Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
13.05.2022
Najwyższa ocena Euro NCAP dla Volkswagena ID.5 za systemy asystujące

Najwyższa ocena Euro NCAP dla Volkswagena ID.5 za systemy asystujące

  • eksperci Euro NCAP nagrodzili Volkswagena najwyższą oceną za systemy asystujące w nowym modelu – ID.5
  • najnowszej generacji systemy asystujące z danymi inteligencji zbiorowej pozwalają Volkswagenowi zrobić kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej
  • system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej jest już dostępny dla wszystkich oferowanych w Europie autach rodziny ID. z oprogramowaniem ID.Software 3.0

Najnowsze systemy wspomagające w Volkswagenie ID.5 otrzymały ocenę bardzo dobrą i zdobyły 4 punkty na 4 możliwe w testach Euro NCAP. Testujący byli pod wrażeniem innowacyjnych systemów w elektrycznym ID.5, podkreślali komfort i optymalny poziom wspomagania. Wprowadzając test wspomagania kierowcy, Euro NCAP rozszerzyło swój program poza klasyczny test zderzeniowy i wprowadziło klarowny system oceny komfortu i systemów wspomagania. Ma to na celu zapewnienie klientom wglądu w działanie najnowocześniejszych systemów wspomagania.

Dodatkowe procedury testowe w dziedzinie wspomagania kierowcy obejmują kilka scenariuszy jazdy po autostradzie, takich jak typowe manewry wjazdu i zjazdu, a także sprawdzenie skuteczności systemów we wspieraniu kierowcy w unikaniu kolizji i wypadków. Test kompetencji w zakresie wspomagania ocenia zaangażowanie kierowcy, czyli współpracę kierowcy z systemem oraz sposób, w jaki system zapewnia zaangażowanie kierowcy w prowadzenie pojazdu. Test wspierania bezpieczeństwa ocenia skuteczność systemów pojazdu w unikaniu kolizji i łagodzeniu konsekwencji potencjalnego wypadku. W swojej ocenie Euro NCAP podkreśla, że systemy wspomagające Volkswagena ID.5 są skuteczne i zapewniają odpowiedni poziom zaangażowania kierowcy. Systemy zapewniają bezpieczeństwo i oferują skuteczną pomoc na drodze.

W modelu ID.5 Volkswagen zastosował innowacyjne, połączone systemy wspomagania, czego najlepszym przykładem jest opcjonalny Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej. W ramach możliwości systemu może on aktywnie utrzymywać pojazd na pasie ruchu i zachować zarówno odległość od pojazdu poprzedzającego, jak i maksymalną prędkość ustawioną przez kierowcę. System wykorzystuje m.in. funkcję adaptacyjnego prowadzenia po pasie ruchu, która aktywnie utrzymuje pojazd na środku pasa. Potrafi on także dostosować się do stylu jazdy kierowcy i może utrzymywać pojazd nieco bliżej prawej lub lewej strony pasa ruchu.

Na autostradzie system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej może zapewniać aktywne wsparcie przy zmianie pasa ruchu przy prędkości co najmniej 90 km/h. Po włączeniu tej funkcji zmiana pasa ruchu może zostać rozpoczęta i wykonana przez ruch dźwigni kierunkowskazów. Jeśli czujniki nie wykryją żadnego pojazdu w otoczeniu samochodu, a dłonie kierowcy spoczywają na pojemnościowej kierownicy, pojazd automatycznie rozpocznie manewr zmiany pasa ruchu. Kierowca może w każdej chwili interweniować i przejąć kontrolę nad samochodem.

System jest wyposażony również w predykcyjny tempomat i wspomaganie pokonywania zakrętów. Prędkość pojazdu może być automatycznie dostosowywana do obowiązujących ograniczeń i przebiegu drogi (zakręty, ronda itp.). Dzięki temu, że dostępne są zanonimizowane dane z innych Volkswagenów, Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej może również zapewnić wsparcie na drogach bez pełnego oznakowania poziomego, na przykład na drogach pozamiejskich bez wymalowanego pasa pośrodku.

Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej jest już dostępny za dopłatą we wszystkich nowo produkowanych samochodach rodziny ID. z oprogramowaniem ID.Software 3.0. Volkswagen spełnia więc swoją obietnicę, że zaawansowane technologie będą dostępne w samochodach wszystkich segmentów.

Euro NCAP przetestowało wiele systemów wspomagających kierowcę: należą do nich standardowe: asystent hamowania awaryjnego Front Assist i system utrzymania pasa ruchu Lane Assist. Ponadto eksperci ds. bezpieczeństwa oceniali opcjonalne systemy wspomagające komfort, takie jak predykcyjny tempomat, Side Assist i Emergency Assist.

Ponadto Euro NCAP podkreśliło rolę czytelnych i intuicyjnych wyświetlaczy, odnosząc się w szczególności do wyświetlacza przeziernego (head-up) wykorzystującego rzeczywistość rozszerzoną, który pokazuje status systemu w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. W ten sposób kierowca może w każdej chwili sprawdzić, które systemy są aktywne lub który system w danym momencie go wspomaga.

W marcu 2020 roku model ID.5 otrzymał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Elektryczny SUV coupe został oceniony doskonale we wszystkich czterech kryteriach testowych: w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci i niechronionych użytkowników dróg, a także w zakresie standardowych systemów wspomagających kierowcę.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.