Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 procent, co jest odsetkiem znacznie wyższym, niż na innych polskich drogach. Zebrane w ramach raportu opracowanego m.in. przez markę Volkswagen informacje sugerują, że darmowy postój w strefie jest atrakcyjny dla kierowców „elektryków”, co z kolei oznacza, że wprowadzenie takich przepisów działa.
Globalna organizacja złożona z klubów użytkowników samochodów elektrycznych z całego świata – Global EV Drivers’ Alliance (GEVA), którą współtworzy m.in. EV Klub Polska, zaprosiła kierowców samochodów elektrycznych do głosowania na najlepsze pojazdy zeroemisyjne. Na podstawie opinii realnych użytkowników tych pojazdów powstał światowy ranking najlepszych aut i zestawienia dla poszczególnych krajów, w tym Polski. W tegorocznej, pierwszej edycji konkursu w czołowej dziesiątce znalazł się Volkswagen ID.3, plasując się na ósmym miejscu,
EV Experience to największy w Polsce test samochodów elektrycznych. Na Torze Modlin, pod okiem profesjonalnych instruktorów będzie można wypróbować ponad 70 modeli z napędem elektrycznym. Wśród nich znajdą się dwa Volkswageny – ID.4 i ID.5, które udostępni jeden z dealerów marki z Wolfsburga – firma Krotoski.
Volkswagen zaktualizował trzecią generację Touarega, wprowadzając liczne ulepszenia: zmodyfikowano zawieszenie oraz koncepcję obsługi pełnowymiarowego SUV-a, a także zaostrzono stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia. Warte podkreślenia są nowo opracowane reflektory matrycowe HD LED Matrix z przodu i tylne światła LED, między którymi znalazł się pasek świetlny z podświetlanym logo Volkswagena.
Volkswagen ID.3 może być wyposażony w nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, zarówno takie, które zwiększają komfort jazdy, jak i podnoszące bezpieczeństwo. Część z nich, m.in. systemy Front Assist i Lane Assist, należą do wyposażenia seryjnego, niektóre są dostępne za dopłatą (jak np. system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej czy Park Assist), a jeszcze inne będą dostępne „na żądanie”.
Niedawno Volkswagen zaprezentował nowy model ID.7 – swoją pierwszą, w pełni elektryczną limuzynę. Pod koniec lata odbędzie się światowa premiera ID.7 w odmianie GTX, najbardziej dynamicznego wariantu modelu. Wyposażony w dwusilnikowy układ napędowy z napędem na wszystkie koła najnowszej generacji, ID. 7 GTX posiadać będzie liczne wyróżniające elementy stylistyczne. Ta zaprojektowana z myślą o dalekich podróżach limuzyna staje się także samochodem o sportowym zacięciu. Nowy model zostanie zaprezentowany podczas targów IAA Mobility w Monachium (5-10 września 2023).
Volkswagen przedstawił ceny gruntownie odświeżonego modelu ID.3. Modyfikacje objęły m.in. nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i zaktualizowane wnętrze. Poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Wzbogacono wyposażenie standardowe, ale mimo tego udało się nieco obniżyć cenę w porównaniu z poprzednikiem.
Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania najmniejszy model rodziny ID., jeśli chodzi o oświetlenie.
W pięćdziesiątym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o zasięgach możliwych do uzyskania we współczesnym samochodzie elektrycznym oraz o użytkowaniu takiego samochodu na co dzień. Gościem jest szef Elocity, dostawcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dziennikarz Naładowani TV Michał Baranowski. Jego doświadczenia pokazują, że bez problemu można użytkować samochód elektryczny jako jedyne auto w rodzinie – przez pół roku pokonał ponad 30 tys. km.
Volkswagen zaprezentował swój nowy model: ID.7. To pierwsza elektryczna limuzyna marki z Wolfsburga. Połączenie zasięgu wynoszącego do 700 kilometrów (wg WLTP), dopracowanego układu napędowego, przestronnego wnętrza i technologii topowej klasy, rysuje fascynujące perspektywy przed nowym, elektrycznym „okrętem flagowym” Volkswagena. Mierzący prawie pięć metrów długości model wyróżnia się także udoskonaloną, zorientowaną na klienta koncepcją obsługi i wysoką jakością wykonania. Wprowadzenie ID.7 na rynek planowane jest w tym roku w Europie i Chinach, a w 2024 roku w Ameryce Północnej.