Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

W dwudziestym piątym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o Volkswagenie ID.4 z Michałem Świtajem, koordynatorem ds. elektromobilności marki Volkswagen. „ID.4 jest nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena, ale również pierwszym elektrycznym samochodem marki produkowanym na kilku kontynentach. Należy do klasy kompaktowych SUV-ów, największego segmentu aut na świecie. Dzięki niemu oraz pozostałym modelom z rodziny ID. do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70 procent” – mówi Michał Świtaj.

Więcej Pobierz PDF
29.04.2021

Podczas konferencji poświęconej strategii „Way to Zero”, Volkswagen przedstawił szczegóły planu dekarbonizacji firmy i jej produktów. Marka zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Nowym kamieniem milowym w okresie przejściowym jest docelowa 40-procentowa redukcja emisji CO2 na samochód w Europie do 2030 roku – znacznie przewyższająca cel Grupy, który wynosi 30% (punkt odniesienia: 2018 rok). W efekcie, przeciętny samochód Volkswagena emitowałby około 17 ton dwutlenku węgla mniej. Oprócz przyspieszenia przejścia na elektromobilność, produkcja (w tym również łańcuch dostaw) i eksploatacja aut elektrycznych ma być neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Do tego dochodzi także sukcesywny recykling akumulatorów ze starych samochodów elektrycznych.

Więcej Pobierz PDF

Poznań, 28. kwietnia 2021 r. – Grupa Volkswagen w Chinach rozpoczęła niedawno budowę nowego zakładu w Anhui, w którym będą produkowane samochody elektryczne na modułowej platformie MEB. Jako trzecia fabryka aut elektrycznych w Chinach należąca do Grupy – dołączając do zakładów w Anting (SAIC VW) i w Foshan (FAW-VW) – fabryka Volkswagena w Anhui od pierwszego dnia funkcjonowania będzie zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Budowa zakładu ma zostać ukończona w połowie 2022 roku, produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Fabryka jest kolejnym elementem rozwoju elektromobilności Volkswagena. Do 2025 roku koncern Volkswagen w Chinach planuje dostarczać do 1,5 miliona nowych aut elektrycznych rocznie.

Więcej Pobierz PDF
21.04.2021

Volkswagen przyspiesza proces przekształcający go w markę, które oferuje samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu. W związku z tym ofensywa w dziedzinie samochodów elektrycznych Volkswagena również została przyspieszona – sprzedaż tego rodzaju aut ma do 2030 roku wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do ponad 50 procent. W tym celu każdego roku Volkswagen będzie wprowadzał na rynek jeden nowy model typu BEV. Samochody to jednak nie wszystko – Volkswagen kompleksowo podchodzi do konstruowania swojej oferty na płaszczyźnie elektromobilności, oferując rozwiązania ułatwiające użytkowanie aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Więcej Pobierz PDF

Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru.

Więcej Pobierz PDF
22.03.2021

Bruksela/Poznań, 22. marca 2021 r. – 100 miliardów euro do 2030 roku przeznaczone na dekarbonizację firm i produktów, stopniowe wprowadzanie opłat za emisję dwutlenku węgla we wszystkich sektorach gospodarki oraz szybkie wycofanie się z wykorzystania węgla do produkcji energii elektrycznej – to niektóre z postulatów sformułowanych we wspólnym stanowisku dziesięciu głównych managerów firm działających w branży energetycznej, motoryzacyjnej i technologicznej. Z okazji siódmego międzynarodowego strajku klimatycznego 19 marca 2021 roku dziesięciu prezesów opowiedziało się za podjęciem szerokich działań na rzecz ochrony klimatu.

Więcej Pobierz PDF
15.03.2021

Poznań, 15. marca 2021 r. – Koncern Volkswagen zaprezentował dzisiaj technologiczną mapę drogową dotyczącą akumulatorów i ładowania samochodów elektrycznych do 2030 roku, podczas swojego pierwszego Power Day. Jej celem jest znaczne zmniejszenie stopnia różnorodności i kosztów produkcji akumulatorów po to, by auta elektryczne stały się atrakcyjne i cenowo dostępne dla jak największej liczby użytkowników. Koncern zamierza również zapewnić sobie potrzebną ilość akumulatorów po 2025 roku. W związku z tym w samej Europie do końca bieżącego dziesięciolecia ma powstać sześć gigafabryk, które będą w stanie wyprodukować akumulatory o łącznej pojemności 240 gigawatogodzin. Volkswagen energicznie rozbudowuje także globalną sieć publicznych stacji szybkiego ładowania. W tym celu podjął w Europie współpracę z firmami BP (Wielka Brytania), Iberdrola (Hiszpania) i Enel (Włochy).

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.