Program „Mój elektryk”, w ramach którego można uzyskać rządową dopłatę do zakupu samochodu elektrycznego w wysokości 18 750 lub 27 000 zł działa od pół roku. Jedną z pierwszych firm, która nawiązała współpracę z Bankiem Ochrony Środowiska była spółka Volkswagen Financial Services. Przez pierwsze sześć miesięcy obowiązywania programu BOŚ rozpatrzył pozytywnie 113 wniosków złożnych przez VW FS, a łączna kwota dotacji przekroczyła 3 mln zł.
W 2021 roku Volkswagen rozpoczął projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Według założeń projektu, po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew dzięki współpracy Volkswagena z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Rybołach, w niedalekim sąsiedztwie Puszczy Białowieskiej, zasadzono 17 tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.
Pilotażowy projekt inteligentnego planowania miejskiego: w Carmel w stanie Indiana firma Volkswagen analizuje dane dotyczące mobilności, aby zrozumieć przepływ ruchu drogowego. Producent samochodów wykorzystuje do tego projektu własne oprogramowanie.
Najnowsze systemy wspomagające w Volkswagenie ID.5 otrzymały ocenę bardzo dobrą i zdobyły 4 punkty na 4 możliwe w testach Euro NCAP. Testujący byli pod wrażeniem innowacyjnych systemów w elektrycznym ID.5, podkreślali komfort i optymalny poziom wspomagania. Wprowadzając test wspomagania kierowcy, Euro NCAP rozszerzyło swój program poza klasyczny test zderzeniowy i wprowadziło klarowny system oceny komfortu i systemów wspomagania. Ma to na celu zapewnienie klientom wglądu w działanie najnowocześniejszych systemów wspomagania.
W czterdziestym drugim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia z Piotrem Stanisławskim, współtwórcą „Crazy Nauki”, największego bloga popularnonaukowego w Polsce. Tematem odcinka jest dezinformacja dotycząca elektromobilności i samochodów elektrycznych.
Ankietowani Polacy uważają, że nowe auta są drogie bez względu na rodzaj napędu. Jednocześnie większość badanych wie już o ekonomicznych przewagach aut elektrycznych nad spalinowymi. Dotyczy to zwłaszcza kosztów ładowania i tankowania oraz ceny zakupu auta.
Volkswagen podąża drogą wyznaczoną przez strategię Way to Zero. Oznacza to, że marka zobowiązała się do przestrzegania postanowień Porozumienia Paryskiego i Europejskiego Zielonego Ładu w UE. Celem długoterminowym jest uzyskanie neutralnego bilansu emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Już w 2030 roku Volkswagen chce ograniczyć emisję CO2 na pojazd w Europie o 40 procent w porównaniu z rokiem 2018, czyli każdy pojazd będzie emitował o 17 ton mniej CO2 w ciągu swojego cyklu życia. Volkswagen chce wnieść znaczący wkład w zahamowanie zmian klimatycznych, a jednocześnie stać się wiodącą marką w dziedzinie zrównoważonej mobilności.
Wolfsburg – Marka Volkswagen trwale wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy w pierwszym kwartale 2022 roku. W pierwszych trzech miesiącach zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrósł do 513 mln euro (I kwartał 2021: 490 mln euro). Przychody ze sprzedaży wyniosły nieco poniżej 15 mld euro (I kwartał 2021: 17,6 mld euro) dzięki optymalizacji oferty i polityki cenowej, natomiast liczba dostaw w tym okresie wyniosła około miliona pojazdów (I kwartał 2021: 1,36 mln) z powodu wojny w Ukrainie, globalnego niedoboru półprzewodników oraz sytuacji związanej z koronawirusem w Chinach. Z kolei rentowność operacyjna sprzedaży przed uwzględnieniem pozycji specjalnych wzrosła do 3,4% (I kwartał 2021: 2,8%).
Imelda Labbé zostanie członkiem zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe, odpowiedzialną za marketing, sprzedaż i obsługę posprzedażną. Swoje nowe obowiązki będzie pełnić od 1 lipca. Zastąpi Klausa Zellmera, który awansował na dyrektora zarządzającego marki SKODA. Do tej pory Imelda Labbé była rzecznikiem rady dyrektorów spółki Volkswagen Originalteile Logistik GmbH (OTLG), ale ma również spore doświadczenie w sprzedaży i obsłudze posprzedażnej.
Osoby, które deklarują rozważenie zakupu auta elektrycznego lub mile widziałyby taki samochód w swoim miejscu pracy, nieco inaczej niż ogół badanych widzą korzyści z elektryfikacji flot. Poza ekologią i redukcją hałasu bardziej doceniają argumenty finansowe i technologiczne. Częściej zauważają też auta z zielonymi tablicami rejestracyjnymi jeżdżące po polskich drogach.