Samochody hybrydowe typu plug-in tworzą pomost między teraźniejszością a przyszłością. O ile tę ostatnią reprezentują samochody z napędem wyłącznie elektrycznym, jak ID.3 i ID.4, które już są dostępne, o tyle od dawna oferta Volkswagena obejmuje również samochody hybrydowe typu plug-in. Bardzo wydajne modele typu PHEV Volkswagen oferuje niemal we wszystkich segmentach – począwszy od kompaktowego Golfa eHybrid, przez średniej klasy Passata GTE i popularnego SUV-a Tiguana eHybrid aż do topowego SUV-a Touarega R, jednocześnie luksusowego i sportowego. Wszystkie modele typu PHEV można ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z aut elektrycznych. Dalekie podróże nimi umożliwia oszczędny silnik spalinowy.
Elegancki jak coupé, wytrzymały jak SUV, a do tego elektryczny – ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Pierwszy SUV coupé Volkswagena skonstruowany na platformie podłogowej MEB zachwyca eleganckim designem i napędem na cztery koła, za który odpowiadają dwa silniki elektryczne. ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.
„Z Warszawy na najbardziej na południe wysunięty przylądek Europy, Punta Marroqui w Hiszpanii, jest 3.580 km. Pokonanie tej trasy samochodem elektrycznym zajmuje trzy dni. Samochodem spalinowym trwałoby porównywalnie długo. Koszt ładowania jest przy tym o przynajmniej połowę niższy od kosztu tankowania auta spalinowego” – wylicza Bartłomiej Derski, dziennikarz portalu WysokieNapiecie.pl. W ramach projektu eRajd od kilku lat testuje on auta elektryczne różnych marek na trasach liczących po 7-8 tys. km. Tym razem na wymagającej trasie sprawdzony został Volkswagen ID.4.
Dzięki skutecznemu zarządzaniu, dużej dyscyplinie kosztowej oraz konsekwentnej realizacji strategii ACCELERATE Volkswagen zamknął pierwsze półrocze pozytywnym wynikiem. Mimo pandemii Covid-19 i braków na rynku półprzewodników, liczba samochodów dostarczonych klientom na całym świecie wzrosła do około 2,7 miliona egzemplarzy – to o 500.000 więcej niż rok wcześniej. Wzrost ten okazał się możliwy m.in. dzięki inteligentnemu zarządzaniu zapasami i dostawami. Zwiększyły się również udziały w rynku w niemal wszystkich regionach. Przychody, za sprawą znacznego wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyły się o 42 procent do 40,7 miliardów euro (pierwsze półrocze 2020 r.: 28,6 mld euro). Zysk wzrósł o 3,3 miliarda euro w stosunku do ubiegłego roku osiągając poziom 1,8 miliarda euro – odpowiada to operacyjnej stopie zwrotu w wysokości 4,4 procent.
Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.
Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z klasy premium i stylowy design. Taigo oferuje ponadto daleko posuniętą możliwość personalizacji: zarówno wyglądu nadwozia, jak i wnętrza. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów coupé, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Wyposażony standardowo w LED-owe reflektory, cyfrowy kokpit i systemy multimedialne najnowszej generacji, ten prawie 4,26-metrowy SUV coupé wyznacza nowy standard w swojej klasie.
W tegoroczną podróż po Europie załoga WysokieNapiecie.pl postanowiła wybrać się Volkswagenem ID.4, który kwalifikuje się do uruchomionego właśnie programu dopłat „Mój elektryk”, prowadzonego przez NFOŚiGW. Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Dzięki ID.4 Volkswagen poszerzył ofertę samochodów elektrycznych o model, który należy do największego i najszybciej rozwijającego się segmentu na świecie. Nowy SUV Volkswagena podczas wyprawy na kraniec Europy będzie miał okazję udowodnić swoje kompetencje, pozwalające zapewnić komfortową podróż także na długich dystansach.
Frank Bekemeier, Chief Technology Officer do spraw elektromobilności w Volkswagenie, i Jens Obernolte, szef działu zarządzania energią i masą pojazdów, wyjaśniają w jaki sposób w ID.4 GTX udało się połączyć świadomość ekologiczną z przyjemnością z jazdy.
W trzydziestym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o zmianach klimatycznych, a konkretniej – o wiedzy Polaków na temat tego, jaki wpływ na zmiany klimatyczne ma przede wszystkim emisja dwutlenku węgla. Gościem odcinka jest znany popularyzator nauki – Tomasz Rożek, twórca kanału Nauka. To lubię na YouTube.
W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji w nowej odsłonie. Teraz przyszła kolej na debiut jego najbardziej sportowej odmiany – GTI. Samochód opatrzony legendarnym skrótem jest liderem segmentu pod względem mocy silnika, dostępnej technologii i sportowego charakteru. Mocny silnik TSI i na sportowo zestrojone podwozie, dostosowane do osiągów Polo GTI, zmieniają miejski samochód w dynamiczne, pięcioodrzwiowe auto sportowe. Opcjonalnie, po raz pierwszy, Polo GTI umożliwia także częściowo zautomatyzowaną jazdę. Najnowsze systemy asystujące zapewniają komfort i bezpieczeństwo wszystkim pasażerom.