W 2020 roku marka Volkswagen ograniczyła w Europie emisję dwutlenku węgla do poziomu znacznie niższego niż wyznaczony limit
- średnia ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe samochody osobowe była w Europie o 6 milionów gramów mniejsza niż wymaga prawo – oznacza to spadek o 22 procent w porównaniu z 2019 rokiem
- w 2020 roku Volkswagen trzykrotnie zwiększył dostawy samochodów elektrycznych do klientów
- ofensywa w dziedzinie aut z elektrycznym napędem będzie kontynuowana w 2021 roku, pojawią się nowe modele
Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.
„Volkswagen jest liderem zmian w przemyśle. W 2015 roku rozpoczęliśmy największą i najbardziej ambitną w branży ofensywę w zakresie samochodów elektrycznych. Osiągnięcie założonych celów z tak znacznym naddatkiem, pokazuje, że jesteśmy na właściwym kursie. W 2021 roku jeszcze przyspieszymy proces zmian w kierunku e-mobilności i wprowadzimy nowe modele” – powiedział Ralf Brandstätter, Prezes Zarządu Marki Volkswagen.
W latach 2020-2024 przedsiębiorstwo zainwestuje w rozwój elektromobilności ponad 11 miliardów euro. Po zakładach w Zwickau i Dreźnie dokona także transformacji fabryk w Emden i Chattanooga (USA), a do 2025 roku wprowadzi na rynek 20 nowych modeli z elektrycznym napędem. „Chcemy, by Volkswagen stał się najbardziej pożądaną marką oferującą samochody przyjazne środowisku. Plan ten konsekwentnie realizujemy w ramach strategii „Way to Zero” i w przyszłości położymy jeszcze większy nacisk na elektryfikację aut Volkswagena” – stwierdził Brandstätter. W bieżącym roku Volkswagen rozbuduje ofertę samochodów skonstruowanych na modułowej platformie MEB – elektryczne modele ID.4, ID.4 GTX oraz ID.5 będą stopniowo wprowadzane na rynki zagraniczne.
W ramach ofensywy w dziedzinie aut elektrycznych w minionym roku Volkswagen dostarczył 212.000 samochodów z napędem tego rodzaju – najwięcej w swojej historii. Znalazło się wśród nich 134.000 aut całkowicie elektrycznych, co oznacza potrojenie tej liczby w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród tych 134.000 było 56.500 egzemplarzy elektrycznych ID.3. W grudniu Volkswagen ID.3 okazał się najpopularniejszym samochodem elektrycznym (BEV) w Finlandii, Słowenii i Norwegii, w Niderlandach był nim przez trzy miesiące z rzędu. W Szwecji w grudniu 2020 roku ID.3 stał się nawet najchętniej kupowanym modelem w ogóle, bez uwzględniania podziału na rodzaj napędu. W Niderlandach i Niemczech Volkswagen zajął w całym 2020 roku pierwsze miejsce pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych – w Niemczech udział marki w rynku modeli typu BEV wyniósł 23,8 procent, a w Niderlandach 23 procent.
Ostateczne potwierdzenie danych przez Komisję Europejską nastąpi w późniejszym czasie.