Gdy Norbert Cała wpadł na pomysł wyprawy ID.4 do Barcelony, zorganizował na Instagramie ankietę. Połowa jej uczestników uważała, że wyjazd samochodem elektrycznym w tak długa trasę to szalony pomysł. Druga – że głupi. Co więc zrobił Norbert? Oczywiście pojechał. Ze względu na spory dystans do pokonania wybór padł na auto z dużym akumulatorem – Volkswagena ID.4 w wersji GTX.
W 41. odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z bryg. mgr. inż. Karolem Kierzkowskim, rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej. Tematem odcinka są pożary pojazdów elektrycznych i wszystko, co się z nimi wiąże. Skąd biorą się opinie, że do takich pożarów dochodzi często i spontanicznie? Rozmowa obu panów powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.
Niemal połowa Polaków chciałaby, żeby ich auta służbowe były elektryczne. Być może chętnych byłoby jeszcze więcej, gdyby przykłady elektryfikacji flot były bardziej nagłaśniane. Główne korzyści wynikające z zamiany aut spalinowych na elektryczne są według ankietowanych związane z ochroną środowiska i zdrowiem. Według ankietowanych w pierwszej kolejności „na prąd” powinna przestawić się komunikacja publiczna.
Wolfsburg – Thomas Schäfer 1 kwietnia został dyrektorem ds. operacyjnych marki Volkswagen, a docelowo – od 1 lipca – zastąpi Ralfa Brandstättera na stanowisku dyrektora generalnego marki. Dołączy wówczas także do zarządu Grupy Volkswagen, gdzie będzie odpowiedzialny za marki wolumenowe. Brandstätter będzie pełnił swoje obowiązki do 30 czerwca, a od 1 sierpnia przejmie odpowiedzialność za zarządzanie działaniami Grupy Volkswagen na rynku chińskim. W okresie kwiecień-lipiec obaj menedżerowie będą przekazywać sobie obowiązki, by zmiana nie wpłynęła na działalność marki.
Pojawienie się na rynku Volkswagena ID. Buzz oznacza, że w 2022 roku marzenie o w pełni elektrycznym Bullim się spełniło. Równo 50 lat po prezentacji prototypu pierwszego dostawczego Volkswagena z takim napędem.
Czy auto z napędem elektrycznym nadaje się tylko na złom, jeśli akumulator się zużyje? Nie, zwykle da się go naprawić. Volkswagen uruchomił dwa centra, które się tym zajmują – w Erfurcie i Wolfsburgu, a wkrótce dołączy do nich także trzecie – zlokalizowane w Nürtingen.
Dlaczego wszystkie elektryczne samochody rodziny ID. zużywają więcej energii zimą niż latem? Jens Obernolte, szef działu zarządzania energią i masą w Volkswagenie stara się znaleźć odpowiedź na to pytanie. Podsuwa także kilka pomysłów, jak postępować, by zmniejszenie zasięgu spowodowane niską temperaturą było możliwie niewielkie.
Nowa jakość jazdy: wraz z generacją oprogramowania 3.0 Volkswagen doda wiele nowych funkcji do elektrycznych aut z rodziny ID., co zwiększy komfort użytkowania i ładowania. Wykorzystując najnowszą generację systemów wspomagających kierowcę, Volkswagen robi także kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. W ramach strategii ACCELERATE Volkswagen kontynuuje transformację w dostawcę mobilności zorientowanego na oprogramowanie i staje się ekspertem w integracji oprogramowania i zdalnej aktualizacji Over-the-air. Rodzina ID. jest pionierem w tej dziedzinie. Nabywcy nowych samochodów będą mogli od razu korzystać z nowego oprogramowania. Właścicielom samochodów, które już zostały dostarczone, Volkswagen udostępni możliwość bezpłatnej, zdalnej aktualizacji do ID. Software 3.0 od drugiego kwartału 2022 roku.
W minionym roku Volkswagen uruchomił projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.
Volkswagen w pierwszym roku od wprowadzenia strategii ACCELERATE zanotował spory postęp na drodze transformacji w firmę technologiczną. Osiągnięto założone cele w kluczowych obszarach – elektromobilności, cyfryzacji i rozwoju nowych modeli biznesowych. Jednocześnie firma poprawiła swoją wydajność mimo trudnych warunków na rynku. W minionym roku podatkowym zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży, rentowności i zysku operacyjnego, mimo spadku liczby sprzedanych samochodów.