Pracownicy salonu Volkswagena w Zielonej Górze posadzili blisko 2 000 drzew w okolicy miasta
- 1.700 – niemal tyle jazd testowych osobowymi samochodami z silnikiem spalinowym pracownicy salonu przeprowadzili z klientami od 2019 roku
- Dealer marki Volkswagen, Świton-Paczkowski z Zielonej Góry w ramach autorskiego projektu posadzi jedno drzewo za każdą jazdę próbną odbytą samochodem z silnikiem spalinowym
- Drzewa zostały posadzone przez pracowników wszystkich działów salonu Świtoń-Paczkowski Zielona Góra, w porozumieniu z oddziałem Lasów Państwowych w Zielonej Górze, w okolicy wsi Krępy.
Jedna jazda próbna samochodem spalinowym – jedno zasadzone drzewo. Projekt zrealizowany przez autoryzowanego dealera marki Volkswagen z Zielonej Góry, Świtoń-Paczkowski Sp. z o.o. stanowi odzwierciedlenie dążeń marki, która w ramach strategii Way To Zero zamierza osiągnąć pełną neutralność węglową do 2050 roku. Pracownicy salonu Świtoń-Paczkowski zasadzili razem 2 000 drzew.
Głównym celem tej akcji jest rozpowszechnienie działań, które pozytywnie wpływają na zmniejszenie skutków zmiany klimatu – w tym przypadku, poprzez zwiększenie zalesienia w regionie. Pracownicy salonu wraz z rodzinami posadzą drzewa, których liczba odpowiada liczbie jazd testowych przeprowadzonych od 2019 roku autami spalinowymi przez klientów salonu. Data ta nie jest przypadkowa, bo właśnie wtedy swoją premię rynkową miał pierwszy model z rodziny ID, czyli ID.3”. – mówi Judyta Foksa, specjalista ds. marketingu w salonie Świtoń-Paczkowski w Zielonej Górze.
Drzewa zostały posadzone przez pracowników wszystkich działów salonu Świtoń-Paczkowski Zielona Góra, w porozumieniu z Nadleśnictwem Przytok w Zielonej Górze, w okolicy wsi Krępy.
„Akcja sadzenia drzew przez pracowników salonu Świtoń-Paczkowski w Zielonej Górze została zorganizowana z kilku powodów.Zdajemy sobie sprawę, że auta spalinowe nie są obojętne dla klimatu, chcemy też zwiększać świadomość społeczeństwa w zakresie roli elektromobilności i aut elektrycznych – to one mogą w dużej mierze przyczyniać się do redukcji emisji dwutlenku węgla” – dodaje Judyta Foksa. „
Marka Volkswagen realizuje strategię Way to Zero, która zakłada osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku w ślad za postanowieniami Porozumienia Paryskiego. Zerowa emisja CO2 ma zostać osiągnięta na każdej płaszczyźnie działalności marki. Już dziś modele elektryczne z rodziny ID. produkowane są z neutralnym bilansem węglowym. W Polsce Volkswagen podejmuje wiele inicjatyw, stanowiących odzwierciedlenie strategii Way to Zero: poza neutralną węglowo produkcją we wszystkich fabrykach w naszym kraju, dzięki współpracy z Polenergią marka udostępnia możliwość ładowania auta energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Ponadto w tym roku Volkswagen wraz z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych zasadzi ponad 8 hektarów lasów, m.in. na terenach dotkniętych klęskami żywiołowymi.