Volkswagen wprowadził na rynek nową, jeszcze bardziej sportową wersję modelu ID.3 GTX. Nowa, topowa wersja ID.3 GTX Performance ma silnik o mocy 326 KM, napędzający tylną oś. Auto ma świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s, a dzięki umieszczonemu w płycie podłogowej nowemu akumulatorowi o pojemności 79 kWh idealnie pośrodku pojazdu równie dobre są właściwości jezdne. To także zasługa standardowego w topowym modelu ID.3 zawieszenia DCC.
Volkswagen uruchomi program testowania samochodów elektrycznych „Test it. Love it.”, którego celem jest promocja aut z tym napędem. W jego ramach klienci rozważający zakup samochodu elektrycznego będą mogli przetestować Volkswagena ID.3, ID.4 lub ID.7 Tourer przez 30 dni. Z programu będą mogli skorzystać w salonie w Gdańsku i Gdyni, a także w dwóch salonach we Wrocławiu. Co ważne, zainteresowani klienci nie ponoszą żadnych kosztów poza wynajęciem i ładowaniem, a w przypadku zakupu elektrycznego Volkswagena po skorzystaniu z programu koszt testu zostanie odliczony od ceny auta.
Podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno Volkswagen zaprezentował wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE. Opracowany we współpracy z luksusową marką mody sportowej BOGNER z Monachium, samochód przypomina legendarnego Golfa Fire and Ice, który odniósł niespodziewany sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów. Dzięki ekskluzywnemu 3-warstwowemu lakierowi z efektem szklanych koralików i licznym wyjątkowym detalom we wnętrzu, pojazd to swego rodzaju hołd dla poprzednika, przeniesiony do czasów współczesnych.
Volkswagen rozszerzył swoją gamę ID.3 i oferuje teraz cztery kolejne wersje tego modelu: dealerzy przyjmują już zamówienia na nową, dynamiczną odmianę ID.3 GTX o mocy 286 KM, ulepszone modele ID.3 Pro i Pro S, a także nową, podstawową wersję ID.3 Pure. Wszystkie są wyposażone w nową generację oprogramowania i systemu infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 cala i ulepszoną koncepcją obsługi. Ponadto na liście opcji pojawiły się m.in. zmodyfikowany wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, przeprojektowana aplikacja Wellness i wysokiej klasy system audio Harman Kardon. Akumulator, w zależności od wersji, ma pojemność netto od 52 kWh (ID.3 Pure), przez 59 kWh (ID.3 Pro), 77 kWh (ID.3 Pro S) aż po 79 kWh (ID.3 GTX).
Volkswagen poszerza swoją gamę usportowionych modeli GTX. Swoją premierę świętują właśnie dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Dwa dynamiczne samochody zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Wyróżniają się one zmienionym wyglądem zewnętrznym, sportowymi detalami we wnętrzu i świetnymi osiągami. Najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku, wybrano je analogicznie do znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE.
ADAC, największy w Europie automobilklub, wystawił dobrą ocenę Volkswagenowi ID.3. Inżynierowie z Centrum Technicznego ADAC w Landsberg am Lech przejechali już ponad 100 000 kilometrów. Po takim dystansie akumulator trakcyjny ma pojemność użyteczną na poziomie 93 procent. Testowi na dystansie 100 tys. km poddano model ID.3 w wersji Pro S z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh.
ID.3 to kolejny po ID. Buzz model Volkswagena, w którym na tak szeroką skalę zastosowano surowce z recyklingu. Np. materiał służący do obicia siedzeń i boczków drzwi składa się w 71 procentach z surowców w recyklingu, powtórnie przetworzone tworzywa służą także do produkcji mat wygłuszających podwozie. Całkowicie zrezygnowano z materiałów pochodzenia zwierzęcego, np. skóry. Kierownica w ID.3 jest obszyta materiałem, który fakturą do złudzenia ją przypomina.
Globalna organizacja złożona z klubów użytkowników samochodów elektrycznych z całego świata – Global EV Drivers’ Alliance (GEVA), którą współtworzy m.in. EV Klub Polska, zaprosiła kierowców samochodów elektrycznych do głosowania na najlepsze pojazdy zeroemisyjne. Na podstawie opinii realnych użytkowników tych pojazdów powstał światowy ranking najlepszych aut i zestawienia dla poszczególnych krajów, w tym Polski. W tegorocznej, pierwszej edycji konkursu w czołowej dziesiątce znalazł się Volkswagen ID.3, plasując się na ósmym miejscu,
Volkswagen ID.3 może być wyposażony w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, zarówno takie, które zwiększają komfort jazdy, jak i podnoszące bezpieczeństwo. Część z nich, m.in. systemy Front Assist i Lane Assist, należą do wyposażenia seryjnego, niektóre są dostępne za dopłatą (jak np. system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej czy Park Assist), a jeszcze inne będą dostępne „na żądanie”.
Volkswagen przedstawił ceny gruntownie odświeżonego modelu ID.3. Modyfikacje objęły m.in. nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i zaktualizowane wnętrze. Poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Wzbogacono wyposażenie standardowe, ale mimo tego udało się nieco obniżyć cenę w porównaniu z poprzednikiem.