Marka Volkswagen podczas targów IAA Mobility w Monachium zaprezentuje swoją nową twarz: dzięki skoncentrowanemu na dialogu i pozbawionemu barier projektowi, miejska platforma Volkswagena w Monachium będzie zorganizowana pod hasłem #OneFuture. Przy jego pomocy Volkswagen wyraża zaangażowanie marki m.in. w odpowiedzialność korporacyjną. W trakcie imprezy będzie można zobaczyć wiele modeli, część po raz pierwszy. Zostanie zaprezentowany nowy samochód koncepcyjny oraz całkowicie elektryczne pojazdy ID.4, ID.5 i ID.7. Nie zabraknie także pojazdów napędzanych wydajnymi silnikami spalinowymi i hybryd plug-in o dużym zasięgu, takich jak nowy Passat Variant i kolejna generacja Tiguana. Dialog marki z klientami jest dla niej bardzo ważny. W Open Space Volkswagena odbędą się koncerty, będą poruszane kwestie produktowe, społeczne i związane z mobilnością.
Materiały do wykończenia wnętrz wykonane z plastikowych butelek zamiast pochodzenia naturalnego – stylistka Heike Hustedt wyjaśnia, w jaki sposób Volkswagen optymalizuje ślad ekologiczny związany z wykończeniem wnętrz samochodów. Celem jest, oczywiście, recykling.
Jedna jazda próbna samochodem spalinowym – jedno zasadzone drzewo. Projekt zrealizowany przez autoryzowanego dealera marki Volkswagen z Zielonej Góry, Świtoń-Paczkowski Sp. z o.o. stanowi odzwierciedlenie dążeń marki, która w ramach strategii Way To Zero zamierza osiągnąć pełną neutralność węglową do 2050 roku. Pracownicy salonu Świtoń-Paczkowski zasadzili razem 2 000 drzew.
Volkswagen po raz pierwszy przedstawił Project Trinity – model elektrycznej limuzyny, która ma być produkowana w Wolfsburgu od 2026 roku i która wyznaczy nowe standardy w zakresie zasięgu, prędkości ładowania i cyfryzacji. Auto będzie poruszać się w sposób wysoce zautomatyzowany, zgodnie z 4. poziomem jazdy autonomicznej.
Volkswagen przyspiesza proces przekształcający go w przedsiębiorstwo oferujące samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu. Prezentując strategię ACCELERATE, marka odpowiednio wcześnie i konsekwentnie przygotowuje się do głębokich zmian zachodzących w przemyśle samochodowym. Równie zdecydowanie jak prowadzi swoją globalną ofensywę w zakresie samochodów elektrycznych, Volkswagen zamierza teraz przyspieszyć działania w innych dziedzinach ważnych dla przyszłości – oprogramowanie w samochodach i cyfrowe usługi dla klientów staną się głównymi kompetencjami przedsiębiorstwa. Dzięki rozwojowi nowych modeli biznesowych opartych na wykorzystaniu danych, Volkswagen zamierza pozyskać nowych klientów i dodatkowe źródła przychodów. Jeszcze w tej dekadzie marka chce ponadto udostępnić szerokiej rzeszy użytkowników rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej. „Elektromobilność była początkiem, prawdziwe przemiany dopiero przed nami. Dzięki strategii ACCELERATE zwiększamy tempo na drodze ku cyfrowej przyszłości” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena. „W najbliższych latach zmienimy Volkswagena tak mocno, jak nigdy dotąd”.
Nowo uruchomiony, internetowy sklep Volkswagena daje możliwość nie tylko znalezienia odpowiedniego samochodu, ale również wyboru formy finansowania i określenia wysokości wpłaty wstępnej oraz zakupu pojazdu. Cały proces jest podzielony na cztery kroki – wybór samochodu i parametrów leasingu, finalizacja zamówienia (opłata rezerwacyjna), złożenie wniosku leasingowego oraz wpłata własna i odbiór auta. Ze względu na wymogi prawne, potrzebna jest wizyta w salonie, ale tylko jedna – w celu podpisania umowy leasingowej i odbioru auta.
Nietypowy, bo wirtualny Zlot Fanów Volkswagena odbywać się będzie na Facebook'u. Wydarzenie potrwa od poniedziałku 18 maja do niedzieli 24 maja. Marka będzie zbierać zachęcać fanów do dzielenia się swoimi zdjęciami i historiami, związanymi z najpopularniejszymi modelami Volkswagena, jak Golf, Polo, Beetle, Passat, Tiguan i Touareg.
Rozpoczęcie produkcji modelu ID.3 sprawia, że pytanie o to, który rodzaj napędu ma przed sobą większą przyszłość staje się znowu aktualne. Wyjaśniamy na czym, według dzisiejszego stanu wiedzy, polegają najważniejsze zalety napędu elektrycznego w porównaniu z ogniwem paliwowym wykorzystującym wodór. I dlaczego decyzja Volkswagena, aby inwestować w rozwój elektrycznej mobilności jest słuszna.
Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagen Samochody Osobowe ds. Sprzedaży i Marketingu mówi o identyfikowaniu się z marką oraz o tym, z czego w związku z wrześniową Wystawą Samochodową we Frankfurcie cieszy się szczególnie.
Koncern Volkswagen zwiększa potencjał w zakresie cyfryzacji swoich modeli: udział własny w rozwoju oprogramowania samochodowego ma do 2025 roku wzrosnąć co najmniej do 60 procent. Nowy dział „Car.Software” będzie pracować nad znaczącą częścią oprogramowania oraz tworzyć platformę wymiany informacji w chmurze. Christian Senger, Członek Zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za Digital Car & Services objaśnia strategię działania w tej dziedzinie.