Volkswagen rozszerza swoją ofertę gier w wybranych modelach. Gra PAC-MAN Championship Edition jest teraz dostępna w opcjonalnej aplikacji samochodowej AirConsole, umożliwiającej grę na wyświetlaczu systemu infotainment w samochodzie podczas postoju. Funkcję kontrolera pełni smartfon. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który dodał efekty oświetlenia ambientowego do gry, a w niektórych modelach rodziny ID. działa także pasek ID. Light pod przednią szybą. Oświetlenie reaguje na to, co dzieje się w czasie gry i na działania gracza. Rezultatem jest jeszcze bardziej wciągająca rozgrywka.
Strategia marki Volkswagen „W Chinach, dla Chin” staje się widoczna: podczas tegorocznej edycji salonu samochodowego Auto Shanghai (23 kwietnia-2 maja), jednej z najważniejszych wystaw motoryzacyjnych na świecie, trzy chińskie spółki joint venture VW zaprezentują swoje nowe elektryczne pojazdy koncepcyjne. W centrum uwagi znajdą się: elektryczny model spółki FAW-Volkswagen z nadwoziem typu notchback, SUV segmentu B z napędem typu EREV (samochód elektryczny z range extenderem, czyli silnikiem spalinowym zwiększającym zasięg) od SAIC Volkswagen oraz elektryczny SUV od Volkswagen Anhui. Wszystkie trzy projekty ucieleśniają nowe chińskie DNA Volkswagena – zarówno pod względem technologii i wzornictwa, jak i czasu badań i rozwoju, który został skrócony o ponad 30 procent.
Buenos Aires / Wolfsburg – Marka Volkswagen wprowadza w życie swój globalny plan na przyszłość. Dzięki inwestycjom na poziomie 580 mln dolarów, marka toruje drogę dla następnej generacji średniej wielkości pick-upa jako następcy obecnego Amaroka. Nowy model będzie produkowany w fabryce Pacheco w Argentynie od 2027 roku. Jest on opracowywany specjalnie na rynek południowoamerykański i wzmocni ważny segment pick-upów w tym regionie. Celem marki jest osiągnięcie do 2030 roku pozycji globalnego lidera technologicznego wśród producentów w segmencie wolumenowym. Kluczowym elementem do uzyskania tego celu będzie wzmocnienie pozycji marki w regionie i opracowanie specyficznych dla tamtejszego rynku rozwiązań produktowych.
Nowość w salonach Volkswagena: kilka miesięcy po światowej premierze Tayron, najnowszy SUV marki, pojawił się u dealerów w całej Europie. Pierwsi klienci odbierają już swoje zamówione w przedsprzedaży pojazdy.
24-godzinny wyścig ADAC na torze Nürburgring, największe wydarzenie związane z motorsportem w Niemczech, po raz kolejny skupia się na fanach. Na legendarnej północnej pętli toru w dniach 19-22 czerwca ma pojawić się ponad 230 000 entuzjastów motoryzacji i sportów motorowych. Volkswagen kolejny raz zapewni im wiele atrakcji: między innymi światową premierę specjalnego modelu GTI. Wyczynowe modele Volkswagena R zostaną zaprezentowane poza torem podczas weekendu wyścigowego, a wszystko zwieńczy legendarny, 24-godzinny wyścig. Po zeszłorocznym zwycięstwie w klasie, zespół Max Kruse Racing wystartuje w wyścigu dwoma szybkimi Golfami GTI Clubsport 24h.
Marki Volkswagen, Skoda, SEAT/Cupra i Volkswagen Samochody Dostawcze w minionym roku finansowym zacieśniły współpracę w ramach grupy marek Core. Optymalizacja procesów wzmocniła odporność głównej grupy marek. Pomimo koniecznych działań restrukturyzacyjnych – szczególnie w przypadku marki Volkswagen – grupa marek Core osiągnęła solidny wynik operacyjny w wysokości ok. 7 mld euro w trudnym otoczeniu rynkowym. Modernizacje modeli oraz wzrost sprzedaży pojazdów i zwiększenie obrotów pozwoliły poprawić odporność grupy marek na wyzwania zewnętrzne.
Około 11 000 przedstawicieli dealerów Volkswagena z całego świata bierze udział w „Brand Experience 2025”. Zorganizowane w Düsseldorfie wydarzenie potrwa do końca marca. Zaproszeni przedstawiciele dealerów marki z Wolfsburga będą mieli okazję zapoznać się z planami Volkswagena na najbliższe lata. W centrum uwagi znajdzie się przyszła gama modeli marki, będzie także miejsce na prezentację nowej wizji holistycznego doświadczenia klienta. Tylko w najbliższych trzech latach Volkswagen zaprezentuje ponad dziesięć nowych modeli – od wysoce wydajnych pojazdów z silnikami spalinowymi po najnowocześniejsze modele hybrydowe i auta w pełni elektryczne.
Prototypowy Volkswagen ID. 2all (segment Polo) był pierwszym samochodem, stworzonym zgodnie z nowym językiem projektowania marki z Wolfsburga. Można w nim odnaleźć kultowe elementy designu Volkswagena, jak np. legendarny kształt słupka C z pierwszej generacji Golfa. Będą się one pojawiać w nowych segmentach rynku w niedalekiej przyszłości. Już teraz można zobaczyć efekty pracy projektantów w prototypowym modelu: ID. EVERY1 (segment VW up!). Styl i charakter najmniejszego Volkswagena charakteryzują trzy główne filary nowego języka projektowania marki: stabilność, atrakcyjność i sekretny składnik. „Masywne nadkola nad 19-calowymi kołami oraz atletyczne powierzchnie zapewniają stabilność. Nieco zawadiacka przednia część sprawia, że auto wygląda atrakcyjnie. A sekretny składnik to m.in. nietypowy element stylistyczny w postaci dachu, obniżonego w środkowej części, który jest częstym rozwiązaniem spotykanym w samochodach sportowych. Wszystkie te elementy nadają ID. EVERY1 własną, charyzmatyczną tożsamość, z którą ludzie mogą się identyfikować” – mówi główny projektant Volkswagena, Andreas Mindt.
Już od czasów Garbusa, dzięki kompaktowym i atrakcyjnym samochodom, Volkswagen zapewnia milionom ludzi przystępną cenowo mobilność. Teraz, wraz z premierą prototypowego ID. EVERY1 niemiecki producent pokazuje samochód elektryczny w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku. Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2027 roku, a jej ceny mają zaczynać się od ok. 20 000 euro. Wcześniej, w 2026 roku zadebiutuje ID. 2all, w cenie ok. 25 000 euro. Oba modele są częścią nowej rodziny elektrycznych samochodów miejskich z napędem na przednie koła, która jest opracowywana w ramach tzw. grupy marek Core koncernu Volkswagen. Są one oparte na nowo zaprojektowanej platformie Volkswagena: MEB z napędem na przednie koła.
Volkswagen oferuje napęd na cztery koła w kilkunastu modelach z napędem spalinowym i elektrycznym. W takich wersjach są dostępne m.in. T-Roc, Golf, Golf Variant, Tiguan, Tayron, Passat i Touareg. W rodzinie elektrycznych modeli ID. napęd na cztery koła można wybrać kupując takie modele jak ID.4, ID.5, ID.7 i ID. Buzz. Różne rodzaje napędu, ale jeden cel – zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy i maksymalna efektywność. Zalety napędu 4MOTION można docenić zwłaszcza teraz, zimą, gdy drogi bywają śliskie lub podczas dynamicznej jazdy sportowymi Volkswagenami na torze wyścigowym.