Volkswagen wiosną przyszłego roku zaprezentuje nową generację modelu ID.3. Samochód rozpocznie najnowszy rozdział w historii sukcesu rodziny ID: do tej pory do klientów na całym świecie trafiło ponad pół miliona egzemplarzy. ID., zbudowanych na platformie MEB. Obecnie produkowany model ID.3 zjeżdża z taśmy zakładów w Zwickau i Dreźnie w Niemczech. W przyszłym roku do tej dwójki dołączy główna fabryka Volkswagena – w Wolfsburgu, co pozwoli zaspokoić rosnący popyt.
Bardzo często można spotkać się z dyskusjami o tym, czy samochody elektryczne naprawdę są przyszłością. Może inne rodzaje napędu są lepsze? Na przykład wodór. Naukowcy znaleźli już odpowiedź. „Wiele badań pokazało, że to właśnie napęd elektryczny jest najbardziej efektywny – z dużą przewagą nad innymi rozwiązaniami” – mówi prof. Maximilian Fichtner, ekspert z Instytutu Technologicznego w Karlsruhe. Volkswagen zebrał w pięciu punktach wszystko, co powinniście wiedzieć o zaletach napędu elektrycznego.
Samochody elektryczne zyskują w USA coraz więcej zwolenników. Odpowiedzią Volkswagena na rosnący popyt jest uruchomienie seryjnej produkcji modelu ID.4 w zakładzie w Chattanooga. Gruntownie przeszkolona załoga fabryki jest gotowa na w pełni elektryczną przyszłość.
Nieco ponad 1/3 ankietowanych uważa, że „elektryki” są bardziej ekologiczne od aut spalinowych, biorąc pod uwagę sposób produkcji energii elektrycznej w Polsce. Odsetek ten jest niższy niż przed rokiem. To znak, że w naszym kraju edukacja na ten temat wciąż kuleje, ponieważ ekologiczną „wyższość” samochodów elektrycznych nad „spalinówkami” potwierdzają fachowe analizy.
Volkswagen kontynuuje elektryfikację swojej floty pojazdów. Rok wcześniej niż planowano firma osiągnęła kolejny cel w ramach swojej strategii ACCELERATE, dzięki której ma się stać bezemisyjnym, opartym na oprogramowaniu dostawcą mobilności. Od przekazania klientom pierwszych egzemplarzy ID.3 w październiku 2020 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie 500 000 pojazdów z rodziny ID. – i to mimo utrzymującej się trudnej sytuacji związanej z dostawami.
Technologia i wiedza o autach elektrycznych pozwalają ponownie wykorzystywać zarówno surowce, jak i akumulatory, a także uczynić proces produkcji aut neutralnym pod względem emisji CO2. Jednak według badania przeprowadzonego przez markę Volkswagen i InsighOut Lab, niewielu mieszkańców naszego kraju wie o tych możliwościach. Dotyczy to zwłaszcza recyklingu akumulatorów.
Volkswagen postanowił sprawdzić, kim jest statystyczny właściciel modelu ID. w naszym kraju. Okazuje się, że wśród właścicieli Volkswagenów ID. większość osób w wieku powyżej 40 lat ma w domu instalację fotowoltaiczną. Z badania Volkswagena i InsightOut Lab dowiadujemy się także, kim są osoby, które zdecydowały się na zakup modelu ID. i jak najczęściej ładują swoje auta.
Volkswagen kontynuuje nasadzenia drzew w polskich lasach. Ten zapoczątkowany w 2021 roku projekt pozwoli skompensować ślad węglowy spalinowych samochodów testowych z parku dziennikarskiego. W tym roku nowe drzewka pojawiły się w Siewierzu, Zubrzycy Dolnej i Bukowsku. W lasach w pobliżu tych miejscowości przybędzie blisko 40 tys. nowych drzew. Ich zakup sfinansowała marka Volkswagen.
Podczas konferencji „Way To Zero”, która odbyła się na początku listopada w Ogrodzieńcu, marka Volkswagen podsumowała dotychczasowy przebieg realizacji swojej strategii dekarbonizacji. „Zmierzając ku neutralności węglowej, nie możemy skupiać się wyłącznie na procesie produkcji naszych samochodów. Na drodze ku redukcji naszego śladu węglowego stawiamy wiele kroków – działania te odnoszą się do produkcji i recyklingu akumulatorów, inwestycji w infrastrukturę do obsługi aut elektrycznych czy korzystania z energii odnawialnej” – powiedział Michał Bowsza, dyrektor marki Volkswagen. Do wspólnej dyskusji marka zaprosiła przedstawicieli Northvolt Systems Poland oraz Polenergia eMobility.
Marka Volkswagen wzmocniła swoją efektywność ekonomiczną w utrzymującym się trudnym otoczeniu. Wynik operacyjny przed uwzględnieniem pozycji specjalnych za pierwsze dziewięć miesięcy bieżącego roku wyniósł prawie 2,5 mld euro i był dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie 2021 roku (1,2 mld euro), a przychody ze sprzedaży wzrosły do 52 mld euro (poprzednio 49 mld euro). Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły poziom miliarda euro (poprzednio -0,3 mld euro). Mimo że wiele zamówień klientów nie mogło zostać zrealizowanych zgodnie z planem ze względu na utrzymujące się problemy z dostępnością części, na poprawę wyniku wpłynął przemyślany miks modelowy i zwiększenie dostaw w trzecim kwartale: 1,26 mln pojazdów dostarczonych na całym świecie od lipca do września 2022 r. to o 15,3 procent więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.