Volkswagen przedstawił ceny gruntownie odświeżonego modelu ID.3. Modyfikacje objęły m.in. nadwozie, które teraz ma nieco ostrzejsze kształty i zaktualizowane wnętrze. Poprawiono jakość tworzyw, zastosowano więcej materiałów pochodzących z recyklingu i całkowicie zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego. Wzbogacono wyposażenie standardowe, ale mimo tego udało się nieco obniżyć cenę w porównaniu z poprzednikiem.
Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, co ma do zaoferowania najmniejszy model rodziny ID., jeśli chodzi o oświetlenie.
W pięćdziesiątym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o zasięgach możliwych do uzyskania we współczesnym samochodzie elektrycznym oraz o użytkowaniu takiego samochodu na co dzień. Gościem jest szef Elocity, dostawcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych, dziennikarz Naładowani TV Michał Baranowski. Jego doświadczenia pokazują, że bez problemu można użytkować samochód elektryczny jako jedyne auto w rodzinie – przez pół roku pokonał ponad 30 tys. km.
Volkswagen zaprezentował swój nowy model: ID.7. To pierwsza elektryczna limuzyna marki z Wolfsburga. Połączenie zasięgu wynoszącego do 700 kilometrów (wg WLTP), dopracowanego układu napędowego, przestronnego wnętrza i technologii topowej klasy, rysuje fascynujące perspektywy przed nowym, elektrycznym „okrętem flagowym” Volkswagena. Mierzący prawie pięć metrów długości model wyróżnia się także udoskonaloną, zorientowaną na klienta koncepcją obsługi i wysoką jakością wykonania. Wprowadzenie ID.7 na rynek planowane jest w tym roku w Europie i Chinach, a w 2024 roku w Ameryce Północnej.
Już w najbliższy poniedziałek, 17 kwietnia, odbędzie się światowa premiera Volkswagena ID.7 – jednocześnie w w Europie, Chinach i USA. ID.7 to samochód mierzący prawie pięć metrów, wyposażony w technologie klasy premium, a także nowy, wydajny napęd, który gwarantuje duży zasięg. Po odświeżonym ID.3 i prototypowym ID. 2all, komfortowa limuzyna stworzona do dalekich podróży jest trzecim pojazdem elektrycznym zaprezentowanym przez Volkswagena w tym roku. Do tej trójki dołączy siedem kolejnych nowych modeli ID., które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku – zarówno w Europie, jak i w innych regionach świata, takich jak USA czy Chiny.
Kolejna generacja napędu elektrycznego dla rodziny ID. wkrótce trafi na rynek. Dzięki napędowi tylnemu APP550 samochody elektryczne rodziny ID. będą wyposażone w całkowicie nowe silniki. Sprawi ona, że modele ID. będą miały lepsze osiągi przy zmniejszonym zużyciu energii. Gama ID. zyska więc zarówno pod względem mocy, jak i zasięgu. Volkswagen planuje dostarczyć pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji o mocy 286 KM pod koniec roku.
Volkswagen wraca w tym roku na Techno Classica. Największe na świecie targi samochodów klasycznych będą dla Volkswagena Classic okazją do świętowania 50-lecia Passata. Pierwszy model o tej nazwie pojawił się na rynku w 1973 roku, był to zupełnie nowy model, wyposażony w silnik chłodzony cieczą. Był to początek historii globalnego sukcesu tego auta, która trwa do dziś. Aby uczcić tę wyjątkową rocznicę, Volkswagen zaprezentuje w Essen pięć specjalnie wybranych egzemplarzy Passata.
Rozpoczęło się odliczanie do premiery nowego Volkswagena ID.7: światowa premiera elektrycznego, flagowego modelu rodziny ID. odbędzie się w poniedziałek, 17 kwietnia. Na niespełna dwa tygodnie przed tą datą Volkswagen podaje kolejne szczegóły dotyczące napędu, układu jezdnego i funkcji poprawiających komfort jazdy. Nowy ID.7, który został zaprojektowany jako auto do jazdy na długich dystansach, wzmocni ofertę marki w klasie wyższej średniej w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Volkswagen planuje do 2030 roku zwiększyć udział modeli elektrycznych w swojej sprzedaży w Europie do 80%. Nowy ID.7 jest ważnym kamieniem milowym na tej drodze, ponieważ jego wprowadzenie na rynek europejski planowane jest przed końcem 2023 roku.
Pełna sukcesów historia Volkswagena Tourana wciąż trwa: marka z Wolfsburga zmodernizowała popularnego kompaktowego minivana i unowocześniła go pod względem technicznym. Touran obchodzi w tym roku swoje 20. urodziny i od 2003 roku zachwyca mnóstwem przestrzeni i wieloma możliwościami zagospodarowania wnętrza, wydajnymi silnikami oraz świetnymi własnościami jezdnymi. Oprócz szerokiej gamy standardowych systemów bezpieczeństwa, opcjonalny pakiet układów asystujących obejmuje teraz także system Travel Assist oraz asystenta świateł drogowych Dynamic Light Assist.
Marka Volkswagen kolejny raz wyłoniła laureatów konursu Dealer Roku, wyróżniając najlepszych dealerów, także w kategoriach „Sprzedaż”, „Serwis” i „Jakość”. Aby otrzymać tytuł Dealera Roku, należy świetnie wypaść nie tylko we konkursowych kategoriach, ale również poradzić sobie z zadaniem konkursowym, ocenianym przez przedstawicieli marki. Nagrodą dla najlepszych dealerów w 2022 roku jest wycieczka do Dubaju.