Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Volkswagen wyznacza kierunek na przyszłość w zakresie nazw modeli: firma stawia na nową strategię, która pozwoli wykorzystać nazwy lubianych modeli z silnikami spalinowymi także w elektrycznych samochodach rodziny ID. Pierwszym Volkswagenem, nazwanym zgodnie z nową strategią, będzie ID. Polo, które pojawi się na rynku w 2026 roku. Dziś ten model jest znany jako ID. 2all. „Nazwy naszych modeli są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. Symbolizują one silną markę i uosabiają takie cechy, jak jakość, ponadczasowy design i technologia dla wszystkich. Dlatego też w przyszłości będziemy wykorzystywać nazwy naszych bestsellerowych modeli. ID. Polo to dopiero początek” – powiedział Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, szef grupy marek Core i członek zarządu Grupy Volkswagen. Wraz z każdą nową generacją modeli Volkswagen będzie przenosił kolejne uznane nazwy do portfolio pojazdów elektrycznych. Równolegle wszystkie pojazdy z klasycznymi napędami będą nadal funkcjonowały pod dotychczasowymi nazwami. Dzięki tej strategii Volkswagen łączy świat pojazdów elektrycznych i spalinowych, ułatwiając klientom orientację w ofercie produktowej marki.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen ogłasza repozycję cenową swojej gamy ID. Wszystkie elektryczne modele marki – od kompaktowego ID.3 po flagowego ID.7 – dostępne są teraz w niższych cenach bazowych, nadal możliwych do połączenia z atrakcyjnymi rabatami promocyjnymi. Dzięki nowym, niższym cenom, wszystkie modele z rodziny ID., łącznie z odmianami GTX, kwalifikują się obecnie do dopłat w ramach programu „NaszEauto”.

Więcej Pobierz PDF

Marka Volkswagen osiągnęła ważny etap na drodze swojej transformacji w kierunku elektromobilności: w obecności premiera Dolnej Saksonii Olafa Liesa w fabryce Volkswagena w Emden przekazano nabywcy 1,5-milionowy egzemplarz w pełni elektrycznego samochodu z rodziny ID. Jubileuszowym autem jest czarny Volkswagen ID.7 Tourer Pro, który dzięki zasięgowi do 606 kilometrów wyznacza nowe standardy w swojej klasie.

Więcej Pobierz PDF

Prototypowy Volkswagen ID. 2all (segment Polo) był pierwszym samochodem, stworzonym zgodnie z nowym językiem projektowania marki z Wolfsburga. Można w nim odnaleźć kultowe elementy designu Volkswagena, jak np. legendarny kształt słupka C z pierwszej generacji Golfa. Będą się one pojawiać w nowych segmentach rynku w niedalekiej przyszłości. Już teraz można zobaczyć efekty pracy projektantów w prototypowym modelu: ID. EVERY1 (segment VW up!). Styl i charakter najmniejszego Volkswagena charakteryzują trzy główne filary nowego języka projektowania marki: stabilność, atrakcyjność i sekretny składnik. „Masywne nadkola nad 19-calowymi kołami oraz atletyczne powierzchnie zapewniają stabilność. Nieco zawadiacka przednia część sprawia, że auto wygląda atrakcyjnie. A sekretny składnik to m.in. nietypowy element stylistyczny w postaci dachu, obniżonego w środkowej części, który jest częstym rozwiązaniem spotykanym w samochodach sportowych. Wszystkie te elementy nadają ID. EVERY1 własną, charyzmatyczną tożsamość, z którą ludzie mogą się identyfikować” – mówi główny projektant Volkswagena, Andreas Mindt.

Więcej

Już od czasów Garbusa, dzięki kompaktowym i atrakcyjnym samochodom, Volkswagen zapewnia milionom ludzi przystępną cenowo mobilność. Teraz, wraz z premierą prototypowego ID. EVERY1 niemiecki producent pokazuje samochód elektryczny w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku. Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2027 roku, a jej ceny mają zaczynać się od ok. 20 000 euro. Wcześniej, w 2026 roku zadebiutuje ID. 2all, w cenie ok. 25 000 euro. Oba modele są częścią nowej rodziny elektrycznych samochodów miejskich z napędem na przednie koła, która jest opracowywana w ramach tzw. grupy marek Core koncernu Volkswagen. Są one oparte na nowo zaprojektowanej platformie Volkswagena: MEB z napędem na przednie koła.

Więcej Pobierz PDF

Minął kolejny rok, warto więc sprawdzić, jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni dzień grudnia, 2024 r. odznaczył się kolejnym, wysokim wzrostem liczby lokalizacji – o ponad połowę (+53 procent) w porównaniu do stanu na koniec grudnia 2023 r. Między końcówką 2019 r., a 31 grudnia 2024 r. natomiast wskaźnik ten w wzrósł aż dziewięciokrotnie. W minionym roku przekroczyliśmy barierę 10 tys. punktów ładowania dostępnych w Polsce. InsightOut Lab wraz z marką Volkswagen przyjrzeli się tematowi bliżej i prezentują najnowsze dostępne dane.

Więcej Pobierz PDF

W pięćdziesiątym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o zasięgach możliwych do uzyskania we współczesnym samochodzie elektrycznym oraz o użytkowaniu takiego samochodu na co dzień. Gościem jest szef Elocity, dostawcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dziennikarz Naładowani TV Michał Baranowski. Jego doświadczenia pokazują, że bez problemu można użytkować samochód elektryczny jako jedyne auto w rodzinie – przez pół roku pokonał ponad 30 tys. km.

Więcej Pobierz PDF

Właściciele elektrycznych Volkswagenów ID. w naszym kraju doceniają dostępne w nich najnowsze technologie, takie jak reflektory IQ. Light czy systemy Travel Assist i Infotainment. Warto bliżej przyjrzeć się zwłaszcza odpowiedziom kierowców, którzy korzystają z auta najczęściej, bo ich ocena jest najbardziej miarodajna. Okazuje się, że wyżej niż pozostali oceniają oni szczególnie system interaktywnych świateł IQ Light.

Więcej Pobierz PDF
01.02.2022

Volkswagen w Polsce podchodzi kompleksowo do elektromobilności – nie tylko oferuje coraz szerszą gamę aut elektrycznych i hybryd plug-in, lecz także myśli o tym, jak ułatwić ich ładowanie. Od niedawna wspólnie z firmą Avitron Polska, która jest oficjalnym partnerem VW w zakresie instalacji ładowarek domowych ID. Charger, oferuje fachowy montaż wallboxów w cenie już od 2550 złotych netto.

Więcej Pobierz PDF
10.01.2022

Marka Volkswagen w Polsce rok temu ogłosiła start projektu, skupionego na redukcji i kompensacji śladu węglowego samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. W minionym roku projekt pozwolił na zasadzenie ponad ośmiu hektarów lasów w Czarnowie, Zawoi i Rybołach.

Więcej

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.