Wraz z nowym Polo na rynku debiutuje jeden z pierwszych na świecie małych samochodów, który potrafi poruszać się częściowo automatycznie. Na życzenie kierowcy miejski Volkswagen kieruje, hamuje i przyspiesza automatycznie. Zapewnia to opcjonalny system Travel Assist. Pod marką IQ.Drive Volkswagen łączy działanie różnych systemów asystujących, które w przyszłości umożliwią jazdę całkowicie zautomatyzowaną. Do tej pory systemy te były oferowane tylko do większych modeli, jak Golf, Tiguan, Passat, Arteon i Touareg. Jako pierwszy model w klasie, także Polo umożliwia od teraz częściowo zautomatyzowaną jazdę w całym zakresie prędkości. Zwłaszcza podczas jazdy autostradą Travel Assist odciąża kierowcę w wyraźnie odczuwalny sposób.
Za sprawą ID.4 w nowej, sportowej wersji elektryczna ofensywa Volkswagena zyskuje nowy, sportowy wymiar. Skrót GTX wyróżnia najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Po modelu ID.4 GTX zadebiutują kolejne oznaczone nowym skrótem. Dwa silniki w pierwszym elektrycznym SUV-ie Volkswagena – po jednym przy każdej osi – zapewniają ID.4 GTX napęd na cztery koła.
Wraz z wprowadzeniem nowej struktury oferty modeli ID.3 i ID.4 w nowej strukturze wyposażenia, paleta lakierów nadwozia poszerzyła się o czerwony Kings Red i niebieski Stonewashed. Klientów z pewnością ucieszy fakt, że ID.3 i ID.4 oferują teraz możliwość ładowania większą mocą – w wypadku ID.3 i akumulatora Pro moc zwiększyła się ze 100 do 120 kW. Wzrosła również moc ładowania prądem stałym dla akumulatora Pure (ze 100 na 110 kW) w wypadku ID.4 – pierwszego elektrycznego SUV-a Volkswagena i pierwszego elektrycznego samochodu marki produkowanego na trzech kontynentach.
Ponad 18 milionów wyprodukowanych od 1975 roku egzemplarzy czyni Volkswagena Polo jednym z najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Również w obrębie marki model ten odgrywa wielką rolę. Nowe Polo można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Także pod względem technicznym nowe Polo zdradza bliskie podobieństwo z modelami Volkswagena należącymi do wyższych klas. Nowością wśród samochodów segmentu Polo jest na przykład możliwość wyposażenia auta w system Travel Assist. Cennik modelu otwiera wersja z silnikiem 1.0 MPI (80 KM) dostępna od 63 290 zł.
Pan Marek Wawrzeniec – jeden z pierwszych klientów, którzy w październiku 2020 roku odebrali ID.3 w limitowanej wersji 1st – w maju wybrał się w fascynującą podróż samochodem, która prowadziła przez Słowację, Węgry, Rumunię, Serbię, Macedonię, Albanię i Czarnogórę, aż do Chorwacji. Pan Marek wraz z żoną, pokonując ponad 3000 kilometrów na zróżnicowanych trasach oraz doładowując auto przy użyciu kilku typów punktów ładowania, mieli okazję doświadczyć, jak spisuje się samochód elektryczny podczas długiej i wymagającej podróży.
W dwudziestym szóstym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący poruszają temat projektowania wnętrz samochodów elektrycznych. Gościem specjalnym odcinka jest Tomasz Bachorski, szef działu projektowania wnętrz marki Volkswagen, który wraz ze swoim zespołem odpowiada między innymi za wzornictwo najnowszych modeli: ID.3 oraz SUV-a ID.4.
Jesienią 2020 roku zmianom poddano Tiguana, teraz przyszedł czas na wersję z większym rozstawem osi. Nową jakość Tiguanowi Allspace* zapewniają zmieniona stylistyka, nowe systemy obsługi i asystujące i wysokiej klasy urządzenia, jak interaktywne, matrycowe LED-owe reflektory IQ.LIGHT czy dotykowe pola służące do sterowania seryjną automatyczną klimatyzacją. Dzisiaj co drugi Tiguan na świecie (55 procent) opuszczający bramy fabryki to model z większym rozstawem osi. Tiguana Allspace w wersji XL można przekształcić w SUV-a z miejscem dla siedmiu pasażerów (opcja) lub w pojemne auto transportowe z przedziałem bagażowym o pojemności 1.920 litrów. Zamówienia na nowy model będą przyjmowane w najbliższych tygodniach, w Niemczech samochód będzie dostępny w wersjach wyposażenia Life, Elegance i R-Line.
Wyposażony w najnowsze systemy asystujące i podnoszące komfort, z wyrafinowanym systemem multimedialnym, oszczędnymi silnikami i z mnóstwem miejsca nawet dla siedmiu pasażerów lub z 1920-litrową przestrzenią bagażową – nowoczesny Tiguan Allspace znakomicie sprawdzi się jako przyjaciel rodziny. Model dostępny z napędem na przednie koła lub z inteligentnym napędem czterech kół 4MOTION* od chwili pojawienia się na rynku dominuje w swojej klasie. Od 2007 do końca marca 2021 roku na drogi całego świata wyjechało już niemal 6,4 miliona Tiguanów...
Co wspólnego mają elektryczny kompaktowy Volkswagen ID.3, wybrany niedawno „Światowym Samochodem Roku 2021” model ID.4 i zaprezentowany właśnie ID.4 GTX oferujący napęd na cztery koła? Wszystkie są wyposażone w nowoczesny zestaw akumulatorów wysokonapięciowych produkowanych przez Volkswagen Group Components, zapewniający autom znakomite osiągi, duży zasięg, bezpieczeństwo i możliwość szybkiego ładowania. Popyt na atrakcyjne i oferowane w przystępnej cenie samochody elektryczne skonstruowane na bazie modułowej platformy MEB jest na tyle duży, że fabryka akumulatorów zwiększyła niedawno produkcję do 500 000 sztuk rocznie.
Sprzedawany na niezliczonych rynkach świata Volkswagen Polo jest produkowany w Pampelunie w Hiszpanii oraz w Uitenhage w Republice Południowej Afryki. Powstało już ponad 18 milionów egzemplarzy tego modelu, co sprawia, że należy on do najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Teraz na rynku pojawia się Polo w nowej wersji ze zmianami stylistycznymi, z najnowocześniejszymi urządzeniami technicznymi oraz bogatszym wyposażeniem. Nowe Polo można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia...