Elektryczna niespodzianka podczas imprezy ID. Treffen w Locarno w Szwajcarii: Volkswagen zaprezentował koncept ID. XTREME, wyjątkowy prototyp elektrycznego auta terenowego, który wzbudził ogromne zainteresowanie entuzjastów motoryzacji, obecnych na imprezie. W pełni elektryczny koncept jest oparty na produkowanym seryjnie modelu ID.4 GTX z napędem na cztery koła i łączy zalety nowoczesnego SUV-a z poczuciem swobody, które dają samochody terenowe.
Polacy dostrzegają, że rynek elektromobilności w naszym kraju się rozwija. Jednak w badaniu InsightOut Lab i marki Volkswagen, badani porównując Polskę z państwami naszego regionu są sceptyczni. Niestety, dane potwierdzają ich wątpliwości, choć sytuacja nie jest aż tak zła, jak sądzi spora część ankietowanych – wynika z badania Volkswagena i InsightOut Lab.
Osoby, które rozważają i nie rozważają zakupu auta elektrycznego różnią się w wielu opiniach na temat takich pojazdów. Na przykład mają dość rozbieżne zdanie na temat sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych. Jednak są też takie obszary, m.in. hałas i emisyjność, w których obie grupy mają podobne zdanie – wynika z badania, przeprowadzonego przez Volkswagena i InsightOut Lab.
Od niedawna w fabryce Volkswagena w Zwickau zjeżdża z taśmy elektryczny model ID.5 – to szóste auto z takim napędem, które jest produkowane w saksońskim zakładzie. Jedna fabryka, sześć samochodów – to niezwykłe wyzwanie. Eksperci: Robert Pahlow (szef zarządzania produkcją) i Frank Schemmel (montaż samochodów) wyjaśniają, jak to działa.
Rozwój elektromobilności wiąże się z koniecznością zdobycia wiedzy i umiejętności przez sprzedawców nowych samochodów. Volkswagen rok temu postanowił, że poza szkoleniami (odbywającymi się stacjonarnie, jak i zdalnie) w związku z rosnącym zainteresowaniem samochodami elektrycznymi i hybrydowymi, istnieje potrzeba uruchomienia platformy, która pozwoli doradcom w salonach poszerzyć wiedzę o elektromobilności. Tak powstała „Infolinia Elektromobilności”, która od kilku miesięcy świadczy też usługi skierowane do klientów, którzy nabyli już swojego Volkswagena – elektrycznego lub hybrydowego.
GTX w elektrycznych Volkswagenach oznacza usportowione, topowe odmiany modeli z rodziny ID. ID.4 GTX 4MOTION i ID.5 GTX 4MOTION z napędem na cztery koła zyskają teraz bogatsze wyposażenie standardowe. Zmiany obejmą także nadwozie i wnętrze – pojawią się tam wyróżniające flagowe odmiany modeli ID. w kolorze czarnym i czerwonym. W przyszłości wersja GTX będzie wchodzić w skład wszystkich linii modelowych gamy ID. Ceny ID.4 GTX 4MOTION po zmianach zaczynaja się od 260 190 zł, a ID.5 GTX 4MOTION od 270 290 zł.
Volkswagen dodaje kolejną odmianę z napędem na cztery koła do linii modeli ID.4. – ID.4 Pro 4MOTION. Nowa wersja, bazująca na ID.4 Pro Performance, ma dwa silniki o łącznej mocy 265 KM i oferuje lepszą trakcję na mokrej i śliskiej nawierzchni. Do tej pory napęd na cztery koła był dostępny jedynie w topowej odmianie ID.4 – ID.4 GTX 4MOTION. W Polsce nową wersję ID.4 można już zamawiać, ceny zaczynają się od 233 590 zł.
Podwyżki na stacjach benzynowych to numer jeden wśród czynników, które wpływają dziś na rozważanie zakupu auta elektrycznego przez Polaków. Wyższe ceny benzyny i oleju napędowego mogą budzić zainteresowanie używanymi autami elektrycznymi. Czy i o jakich używanych autach na prąd myślą Polacy? Odpowiedź znajdziemy w najnowszym raporcie InsightOut Lab i marki Volkswagen.
Marka Volkswagen w pierwszej połowie 2022 roku jeszcze bardziej wzmocniła efektywność ekonomiczną Grupy. Skuteczne zarządzanie sprzedażą, poprawa efektywności kosztowej i konsekwentna realizacja strategii ACCELERATE doprowadziły do osiągnięcia dobrego wyniku finansowego. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrósł do 1,9 mld euro (w pierwszym półroczu 2021 było to 1,2 mld euro). Operacyjna rentowność sprzedaży przed uwzględnieniem zdarzeń specjalnych wzrosła do 5,6 procent (w pierwszym półroczu 2021 było to 3,4 procent). Dobry wynik to zasługa drugiego kwartału. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły w pierwszych sześciu miesiącach 569 mln euro. W wyniku optymalizacji cen i portfolio modeli firma wygenerowała przychody ze sprzedaży w wysokości nieco poniżej 33 mld euro (w pierwszym półroczu 2021 było to 36 mld euro) – i to mimo znacznego spadku dostaw pojazdów w ujęciu rok do roku.
Marka Volkswagen w Polsce aktywnie wspiera rozwój elektromobilności, m.in. poprzez poszerzanie ogólnodostępnej sieci ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki sukcesywnemu udostępnianiu stacji ładowania zrealizowanych w salonach i serwisach Volkswagena, polscy użytkownicy samochodów elektrycznych mogą już dziś korzystać z 76 punktów ładowania w 36 lokalizacjach sieci Volkswagena (docelowo będzie to ok. 170 punktów AC i DC w 89 lokalizacjach) w całym kraju.