Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
05.04.2023
20 lat rodzinnego Volkswagena – Touran świętuje rocznicę wprowadzenia na rynek

20 lat rodzinnego Volkswagena – Touran świętuje rocznicę wprowadzenia na rynek

  • pierwsza generacja Tourana pojawiła się na rynku w marcu 2003 roku, przez dwie dekady ten model znalazł ponad 2,6 mln nabywców
  • aktualne wcielenie Tourana zostało wzbogacone o nowe systemy wspomagające kierowcę
  • Volkswagen kontynuuje rozwój silników TSI, w Touranie będzie stosowana m.in. jednostka 1.5 z systemem odłączania cylindrów ACTplus

Pełna sukcesów historia Volkswagena Tourana wciąż trwa: marka z Wolfsburga zmodernizowała popularnego kompaktowego minivana i unowocześniła go pod względem technicznym. Touran obchodzi w tym roku swoje 20. urodziny i od 2003 roku zachwyca mnóstwem przestrzeni i wieloma możliwościami zagospodarowania wnętrza, wydajnymi silnikami oraz świetnymi własnościami jezdnymi. Oprócz szerokiej gamy standardowych systemów bezpieczeństwa, opcjonalny pakiet układów asystujących obejmuje teraz także system Travel Assist oraz asystenta świateł drogowych Dynamic Light Assist.

„Więcej niż samochód rodzinny” – tak brzmiało hasło towarzyszące kampanii wprowadzającej na rynek Tourana w marcu 2003 r. Ten kompaktowy minivan to wszechstronny samochód rodzinny, rekreacyjny i biznesowy. A z ponad 2,6 mln sprzedanych w tym czasie egzemplarzy jest jednym z najbardziej popularnych samochodów segmentu MPV na świecie.

Druga generacja Tourana została wprowadzona na rynek w 2015 roku. Był to pierwszy minivan Volkswagena oparty na platformie MQB. Dzięki temu wyposażenie Tourana może zostać uzupełnione o nowe systemy wspomagające kierowcę.

Liczne systemy wspomagające kierowcę na pokładzie

Do standardowego wyposażenia należy teraz aktywny tempomat ACC z ogranicznikiem prędkości, asystent hamowania awaryjnego Front Assist, system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu Lane Assist oraz asystent zmiany pasa ruchu Side Assist. Tak szeroka gama systemów wspomagających jest spotykana zwykle w samochodach wyższych segmentów, a dzięki wykorzystaniu platformy MQB mogą one być dostępne także w Touranie.

Wyposażenie standardowe obejmuje teraz system PreCrash Front&Rear. System ten wykorzystuje czujniki asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist. Wykrywają one pozycję i prędkość samochodów znajdujących się za i przed Touranem. Jeśli PreCrash wykryje zbliżające się pojazdy z tyłu i dużą różnicę prędkości między obydwoma pojazdami, uruchomi się aktywny system ochrony pasażerów. I to nie tylko podczas jazdy, lecz także podczas postoju z włączonym silnikiem lub w trybie start-stop.

Na pokładzie Tourana może znajdować się również opcjonalna kamera wielofunkcyjna, której zadaniem jest jak najszybsze wykrywanie obiektów lub osób. Kamera jest jednym z najważniejszych elementów w zakresie systemów wspomagania i bezpieczeństwa w samochodzie.

Ponadto, dostępny za dopłatą pakiet IQ.DRIVE obejmuje teraz między innymi system wspomagania kierowcy Travel Assist w połączeniu z systemem ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu Lane Assist. System może pomóc w utrzymaniu pasa ruchu, odległości do pojazdu poprzedzającego oraz maksymalnej prędkości ustawionej przez kierowcę. Wykorzystuje on między innymi adaptacyjne prowadzenie po pasie ruchu. Dzięki temu aktywnie utrzymuje pojazd na środku pasa ruchu. Travel Assist potrafi dostosować się do stylu jazdy kierowcy i może prowadzić samochód nieco bliżej prawej lub lewej krawędzi pasa ruchu. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG pokonanie korka czy jazda z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem jest znacznie bardziej komfortowa.

W skład nowego pakietu systemów wspomagających wchodzi również asystent świateł drogowych Dynamic Light Assist, który zapewnia lepszą widoczność w nocy. System potrafi wykryć nadjeżdżające pojazdy, jak również pojazdy znajdujące się z przodu i automatycznie wygasza odpowiednie obszary świateł drogowych kierowcy, by nie oślepiać innych uczestników ruchu. W terenie zabudowanym system automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania. To wygodna funkcja, która pomaga lepiej oświetlić drogę i wcześniej wykryć przeszkody.

Podwyższony komfort

Volkswagen zmodernizował Tourana nie tylko w zakresie systemów wspomagających kierowcę. Rodzinny minivan jest teraz bardziej komfortowy, wyposażono go w najnowszej generacji kierownicę z funkcją wykrywania kontaktu, programowany zgodnie z upodobaniami kierowcy zestaw wskaźników o przekątnej 8 cali (10,25 cala w wersji Highline) oraz panel klimatyzacji z dotykowymi elementami sterującymi. Ponadto, dzięki takim opcjom jak Easy Open & Close (zamykanie pokrywy bagażnika ruchem stopy) oraz Keyless Access (bezkluczykowy system otwierania/zamykania samochodu i uruchamiania silnika), Touran jest bardziej przyjazny dla użytkownika.

Mocne i oszczędne silniki

W zmodyfikowanym Touranie stosowane są oszczędne silniki, m.in. najlepiej sprzedający się 1.5 TSI w najnowszej odmianie evo2 o mocy 150 KM. Zapewnia on niskie zużycie paliwa i emisję CO2, w najnowszej wersji zastosowano system odłączania cylindrów Active Cylinder Management ACTplus, a moduł kontroli emisji spalin umieszczono blisko silnika.

Miejsce dla nawet siedmiu osób

Olbrzymią zaletą Tourana jest niezwykle przestronne wnętrze z wieloma możliwościami zagospodarowania go. Może mieć pięć lub siedem miejsc dla pasażerów, w zależności od preferencji klienta. Duża szerokość wnętrza to duża zaleta szczególnie dla rodzin: z tyłu bez problemu zmieszczą się trzy foteliki dziecięce zamontowane obok siebie. Dzięki mocowaniom Isofix w drugim i trzecim rzędzie siedzeń można bezpiecznie zamocować w Touranie nawet pięć fotelików dziecięcych. Wnętrze można wykorzystać na wiele sposobów dzięki płaskiej podłodze po złożeniu siedzeń, co umożliwia uzyskanie przestrzeni bagażowej do 1980 litrów. Ponadto do dyspozycji pasażerów jest mnóstwo schowków, wśród nich znajdują się szuflady pod przednimi fotelami.

Pod względem precyzji układu kierowniczego i własności jezdnych Touran przypomina Golfa. Mimo znacznie większych gabarytów jest równie zwinny, a opcjonalne zawieszenie DCC zapewnia wysoki komfort jazdy. Średnica zawracania wynosi zaledwie 11,6 metra.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.