Dzięki strategii ACCELERATE Volkswagen po raz kolejny przyspiesza ofensywę w dziedzinie elektryfikacji i zamierza udostępnić zrównoważoną mobilność jeszcze większej liczbie osób. Do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto, którego ceny na rynku niemieckim będą zaczynać się od około 20.000 euro. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje ID.LIFE, którego światowy debiut ma miejsce podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA MOBILITY 2021 w Monachium.
Spośród osób, które deklarują rozważanie zakupu samochodu elektrycznego, niemal połowa wybiera auto do 150 tys. zł. Według badania tańsze auta częściej wzbudzają zainteresowanie mężczyzn, niż kobiet.
Elegancki jak coupé, wytrzymały jak SUV, a do tego elektryczny – ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB zachwyca eleganckim designem i napędem na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne. ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.
W trzydziestym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o zmianach klimatycznych, a konkretniej – o wiedzy Polaków na temat tego, jaki wpływ na zmiany klimatyczne ma przede wszystkim emisja dwutlenku węgla. Gościem odcinka jest znany popularyzator nauki – Tomasz Rożek, twórca kanału Nauka. To lubię na YouTube.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że połowa respondentów ma świadomość globalnych zagrożeń klimatycznych. Tyle samo zna różnice w emisji CO2 między autami w pełni elektrycznymi a pozostałymi rodzajami samochodów. Wiedza o wpływie elektromobilności na środowisko potrzebuje jednak dalszej popularyzacji, bo wraz z postępem technologii „elektryki” będą coraz bardziej ekologicznym rozwiązaniem.
W dwudziestym piątym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o Volkswagenie ID.4 z Michałem Świtajem, koordynatorem ds. elektromobilności marki Volkswagen. „ID.4 jest nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena, ale również pierwszym elektrycznym samochodem marki produkowanym na kilku kontynentach. Należy do klasy kompaktowych SUV-ów, największego segmentu aut na świecie. Dzięki niemu oraz pozostałym modelom z rodziny ID. do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70 procent” – mówi Michał Świtaj.
Podczas konferencji poświęconej strategii „Way to Zero”, Volkswagen przedstawił szczegóły planu dekarbonizacji firmy i jej produktów. Marka zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Nowym kamieniem milowym w okresie przejściowym jest docelowa 40-procentowa redukcja emisji CO2 na samochód w Europie do 2030 roku – znacznie przewyższająca cel Grupy, który wynosi 30% (punkt odniesienia: 2018 rok). W efekcie, przeciętny samochód Volkswagena emitowałby około 17 ton dwutlenku węgla mniej. Oprócz przyspieszenia przejścia na elektromobilność, produkcja (w tym również łańcuch dostaw) i eksploatacja aut elektrycznych ma być neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Do tego dochodzi także sukcesywny recykling akumulatorów ze starych samochodów elektrycznych.
Poznań, 28. kwietnia 2021 r. – Grupa Volkswagen w Chinach rozpoczęła niedawno budowę nowego zakładu w Anhui, w którym będą produkowane samochody elektryczne na modułowej platformie MEB. Jako trzecia fabryka aut elektrycznych w Chinach należąca do Grupy – dołączając do zakładów w Anting (SAIC VW) i w Foshan (FAW-VW) – fabryka Volkswagena w Anhui od pierwszego dnia funkcjonowania będzie zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Budowa zakładu ma zostać ukończona w połowie 2022 roku, produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Fabryka jest kolejnym elementem rozwoju elektromobilności Volkswagena. Do 2025 roku koncern Volkswagen w Chinach planuje dostarczać do 1,5 miliona nowych aut elektrycznych rocznie.
W najnowszym badaniu EV Klub Polska – zrealizowanym we współpracy z marką Volkswagen i InsightOut Lab – przemówili właściciele aut elektrycznych. Sposób, w jaki korzystają ze swoich samochodów, przeczy popularnym tezom, które dotyczą pojazdów elektrycznych.