Czy auto z napędem elektrycznym nadaje się tylko na złom, jeśli akumulator się zużyje? Nie, zwykle da się go naprawić. Volkswagen uruchomił dwa centra, które się tym zajmują – w Erfurcie i Wolfsburgu, a wkrótce dołączy do nich także trzecie – zlokalizowane w Nürtingen.
Dlaczego wszystkie elektryczne samochody rodziny ID. zużywają więcej energii zimą niż latem? Jens Obernolte, szef działu zarządzania energią i masą w Volkswagenie stara się znaleźć odpowiedź na to pytanie. Podsuwa także kilka pomysłów, jak postępować, by zmniejszenie zasięgu spowodowane niską temperaturą było możliwie niewielkie.
Nowa jakość jazdy: wraz z generacją oprogramowania 3.0 Volkswagen doda wiele nowych funkcji do elektrycznych aut z rodziny ID., co zwiększy komfort użytkowania i ładowania. Wykorzystując najnowszą generację systemów wspomagających kierowcę, Volkswagen robi także kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. W ramach strategii ACCELERATE Volkswagen kontynuuje transformację w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie i staje się ekspertem w integracji oprogramowania i zdalnej aktualizacji Over-the-air. Rodzina ID. jest pionierem w tej dziedzinie. Nabywcy nowych samochodów będą mogli od razu korzystać z nowego oprogramowania. Właścicielom samochodów, które już zostały dostarczone, Volkswagen udostępni możliwość bezpłatnej, zdalnej aktualizacji do ID. Software 3.0 od drugiego kwartału 2022 roku.
W minionym roku Volkswagen uruchomił projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.
Volkswagen w pierwszym roku od wprowadzenia strategii ACCELERATE zanotował spory postęp na drodze transformacji w firmę technologiczną. Osiągnięto założone cele w kluczowych obszarach – elektromobilności, cyfryzacji i rozwoju nowych modeli biznesowych. Jednocześnie firma poprawiła swoją wydajność mimo trudnych warunków na rynku. W minionym roku podatkowym zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży, rentowności i zysku operacyjnego, mimo spadku liczby sprzedanych samochodów.
Volkswagen jest gotowy, by postawić kolejny krok na drodze swojej transformacji: nowa fabryka, w której będzie powstawać elektryczny model Trinity zostanie zbudowana niedaleko głównego zakładu w Wolfsburgu; inwestycja pochłonie ok. 2 mld euro. Nowa fabryka będzie kluczowym elementem największej modernizacji w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu mają rozpocząć się już wiosną 2023 roku, a podczas budowy będą zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto model Trinity, który będzie wykorzystywać najnowsze technologie zacznie zjeżdżać z taśmy w 2026 roku. Nowy obiekt stanie się wzorcem dla stopniowego przekształcania produkcji w głównej fabryce w Wolfsburgu oraz we wszystkich innych zakładach produkcyjnych Volkswagena na całym świecie.
Hattrick Volkswagena w testach zderzeniowych renomowanej organizacji Euro NCAP: trzy modele marki z Wolfsburga uzyskały najwyższy możliwy wynik – pięć gwiazdek. Eksperci Euro NCAP przyznali całej trójce: elektrycznemu SUV-owi coupe ID.5 i dwóm samochodom z silnikami spalinowymi – Polo i Taigo – świetne noty w czterech testowanych kategoriach: za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa.
Na drodze do przekształcenia w markę technologiczną Volkswagen zmienia strukturę swojego działu rozwoju technicznego w Wolfsburgu. Wiąże się to z przekształceniem największej jednostki inżynieryjnej grupy, zatrudniającej 11 500 pracowników, w dział wyznaczający tempo transformacji marki Volkswagen w firmę technologiczną. Proces rozwoju zostanie całkowicie zmieniony, a nacisk będzie położony na oprogramowaniu, wymaganiach klienta i nowej, elektrycznej platformie SSP, a coraz większe znaczenie będą mieć funkcje, a nie – jak do tej pory – poszczególne komponenty. Powinno to skrócić czas opracowywania oprogramowania o około 25 procent, pozwoli zwiększyć częstotliwość wydawania nowych wersji oprogramowania, a także znacząco przyspieszy procesy produkcyjne. Dział rozwoju technicznego stanie się w ten sposób filarem transformacji grupy.
Volkswagen wspólnie z InsightOut Lab od dwóch lat bada opinie Polaków na temat samochodów elektrycznych (BEV) i ich stosunek do elektromobilności. W tym czasie przeprowadzono 20 badań, każde z nich zakończone raportem. Wraz z analizami, które również są efektem działań obu firm, tworzą one największą w Polsce publicznie dostępną bazę wiedzy na temat postaw polskich kierowców wobec aut elektrycznych, ich właścicieli i innych tematów związanych z elektromobilnością. Obszerny raport „Elektromobilność oczami Polaków w latach 2020-2022” zawiera najważniejsze i najciekawsze wyniki, uporządkowane według kluczowych dla elektromobilności tematów.
W 2022 r. niemal co piąty ankietowany przez InsightOut Lab na zlecenie marki Volkswagen, który planuje zmianę auta, wybierze samochód zelektryfikowany. Osoby, które nie zdecydują się na „elektryka” motywują to wysoką ceną zakupu auta. Tymczasem, dzięki systemowi dopłat i niższym kosztom użytkowania w porównaniu z autami z napędem tradycyjnym, ten argument staje się coraz mniej trafny.