charger, oferuje fachowy montaż wallboxów w cenie już od 2550 złotych netto.
Marka Volkswagen w Polsce rok temu ogłosiła start projektu, skupionego na redukcji i kompensacji śladu węglowego samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. W minionym roku projekt pozwolił na zasadzenie ponad ośmiu hektarów lasów w Czarnowie, Zawoi i Rybołach.
Volkswagen chce do roku 2050 osiągnąć neutralny bilans emisji CO2. Ma w tym pomóc wprowadzanie nowych aut elektrycznych, a także plan dekarbonizacji pod hasłem „Way to Zero”. Volkswagen jest pierwszą marką, która na tak dużą skalę wspiera rozwój projektów związanych z energią odnawialną. Tylko do 2025 r. zainwestuje w farmy wiatrowe i elektrownie słoneczne ok. 40 mln euro. Volkswagen uzgodnił szczegóły swojego największego projektu w dziedzinie energii odnawialnej – we współpracy ze specjalistami z wpd Onshore Aldermyrberget AB wybuduje olbrzymią farmę wiatrową w Skellefteå, na północy Szwecji. Należąca do Volkswagena część farmy będzie generować ok. 100 GWh energii – to ilość wystarczająca do zasilenia 27 tys. gospodarstw domowych. To kolejny dowód na to, że VW bierze odpowiedzialność za środowisko jako lider rynku samochodów elektrycznych w Szwecji.
Volkswagen oferuje klientom uniwersalny i bezproblemowy ekosystem ładowania aut elektrycznych. Usługa znana jako We Charge będzie stopniowo ulepszana, aby oferować jeszcze wyższe – wydajność i wygodę oraz zrównoważony rozwój – dzięki nowym rozwiązaniom ładowania do przeprowadzania go w domu i podczas podróży, nowym funkcjom w rodzinie modeli ID., a wkrótce także z technologią ładowania dwukierunkowego.
Właściciele aut elektrycznych w Polsce to szybko powiększająca się grupa kierowców. Duża część z nich jeszcze nie miała okazji korzystać z „elektryka” zimą. Jednak ci, którzy mają już takie doświadczenia, nie zmieniają swoich przyzwyczajeń za kierownicą w zależności od pory roku.