Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
03.09.2025
Nowa strategia nazewnictwa modeli Volkswagena: studyjny ID. 2all w wersji produkcyjnej będzie się nazywać ID. Polo, podobnie będzie z kolejnymi autami

Nowa strategia nazewnictwa modeli Volkswagena: studyjny ID. 2all w wersji produkcyjnej będzie się nazywać ID. Polo, podobnie będzie z kolejnymi autami

  • Volkswagen wykorzysta nazwy swoich bestsellerowych modeli w nowych samochodach elektrycznej rodziny ID.
  • Nowe nazewnictwo pozwoli klientom łatwiej zorientować się w szerokiej ofercie marki z Wolfsburga
  • Modele rodziny ID. i auta z klasycznym napędem będą oferowane przez Volkswagena równolegle

Volkswagen wyznacza kierunek na przyszłość w zakresie nazw modeli: firma stawia na nową strategię, która pozwoli wykorzystać nazwy lubianych modeli z silnikami spalinowymi także w elektrycznych samochodach rodziny ID. Pierwszym Volkswagenem, nazwanym zgodnie z nową strategią, będzie ID. Polo, które pojawi się na rynku w 2026 roku. Dziś ten model jest znany jako ID. 2all. „Nazwy naszych modeli są mocno zakorzenione w świadomości ludzi. Symbolizują one silną markę i uosabiają takie cechy, jak jakość, ponadczasowy design i technologia dla wszystkich. Dlatego też w przyszłości będziemy wykorzystywać nazwy naszych bestsellerowych modeli. ID. Polo to dopiero początek” – powiedział Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, szef grupy marek Core i członek zarządu Grupy Volkswagen. Wraz z każdą nową generacją modeli Volkswagen będzie przenosił kolejne uznane nazwy do portfolio pojazdów elektrycznych. Równolegle wszystkie pojazdy z klasycznymi napędami będą nadal funkcjonowały pod dotychczasowymi nazwami. Dzięki tej strategii Volkswagen łączy świat pojazdów elektrycznych i spalinowych, ułatwiając klientom orientację w ofercie produktowej marki.

Nazwa ID. oznacza w gamie Volkswagena elektromobilność i zaawansowane technologie. Polo z kolei od zawsze kojarzy się z jakością, bezpieczeństwem i demokratyzacją innowacji. Nowe ID. Polo połączy w sobie wszystkie te cechy i w 50. rocznicę uruchomienia produkcji tego miejskiego auta pojawi się na rynku jako pierwszy model o nowej nazwie. „Nasze samochody często towarzyszą ludziom przez wiele lat – kształtują wspomnienia i etapy życia. Model taki jak Polo pokazuje, jak potężna może być nazwa: symbolizuje niezawodność, osobowość i historię. Właśnie dlatego nadajemy naszym modelom ID. nazwy, które budzą emocje i są zakorzenione w codziennym życiu ludzi. Elektromobilność powinna być nie tylko postępowa, ale także przystępna i osobista” – powiedział Martin Sander, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną.

Szczególne emocje wzbudzi kolejny model ID. w segmencie samochodów miejskich. „Wprowadzimy do świata elektromobilności jedną z naszych ikon – GTI. W przyszłym roku studyjny model ID. GTI Concept wejdzie do produkcji seryjnej pod nazwą ID. Polo GTI. Będzie on oferował świetne osiągi i ogromną przyjemność z jazdy” – dodał Martin Sander.

ID. Polo i ID. Polo GTI – jeszcze w kamuflażu – zostaną zaprezentowane światowej publiczności po raz pierwszy podczas targów IAA MOBILITY w Monachium (od 8 do 14 września 2025 r.). Już dzień wcześniej, 7 września, Volkswagen zaprezentuje światową premierę studyjnego elektrycznego kompaktowego SUV-a: nowego ID. CROSS Concept. Seryjna wersja tego studium – ID. Cross – trafi na rynek pod koniec 2026 roku jako elektryczny odpowiednik modelu T-Cross.

Dla Volkswagena premiera mniejszych i bardziej przystępnych pojazdów elektrycznych oznacza początek nowej ery. Dzięki takim modelom jak ID. Polo i ID. Cross, jazda samochodem elektrycznym stanie się dostępna dla większej liczby osób niż kiedykolwiek wcześniej. We wszystkich nowych modelach wyraźnie widać, że Volkswagen w jeszcze większym stopniu uwzględnia opinie klientów. Widać to między innymi w wyższym poziomie jakości dzięki zastosowaniu miękkich materiałów, inteligentnemu połączeniu cyfrowych i fizycznych elementów sterujących, takich jak przyciski i pokrętła na kierownicy i w kokpicie, a także intuicyjnej koncepcji obsługi.

Rodzina ID., modeli z napędem elektrycznym, pojawiła się w ofercie Volkswagena w 2018 roku. Do dziś jest ona niezależną serią modeli w portfolio marki Volkswagen. Pierwszym autem wprowadzonym na rynek był ID.3. Następnie pojawiły się kolejne, które można przyporządkować do konkretnych segmentów rynku dzięki cyfrom w oznaczeniu – im większa, tym większe auto. Największym modelem jest ID.7, dostępny jako liftback i kombi. Jest on obecnie liderem rynku w Niemczech i Europie.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.