Tiguan w nowej odsłonie jest oferowany z nowymi układami napędowymi. Wśród nich, po raz pierwszy w historii tego modelu, do wyboru jest również hybrydowy zespół napędowy – eHybrid – o mocy 180 kW/245 KM. Tiguan eHybrid to bardzo ważny element programu elektryfikacji prowadzonego przez Volkswagena. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju: „Zaprojektowaliśmy ten zespół w taki sposób, żeby przy dostatecznie naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid ruszał z miejsca zawsze w trybie „e-Mode”. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora jest wtedy w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP). Dzięki temu kierowcy mogą pokonywać większość codziennych tras korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, co oznacza to, że w danym miejscu samochód porusza się bezemisyjnie”.
Volkswagen e-Golf należy już do historii: na dzień przed wigilią jego ostatni egzemplarz zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Ostatnia sztuka z 50.401, które od marca 2017 roku wyprodukowano w Dreźnie ma nadwozie w kolorze Uranogrey. Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.
Dzięki nowemu wyświetlaczowi przeziernemu (tzw. wyświetlaczowi head-up) wykorzystującemu technologię rozszerzonej rzeczywistości Volkswagen łączy świat rzeczywisty z wirtualnym. Innowacyjny system pozwala umieścić wybrane symbole graficzne w rzeczywistym otoczeniu pojazdu. Volkswagen jako pierwszy producent samochodów na świecie stosuje tę technologię w autach klasy kompaktowej. Nowa funkcja zwiększająca komfort jazdy najpierw znajdzie zastosowanie w elektrycznych Volkswagenach ID.3 oraz ID.4.
W dziewiętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący wraz z gościem specjalnym, którym jest Tomasz Kamiński – kierownik działu planowania i konstrukcji w fabryce komponentów - odlewni VW Poznań – obalają jeden z największych mitów dotyczących samochodów elektrycznych, czyli tego, że nie odgrywają one dużej roli w ochronie klimatu. Tomasz Kamiński opowiada o tym, jakie kroki podejmuje Volkswagen, aby produkowane przez niego samochody elektryczne były neutralne pod względem emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw. W podcaście mowa jest również o tym, jakie nowoczesne rozwiązania zastosowane w produkcji czynią ją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
66% ankietowanych Polaków chętnie korzystałoby z przywilejów, jakie daje posiadanie samochodu elektrycznego – wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Niespełna co trzecia osoba (31%) byłaby nawet gotowa za nie płacić.
W ramach kampanii „Race to Zero” prowadzonej przez Organizację Narodów Zjednoczonych, grający w Bundeslidze VfL Wolfsburg występujący na co dzień na stadionie Volkswagen Arena, zamierza stać się do 2025 roku pierwszym zawodowym klubem piłkarskim na świecie działającym w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla.
W każdym samochodzie elektrycznym rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii podczas hamowania, mocno przyczynia się do zwiększenia zasięgu* auta. W wypadku nowego Volkswagena ID.4 odbywa się ona w sposób zapewniający maksymalną efektywność.
Benzynowy silnik TSI evo o pojemności 1,0 i 1,5 litra jest stosowany niemal we wszystkich modelach Volkswagena – od Up! GTI po Passata i od T-Crossa po Tiguana. Zarówno w wersji trzy-, jak i czterocylindrowej jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, dzięki którym okazuje się równie dynamiczny, co oszczędny.
Volkswagen wprowadza do oferty najmocniejszego Tiguana w historii – Tiguana R. 320-konny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Tiguan R jest wyposażony w nowo opracowany układ napędu na cztery koła 4MOTION z systemem R-Performance Torque Vectoring, który sprawia, że sportowy SUV jest jednocześnie wyjątkowo zwinny i prowadzi się bardzo pewnie. Nowy Tiguan R znakomicie łączy dynamikę auta sportowego z wszechstronnością typową dla SUV-ów. Volkswagen Tiguan R jest już oferowany od 237.190 zł.
Mocniejszy, jeszcze bardziej dynamiczny, oszczędniejszy, lepiej skomunikowany z otoczeniem, cyfrowy – to najważniejsze cechy nowego Golfa R, najmocniejszej odmiany Golfa ósmej generacji. Na szczególną uwagę w Golfie R zasługuje innowacyjny napęd na cztery koła 4MOTION z systemem sterowania dopływem momentu obrotowego osobno do każdego z kół tylnej osi. Służy do tego tzw. menedżer dynamiki jazdy, który współpracuje z m.in. elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego przedniej osi i zawieszeniem o regulowanej charakterystyce tłumienia. 320-konny Golf R standardowo jest wyposażony w system wyboru profilu jazdy.