ID.R przechodzi do historii sportów motorowych i żegna się z torami wyścigowymi na świecie jako samochód, który ustanowił rekordy na trzech kontynentach. Pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Volkswagena był gotowy do rywalizacji w 2018 roku, po zaledwie 250 dniach prac rozwojowych.
Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł gość specjalny: Nico Rosberg, mistrz Formuły 1 z 2016 roku. Elektrycznym „bolidem” o mocy 500 kW (680 KM) były kierowca Formuły 1 zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.
Odliczanie trwa: 12 czerwca w Rzymie zostanie rozegrany mecz otwarcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2020. Po raz pierwszy mistrzostwa odbędą się w 12 krajach. Volkswagen, który jest oficjalnym partnerem tej imprezy, podaruje kibicom w miejscach rozgrywek tzw. Mobility Shirts. Koszulki te nie tylko przykuwają uwagę swoim wzorem, ale też są przepustką do skorzystania z szeregu przywilejów.
Już w najbliższą sobotę oczy piłkarskiego świata będą skierowane na Bukareszt – w stolicy Rumunii odbędzie się losowanie grup drużyn, które zakwalifikowały się do Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2020 roku. Volkswagen, jako oficjalny dostawca rozwiązań z dziedziny mobilności, z niecierpliwością czeka na turniej, który po raz pierwszy będzieorganizowany na całym kontynencie.
Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego – marka całkowicie odchodzi od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach. Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.
Niezwykła jazda na granicy możliwości, spektakularne zdjęcia i pierwszy rekord na górze Tianmen – dzięki modelowi ID.R Volkswagen pokazał w Chinach szczytowe (dosłownie) możliwości samochodów zasilanych wyłącznie energią elektryczną. Francuski kierowca Romain Dumas pokonał 99 zakrętów drogi wiodącej na szczyt góry Tianmen w czasie 7 minut i 38,585 sekund – żaden człowiek nie zrobił tego szybciej. ID.R dzierży dzisiaj tytuł rekordzisty na: Pikes Peak (USA), Goodwood Festival of Speed (GB), Północnej Pętli Nürburgringu w Niemczech (w kategorii samochodów elektrycznych), a teraz uzyskał też najlepszy czas wjazdu na szczyt góry Tianmen w Chinach. Model ten jest sportowym przedstawicielem nowej rodziny elektrycznych aut Volkswagena, z których pierwszy – ID.3 – będzie miał swoją premierę 10 września podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem.
Wielkimi krokami zbliża się kolejna rekordowa próba, którą podejmie Volkswagen ID.R – już 2-go września w Chinach Romain Dumas za kierownicą elektrycznego auta wyścigowego Volkswagena ustanowi referencyjny czas przejazdu trasą Tianmen Mountain Big Gate Road. Nikt dotąd nie podejmował bowiem próby bicia rekordu wjazdu na szczyt góry Tianmen. Big Gate Road, otwarta w 2006 roku po ośmiu latach budowy, szybko zyskała status kultowej. Droga liczy około jedenastu kilometrów długości i wije się przez 99 ciasnych nawrotów do tzw. „Bramy do Nieba” – naturalnego, 131,5-metrowego łuku w skałach.
U miłośników motoryzacji te nazwy wywołują dreszcz emocji: legendarny wyścig górski na Pikes Peak, słynna Północna Pętla Nürburgringu i szczycący się długą tradycją Goodwood Festival of Speed. Właśnie w tych miejscach Volkswagen ID.R – model wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd – ustanowił spektakularne rekordy. Ale nie zamierza na tym poprzestać. We wrześniu sportowe auto podejmie kolejną próbę: ID.R zamierza wyznaczyć po raz pierwszy czas wjazdu na Tianmen Mountain, spektakularną górę w Chinach. Będzie to kolejny milowy krok dla samochodów elektrycznych, a także wsparcie dla prowadzonej przez Volkswagena w Chinach kampanii w dziedzinie aut elektrycznych – kampanii, która właśnie w tym roku nabiera tempa. Do 2035 roku Volkswagen zamierza zwiększyć udział elektrycznych aut w całej swojej sprzedaży w Chinach do 50 procent.
Elektryczny samochód po raz pierwszy szybszy od bolidu Formuły 1 – Volkswagen ID.R ustanowił w Goodwood nowy rekord w klasyfikacji generalnej i wszedł do historii sportu samochodowego. Romain Dumas 1,86-kilometrową trasę w Goodwood w południowej Anglii przejechał w ciągu 39,90 sekund. Dzięki temu pojazd z napędem elektrycznym o mocy 500 kW (680 KM) poprawił o 1,7 sekundy rekord obowiązujący od 20 lat. ID.R odniósł ponadto zwycięstwo w odbywającym się w niedzielę „Sunday Shootout”. Dotychczasowy najlepszy czas renomowanego wyścigu górskiego od 1999 roku należał do Nicka Heidfelda, który ustanowił go zasiadając za kierownicą McLarena-Mercedesa MP4/13 z silnikiem spalinowym o mocy 574 kW (780 KM).
Podczas „Goodwood Festival of Speed”, obywającego się od 4 do 7 lipca w południowej Anglii, dojdzie do pojedynku na technologie – samochód z napędem elektrycznym kontra auto z silnikiem spalinowym. Takie jest wyzwanie tegorocznej edycji tej imprezy. W jej ramach Volkswagen wystawiający elektryczny model ID. R zaatakuje ustanowiony 20 lat temu i dotąd nie pobity rekord przejazdu trasy.