„Na razie szliśmy w stronę ekologicznego transportu, teraz zaczynamy jechać. Volkswagen ID.3 to dopiero początek. Elektryczne autobusy, nowoczesne tramwaje, umowa z firmą kurierską na dostarczanie przesyłek w obrębie miasta przy pomocy samochodów elektrycznych – to są kierunki naszego działania” – mówi Jacek Wójcicki, prezydent Gorzowa Wielkopolskiego. Zakup auta elektrycznego wynika z wymogów ustawowych, które mówią o 10-procentowym udziale samochodów elektrycznych we flocie polskich samorządów. Miasta mogą starać się o częściowy zwrot kosztów zakupu samochodów elektrycznych.
Kompaktowy SUV ID.4 jest drugim – po ID.3 – modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Przestronny SUV zyskał uznanie wśród internautów, którzy zdecydowali się wyróżnić ID.4 w kategorii „Samochód rodzinny” plebiscytu „The Best of Moto 2021”. Volkswagen jako pierwszy producent zobowiązał się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i do 2050 roku zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. W Polsce, od początku 2021 roku, Volkswagen redukuje i kompensuje ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew. Przy tym projekcie, nagrodzonym przez jury w kategorii „Odpowiedzialność społeczna biznesu” plebiscytu organizowanego przez moto.pl. Volkswagen współpracuje z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.
Światowa premiera nowego T-Roca: dzięki nowoczesnej stylistyce i innowacyjnym systemom asystującym oraz dostępowi do licznych usług cyfrowych, Volkswagen kontynuuje historię sukcesu kompaktowego SUVa. Jeszcze bardziej drapieżnie stylizowane nadwozie nowego T-Roca i T-Roca R definiuje jego niepowtarzalny wygląd. Za sprawą wysokiej jakości materiałów, przeprojektowanego wyświetlacza systemu multimedialnego oraz cyfrowych wskaźników Digital Cockpit oferowanych w standardzie, wnętrze jest teraz bardziej wyrafinowane. W kompaktowym SUV-ie zastosowano innowacyjne rozwiązania technologiczne znane z samochodów wyższych klas – matrycowe reflektory LED IQ.Light oraz systemy asystujące IQ.Drive z Travel Assist, a także z predykcyjnym aktywnym tempomatem ACC. W ten sposób, w ramach strategii ACCELERATE, Volkswagen robi kolejny postęp w kierunku zostania dostawcą mobilności zorientowanym na oprogramowanie.
Volkswagen ID.5 wyróżnia się zaawansowanymi systemami asystującymi, a także nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie obsługi i multimediów. ID.5 jest doskonale skomunikowany ze światem zewnętrznym i umożliwia zdalną aktualizację pokładowego oprogramowania. Na pokładzie najnowszego elektrycznego modelu Volkswagena debiutują nowe dla marki rozwiązania.
Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa cieszącą się dużą popularnością rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut. Elegancki i wyróżniający się wyrazistą stylistyką elektryczny SUV typu coupé wyposażony jest w nowe oprogramowanie ID.Software 3.0, pozwalające m.in. na ładowanie akumulatorów energią elektryczną o większej mocy oraz zawierające zmodyfikowany system obsługi głosowej. Produkowany z neutralnym bilansem węglowym samochód łączy topowe technologie z ekspresyjnym designem. Dzięki wykorzystaniu w ID.5 systemów asystujących najnowszej generacji Volkswagen wykonuje kolejny krok na drodze ku technologii autonomicznej jazdy.
W trzydziestym czwartym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk ustalają fakty na temat komponentu, który budzi największe emocje wśród przeciwników elektromobilności, czyli akumulatora w samochodach elektrycznych. Gościem tego odcinka jest Robert Chryc-Gawrychowski, prezes firmy Northvolt Poland, która zajmuję się produkcją systemów bateryjnych, wykorzystywanych m.in. w autach elektrycznych. Northvolt to strategiczny partner marki Volkswagen w tym zakresie.
Volkswagen Home został otwarty w 2017 roku jako pierwszy concept store marki na świecie. Prezentowane są w nim najnowsze modele marki, klienci mogą je nie tylko obejrzeć, skonfigurować czy zamówić, ale również umówić się na nocną jazdę testową. Komfortowe i przytulnie urządzone wnętrza Volkswagen Home w niczym nie przypominają tradycyjnego salonu samochodowego. Zmiany, które zaszły w ostatnich tygodniach w Volkswagen Home odzwierciedlają dążenia marki, chcącej napędzać przekształcenia na rynku motoryzacyjnym, związane z elektromobilnością.
W trzydziestym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk poruszają temat serwisowania samochodów elektrycznych. Prowadzący stawiają śmiałą tezę, że samochody elektryczne psują się rzadziej. Co sądzi o tym ich gość, Jakub Pilch-Pilchowicz, koordynator zespołu elektryka, infotainment, BEV i opiekun produktu w marce Volkswagen?
Znakomite wyniki elektrycznego Volkswagena ID.3 po pierwszym pełnym roku obecności na europejskim rynku: „Samochód jest absolutnym hitem. Przemawia do klientów i – zaczynając od zera – natychmiast zdobył najwyższe pozycje wśród nowo rejestrowanych samochodów elektrycznych w wielu krajach” – mówi Klaus Zellmer, Członek Zarządu Volkswagena ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej. Do końca września samochód zamówiło w Europie ponad 144.000 klientów. 50 procent z nich nie jeździło wcześniej Volkswagenem – wynika z badań zleconych przez Volkswagena. „ID.3 trafił do ponadprzeciętnej liczby nowych grup nabywców dla Volkswagena. Niemal 70.000 nowych klientów jest najlepszym dowodem na to, że z tym modelem i z naszą strategią mobilności elektrycznej jesteśmy na dobrej drodze” – dodaje Zellmer.
Samochody elektryczne, użytkowane przez ankietowanych kierowców w Polsce, dysponują najczęściej zasięgiem 200-300 kilometrów. Śmiało wyruszają oni jednak w trasy dłuższe niż 600 kilometrów. Najczęściej robią 1-2 przerwy na ładowanie auta. Żadnemu z respondentów nie zdarzyło się całkowite rozładowanie baterii.