Volkswagen systematycznie poszerza gamę oferowanych samochodów elektrycznych – do modeli ID.3 i ID.4 dołączył niedawno ID.5. Wszystkie one są dostępne w finansowaniu Volkswagen Financial Services, które pozwala użytkować samochód płacąc niską miesięczną ratę. Modele z rodziny ID. oferują wysokie zasięgi, możliwość szybkiego ładowania i podlegają zdalnym aktualizacjom oprogramowania, przez co zyskują nowe rozwiązania bez konieczności wizyty w serwisie. Oferta Volkswagena obejmuje także wallboxy wraz z profesjonalnym montażem oraz dostęp do sieci liczącej ponad 270 000 punktów ładowania.
Volkswagen w Polsce podchodzi kompleksowo do elektromobilności – nie tylko oferuje coraz szerszą gamę aut elektrycznych i hybryd plug-in, lecz także myśli o tym, jak ułatwić ich ładowanie. Od niedawna wspólnie z firmą Avitron Polska, która jest oficjalnym partnerem VW w zakresie instalacji ładowarek domowych ID. Charger, oferuje fachowy montaż wallboxów w cenie już od 2550 złotych netto.
Volkswagen kontynuuje proces przestawiania swoich fabryk na produkcję pojazdów elektrycznych w ramach strategii ACCELERATE. Oficjalne rozpoczęcie produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX oznacza zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ten od dawna działający zakład w zachodniej Saksonii jest pierwszą dużą fabryką aut na świecie, która przestawiła całą produkcję z pojazdów z silnikami spalinowymi na elektryczne. Do fabryki w Zwickau dołączą jeszcze w tym roku zakłady w Emden, Hanowerze i Chattanooga, one również zostaną przestawione na produkcję aut elektrycznych. Dzięki temu uda się zrealizować plan, który zakłada wyprodukowanie w tym roku 1,2 mln samochodów elektrycznych w zakładach Volkswagena w Europie, USA i Chinach.
Wstępne dane wskazują, że marka Volkswagen Samochody Osobowe z zapasem osiągnęła wyśrubowane europejskie cele flotowe w zakresie emisji CO2 na rok 2021; wszystkie nowe samochody marki wyemitowały ok. 5,5 miliona gramów CO2 mniej niż przewidywały limity. Flota samochodów osobowych nowych aut osobowych VW w Unii Europejskiej osiągnęła średnią emisję CO2 na poziomie 113 g/km, podczas gdy cel wynosił 119 g/km. Trzeba pamiętać, że w 2021 roku bardziej realistyczny standard WLTP zastąpił NEDC. Volkswagen rok wcześniej także przekroczył wyznaczone cele.
Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga. Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, jeśli chodzi o technologie cyfrowe, a to wszystko w atrakcyjnym, ponadczasowym „opakowaniu”. Cena bazowej odmiany modelu seryjnego ma zmieścić się między 20 a 25 tysięcy euro, a w jego wnętrzu znajdą się głównie naturalne materiały i pochodzące z recyklingu. Najtańszy z elektrycznych Volkswagenów ma pojawić się na rynku w 2025 roku.
Do gamy w pełni elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID. dołącza trzeci model: jest nim stylowy SUV coupe, ID.5 – samochód naszpikowany najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, dostępny także w dynamicznej wersji GTX z napędem na cztery koła. Ceny ID.5 zaczynają się od 209 690 zł, a w przypadku skorzystania z oferty Volkswagen Financial Services i dopłaty w programie „Mój Elektryk”, ID.5 można użytkować już od 1553 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 10%). Pełną ofertę ID.5 Volkswagen zaprezentował najpierw w nowym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, na kilka godzin przed pojawieniem się cennika na stronie internetowej marki.
„Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników” – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73% w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33%). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%). „W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Zgodnie z naszą strategią ACCELERATE i dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty modeli jeszcze bardziej przyspieszymy naszą ofensywę w dziedzinie elektromobilności. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.BUZZ, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID.” – dodał Brandstätter.
Noworoczne postanowienia i plany dotyczą nie tylko diety, siłowni czy zmiany pracy. Końcówka starego i początek nowego roku to również czas podejmowania poważniejszych decyzji zakupowych. Dlatego InsightOut Lab z marką Volkswagen zapytali Polaków o plany zakupu, leasingu lub wynajmu samochodu w 2022 r.
Taigo – nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a, topową technologię rodem z samochodów klasy premium i stylowy design. Dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów typu coupe, ale nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Liczący blisko 4,26 m długości SUV coupe wyznacza nowy standard w swojej klasie i jest dostępny w trzech wersjach – Life, Style oraz R-Line. Do wyboru są trzy silniki benzynowe o mocy od 95 do 150 KM, przekładnia mechaniczna lub 7-biegowa dwusprzęgłowa DSG. Ceny zaczynają się od 87 190 zł. Nowy Taigo w ofercie leasingowej Volkswagen Financial Services dostępny jest już od 702 zł netto miesięcznie (leasing na okres 48 miesięcy przy wpłacie własnej wynoszącej 15%).
Marka Volkswagen w Polsce rok temu ogłosiła start projektu, skupionego na redukcji i kompensacji śladu węglowego samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. W minionym roku projekt pozwolił na zasadzenie ponad ośmiu hektarów lasów w Czarnowie, Zawoi i Rybołach.