Odświeżony wygląd, wyższa jakość materiałów i najnowsze systemy wspomagające kierowcę – właśnie taki jest nowy Volkswagen ID.3. Dwa i pół roku po premierze pierwszej generacji, w pełni elektryczny bestseller marki z Wolfsburga wchodzi na rynek z pakietem ulepszeń. Nowe jest oprogramowanie, nadwozie o ostrzejszych liniach i wnętrze. W gamie lakierów pojawiły się nowe kolory, m.in. Dark Olivine Green. Zgodnie ze strategią Volkswagena dla całej rodziny modeli ID. w nowym ID.3 nie znajdziemy surowców pochodzenia zwierzęcego, są za to materiały pochodzące z recyklingu – to wyraz zrównoważonego podejścia marki.
Rodzina elektrycznych Volkswagenów ID. będzie jeszcze bardziej zrównoważona – włączając materiały wykorzystane we wnętrzu. W ciągu tego roku w modelach ID.3, ID.4, ID.5 I ID.7 pojawią się wybrane rozwiązania, które zadebiutowały w 2022 roku w Volkswagenie ID. Buzz. Przykłady? Tkanina Seaqual®, którą obite są siedzenia, jest wykonana w 10 procentach z plastiku zebranego z oceanów i w 90 procentach z poliestru pochodzącego z recyklingu. Dzięki temu podczas produkcji tej tkaniny udało się ograniczyć emisję CO2 o niemal jedną trzecią.
Zakład Volkswagena w Wolfsburgu, największy w Europie kompleks produkcji samochodów rozpoczyna akcję przekwalifikowania pracowników. To jeden z etapów przestawiania zakładów Volkswagena w Niemczech na produkcję pojazdów elektrycznych. W ślad za fabrykami samochodów osobowych w Zwickau i Emden, w ciągu najbliższych kilku lat również fabryka w Wolfsburgu stanie się fabryką pojazdów elektrycznych. Ta fundamentalna transformacja opiera się nie tylko na specjalistycznych szkoleniach, lecz także na nauce poprzez zabawę: w fabryce w Wolfsburgu otwarto eMotionRoom, gdzie w ciągu najbliższych miesięcy 22 000 pracowników produkcji będzie mogło w zabawny sposób przeżyć proces transformacji z pojazdów spalinowych na elektryczne.
W tym roku Volkswagen wprowadzi na rynek zmodernizowaną odmianę Touarega – swojego SUV-a klasy premium. Auto zostanie kompleksowo zaktualizowane, zarówno technicznie, jak i wizualnie. Zmienione będą przednia i tylna część nadwozia, a także podwozie, czego efektem będzie wyjątkowe połączenie komfortu i wydajności. Jeszcze przed światową premierą Volkswagen uchyla rąbka tajemnicy i prezentuje zakamuflowany egzemplarz swojego flagowego modelu.
W czterdziestym ósmym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk porusza sprawy istotne dla użytkowników samochodów elektrycznych w czasach kryzysu energetycznego. Jego rozmówcą jest Bartłomiej Derski, redaktor naczelny portalu „Wysokie Napięcie”. Panowie postarają się między innymi rozwiać wątpliwości związane z medialnymi doniesieniami, wg których już wkrótce w Szwajcarii nie będzie można jeździć samochodami elektrycznymi.
Volkswagen ID.7, który zadebiutował na początku stycznia w interaktywnym kamuflażu podczas targów CES w Las Vegas, zostanie zaprezentowany w pełnej krasie już wiosną. Wyróżnia się dopracowanym pod wzlędem aerodynamicznym nadwoziem. Dzięki temu udało się zmniejszyć zapotrzebowanie samochodu na energię i wydłużyć zasięg. Według szacunków producenta, zasięg ID.7 ma wynieść nawet do 700 km.
Volkswagen w 2021 roku uruchomił projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku prasowego. Po każdym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. W 2023 roku nowe nasadzenia odbędą się na pograniczu Puszczy Boreckiej i w okolicy Chyżnego. Zakup sadzonek, które pojawią się wiosną i jesienią 2023 roku na ok. 3,5 ha sfinansowała marka Volkswagen.
Zmiana na stanowisku szefa designu Volkswagena: Andreas Mindt, obecnie piastujący równorzędne stanowisko w marce Bentley, od 1 lutego 2023 roku stanie na czele działu designu Volkswagena. Zastąpi Jozefa Kabana, który został powołany na stanowisko Creative Art Directora marki Volkswagen i będzie podlegał bezpośrednio członkowi zarządu marki Volkswagen odpowiedzialnemu za rozwój. W ramach swojej nowej roli w Centrum Przyszłości Grupy Volkswagen w Poczdamie Jozef Kaban będzie opracowywał przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności dla marki Volkswagen.
W Polsce na 100 km dróg przypada mniej niż 1 punkt ładowania aut elektrycznych. Nic dziwnego, że aż 90% Polaków pytanych przez InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena uważa, że powinno być ich więcej. Nieco ponad 2 na 5 ankietowanych jest zdania, że na każde 100 km dróg powinno przypadać 5 punktów ładowania. Tymczasem w Europie jest z tym różnie.
Systemy klimatyzacji należą do standardowego wyposażenia nowoczesnych samochodów i zapewniają komfortową temperaturę w kabinie o każdej porze roku. Volkswagen poszedł o krok dalej i w modelu ID.7 wprowadzi system, który uruchomi ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Jest to możliwe dzięki elektronicznie sterowanym nawiewom, które zaczynają działać w momencie, gdy kierowca będzie zbliżać się do samochodu. Nowy, inteligentny i zautomatyzowany system klimatyzacji reaguje na polecenia głosowe i bierze pod uwagę takie parametry jak np. położenie słońca czy indywidualne upodobania użytkownika. W efekcie ID.7 przenosi komfort podróżowania na inny poziom i wyznacza standardy w swojej klasie.