Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.
W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
66% ankietowanych Polaków chętnie korzystałoby z przywilejów, jakie daje posiadanie samochodu elektrycznego – wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Niespełna co trzecia osoba (31%) byłaby nawet gotowa za nie płacić.
Najnowsze badanie InsightOut Lab i Volkswagena zostało podzielone na dwie części. W pierwszej ankietowani wyrażali swoje odczucia względem posiadaczy samochodów elektrycznych. W drugiej zostali poproszeni o ocenę umiejętności prowadzenia samochodu przez właścicieli aut zasilanych energią elektryczną. W drugim przypadku byli zdecydowanie bardziej ostrożni w wyrażaniu opinii. Chyba że znali kogoś, kto posiada samochód elektryczny.
Gośćmi specjalnymi kolejnego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są Wojciech Drzewiecki – prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR – oraz Jan Wiśniewski z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA). Prowadzący rozmawiają z nimi o elektrycznych SUV-ach i o ich wpływie na popularność samochodów na prąd w Polsce. Czym różnią się SUV-y od crossoverów? Czy zainteresowanie elektrycznymi SUV-ami będzie w najbliższym czasie rosło? Jakie są, zdaniem Polaków, największe przewagi samochodów typu SUV nad autami innych segmentów? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znaleźć można w najnowszym odcinku podcastu.
W piętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają na temat nowoczesnych form finansowania zakupu i użytkowania samochodu elektrycznego. Gościem specjalnym tego odcinka jest Artur Łyczko – kierownik działu sprzedaży i współpracy z dealerami Volkswagen Financial Services. Gość podcastu przybliża słuchaczom narzędzia finansowe, za pomocą których można zostać użytkownikiem elektrycznego Volkswagena ID.3. Artur Łyczko mówi także o tym, która forma finansowania zapewnia najniższą ratę i jakie zalety dla przedsiębiorców ma leasing.
Z danych Jato Dynamics wynika, że w pierwszej połowie 2019 roku udział SUV-ów w sprzedaży nowych samochodów na świecie wyniósł 34,3% . Na drugim miejscu pod względem popularności – z wynikiem 14,7% – znalazły się samochody kompaktowe. Fakt, że pod hasłem „SUV” kryją się auta różnej wielkości nie umniejsza ich rynkowego sukcesu. Trend ten doskonale rozumieją producenci samochodów – najwięksi oferują SUV-y w wielu segmentach.
Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł gość specjalny: Nico Rosberg, mistrz Formuły 1 z 2016 roku. Elektrycznym „bolidem” o mocy 500 kW (680 KM) były kierowca Formuły 1 zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.
Czternasty odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest poświęcony ładowaniu samochodów elektrycznych w miastach i przy drogach w Polsce. Prowadzący podcast rozmawiają z Rafałem Czyżewskim – prezesem GreenWay Polska, czyli sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych – o tym, jak Polacy korzystają z publicznych stacji ładowania, jaki jest koszt użytkowania szybkich ładowarek oraz czy ładowanie pojazdu elektrycznego opłaca się bardziej niż tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym.
O tym, jak fotowoltaika sprawdza się w domu i w biznesie, prowadzący podcast rozmawiają z Michałem Ignaszakiem, właścicielem sieci salonów marek Volkswagen, Audi oraz Skoda w Kaliszu i miłośnikiem odnawialnych źródeł energii. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w jego salonach ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni.