Volkswagen przyspiesza proces przekształcający go w markę, które oferuje samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu. W związku z tym ofensywa w dziedzinie samochodów elektrycznych Volkswagena również została przyspieszona – sprzedaż tego rodzaju aut ma do 2030 roku wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do ponad 50 procent. W tym celu każdego roku Volkswagen będzie wprowadzał na rynek jeden nowy model typu BEV. Samochody to jednak nie wszystko – Volkswagen kompleksowo podchodzi do konstruowania swojej oferty na płaszczyźnie elektromobilności, oferując rozwiązania ułatwiające użytkowanie aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.
Już 28 kwietnia Volkswagen zaprezentuje pierwszy model elektryczny o wysokich osiągach – ID.4 GTX. W Europie usportowione wersje modeli z rodziny ID. będą opatrzone logiem GTX. Podobnie jak stało się w wypadku modeli z serii GTI i GTE, modele oznaczone jako GTX stworzą odrębną linię i dodadzą elektromobilności sportowego charakteru.
Własne rozeznanie i przejażdżka autem elektrycznym są najczęstszymi powodami, które przekonują Polaków do rozważania zakupu samochodu elektrycznego. Zaskakująco duży odsetek ankietowanych biorących pod uwagę wspomniany zakup wcale nie mieszka w domach jednorodzinnych.
Bruksela/Poznań, 22. marca 2021 r. – 100 miliardów euro do 2030 roku przeznaczone na dekarbonizację firm i produktów, stopniowe wprowadzanie opłat za emisję dwutlenku węgla we wszystkich sektorach gospodarki oraz szybkie wycofanie się z wykorzystania węgla do produkcji energii elektrycznej – to niektóre z postulatów sformułowanych we wspólnym stanowisku dziesięciu głównych managerów firm działających w branży energetycznej, motoryzacyjnej i technologicznej. Z okazji siódmego międzynarodowego strajku klimatycznego 19 marca 2021 roku dziesięciu prezesów opowiedziało się za podjęciem szerokich działań na rzecz ochrony klimatu.
Poznań, 15. marca 2021 r. – Koncern Volkswagen zaprezentował dzisiaj technologiczną mapę drogową dotyczącą akumulatorów i ładowania samochodów elektrycznych do 2030 roku, podczas swojego pierwszego Power Day. Jej celem jest znaczne zmniejszenie stopnia różnorodności i kosztów produkcji akumulatorów po to, by auta elektryczne stały się atrakcyjne i cenowo dostępne dla jak największej liczby użytkowników. Koncern zamierza również zapewnić sobie potrzebną ilość akumulatorów po 2025 roku. W związku z tym w samej Europie do końca bieżącego dziesięciolecia ma powstać sześć gigafabryk, które będą w stanie wyprodukować akumulatory o łącznej pojemności 240 gigawatogodzin. Volkswagen energicznie rozbudowuje także globalną sieć publicznych stacji szybkiego ładowania. W tym celu podjął w Europie współpracę z firmami BP (Wielka Brytania), Iberdrola (Hiszpania) i Enel (Włochy).
Jak wynika z najnowszego badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, wiedza respondentów na temat hybryd to połączenie przypadkowych, często wykluczających się nawzajem tez.
W najnowszym, dwudziestym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący – Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk – rozmawiają z Pawłem Śmigielskim, entuzjastą i użytkownikiem samochodów elektrycznych. Rozmowa toczy się wokół codziennej eksploatacji auta zasilanego energią elektryczną w warunkach zimowych oraz letnich, czyli podczas bardzo niskich oraz bardzo wysokich temperatur.
Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.
Czy i jak zmienia się zdanie Polaków na temat samochodów elektrycznych? Podczas pierwszego badania w nowym roku InsightOut Lab zwróciło się do ankietowanych z tymi samymi pytaniami, które zadawało niespełna rok wcześniej. Jak zmieniły się odpowiedzi udzielane przez respondentów?
Po krótkiej nieobecności na rynku, która wynikała ze względów produkcyjnych, do oferty Volkswagena wraca elektryczny miejski e-up! Znowu można składać na niego zamówienia – cena bazowa samochodu wynosi 99.490 zł. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) przyjazny dla środowiska Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania elektrycznego modelu e-up! podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według WLTP).