Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Volkswagen Passat jest globalnym bestsellerem. Do tej pory dostarczono do klientów ponad 34 miliony egzemplarzy do niemal każdego kraju na świecie. Historia Passata to historia sukcesu – nawet pięć dekad po debiucie Passat jest wciąż jednym z trzech najlepiej sprzedających się Volkswagenów na świecie, obok Tiguana i Polo (wraz z ich pochodnymi). W Europie zawsze sprzedawał się znakomicie, zwłaszcza w wersji kombi. Dlatego od 2022 roku Volkswagen na naszym kontynencie oferuje Passata wyłącznie w takiej odmianie. I to z ogromnym sukcesem. Na przykład w Niemczech Passat znalazł się na szczycie rankingów w klasie średniej w 2023 roku, z 45 494 nowymi rejestracjami. Sekretem jego sukcesu jest fakt, że dziś Passat to dwa samochody w jednym – pojazd klasy biznesowej i jednocześnie wszechstronny samochód rodzinny. Teraz na rynek wchodzi zupełnie nowy Passat, który został opracowany od podstaw. Tym razem przełamuje on granice segmentów. Ceny Passata dziewiątej generacji startują w Niemczech od 39 995 euro, co pod tym względem plasuje go w klasie średniej, ale jego gabaryty, nowy standard jakości i nowe, innowacyjne źródła napędu mogłyby pozwolić mu na rywalizację z samochodami wyższego segmentu.

Więcej Pobierz PDF

Wolfsburg/Pekin – Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do specyficznych wymagań klientów na największym na świecie rynku motoryzacyjnym i zapewnienie im dopasowanej oferty produktowej we wszystkich istotnych segmentach. Prototyp ID. CODE, który świętuje swoją światową premierę w tym tygodniu na targach Auto China 24 w Pekinie (od 25 kwietnia do 4 maja 2024 r.), jest efektem dopasowania się do życzeń chińskich klientów. Wygląd konceptu jest zupełnie nowy i jest zapowiedzią dużego elektrycznego SUV-a. ID. CODE jest przeznaczony do w pełni autonomicznej jazdy na poziomie 4. Nowa, progresywna submarka ID.UX odegra kluczową dla Volkswagena rolę na rynku chińskim. Dzięki w pełni elektrycznym, zorientowanym na styl życia modelom, ta submarka ma przekonać przede wszystkim młodszych klientów.

Więcej Pobierz PDF
18.04.2024

Dwie poprzednie generacje Volkswagena Golfa okazały się wielkimi sukcesami marki z Wolfsburga. Z Golfem III wiązano równie wielkie nadzieje. Auto nie zawiodło, a pod wieloma względami było wyjątkowe. Właśnie w Golfie III zadebiutował sześciocylindrowy silnik – żaden producent nie odważył się wcześniej na podobny ruch w tym segmencie. Poza osiągami położono nacisk także na bezpieczeństwo, w Golfie III już w 1992 roku pojawiły się czołowe poduszki powietrzne, a cztery lata później także poduszki boczne. System ABS stał się elementem wyposażenia standardowego w 1996 roku.

Więcej Pobierz PDF
12.04.2024

Po olbrzymim sukcesie pierwszej generacji Volkswagena Golfa jego następca miał niełatwe zadanie – utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie i zdobywać kolejne pokolenie kierowców. Marka z Wolfsburga powierzyła projekt Herbertowi Schäferowi, który zamiast rewolucji postawił na ewolucję świetnie przyjętego na rynku dzieła Giorgetto Giugiaro. Spod ręki Niemca wyszły także inne modele Volkswagena – Polo i Passat. Jedno się nie zmieniło – wciąż był to trzy- i pięciodrzwiowy hatchback z silnikiem umieszczonym poprzecznie z przodu i napędzający koła przednie. Od 1984 roku produkowano także bliźniaczą, jeśli chodzi o rozwiązania techniczne Jettę, czyli dwu- lub czterodrzwiowego sedana.

Więcej Pobierz PDF
10.04.2024

Volkswagen postanowił uczcić 50. rocznicę uruchomienia produkcji modelu Golf nie tylko wprowadzając do sprzedaży zmodernizowaną odsłonę swojego bestsellera, lecz także oferując go w specjalnej odmianie Edition 50. Golf Edition 50 wyróżnia się m.in. 18-calowymi felgami aluminiowymi Leeds, przyciemnianymi tylnymi szybami, czarną podsufitką, nakładkami na pedały ze szczotkowanej stali oraz znaczkiem „50” na słupkach B, kierownicy i progach. Cena tej odmiany zaczyna się od 135 590 zł – to zaledwie o 1500 zł drożej od wersji Style. Golfa Edition 50 można zamawiać u dilerów Volkswagena od dziś. Początkowo będą dostępne dwie wersje silnikowe – 1.5 TSI 150 KM i 1.5 eTSI mHEV o identycznej mocy. Później dołączą do nich także wersje 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM.

Więcej Pobierz PDF
09.04.2024

Volkswagen R będzie mieć swój własny pawilon w Autostadt w Wolfsburgu. Jego otwarcie jest zaplanowane na lato 2024 roku. Nowy obiekt będzie zarówno miejscem spotkań dla rosnącej społeczności fanów Volkswagenów R, jak i miejscem wydarzeń. W przyszłości będą w nim prezentowane różnorodne modele, a ekspozycje i nowe technologie VW R z pewnością spowodują szybsze bicie serca u fanów motoryzacji, którzy odwiedzą Autostadt.

Więcej Pobierz PDF
19.03.2024

Historia Golfa pierwszej generacji zaczęła się jeszcze w latach 60. – pod koniec tej dekady Volkswagen zdecydował, że wysłużonego Garbusa trzeba zastąpić nowoczesnym, niedużym samochodem. Auto miało mieć silnik umieszczony poprzecznie z przodu i przedni napęd. Tak narodził się jeden z najpopularniejszych samochodów wszech czasów – Golf. Za projekt auta odpowiadało studio Ital Design, a głównym stylistą był słynny Giorgetto Giugiaro. Produkcja rozpoczęła się w marcu 1974 roku, a z taśmy zjeżdżały Golfy z nadwoziem hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. W 1976 roku zadebiutowała odmiana GTI, a od 1979 produkowany był Golf Cabriolet. Przez prawie 10 lat produkcji z taśmy zjechało niemal 7 milionów egzemplarzy świetnie przyjętego przez klientów samochodu.

Więcej Pobierz PDF
14.03.2024

Volkswagen przyspiesza swoją ofensywę produktową w klasie średniej i właśnie uruchomił przedsprzedaż modelu ID.7 Tourer. Po wprowadzonych w ostatnim czasie takich auta jak ID.7, nowy Passat i nowy Tiguan, pierwsze elektryczne kombi Volkswagena jest już czwartym modelem klasy średniej, który debiutuje w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Wszechstronny samochód marki z Wolfsburga można już konfigurować i zamawiać – ceny zaczynają się od 271 690 zł. Jako jeden z zaledwie kilku producentów, Volkswagen ma w ofercie na rynku europejskim aż trzy modele kombi w klasie wyższej średniej: sportowy Arteon Shooting Brake, nowy Passat i ID.7 Tourer. Dzięki tej gamie modeli klienci mogą wybrać najlepszy dla siebie typ napędu – spalinowy, hybrydowy lub elektryczny.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen poszerza swoją gamę usportowionych modeli GTX. Swoją premierę świętują właśnie dwa nowe modele: ID.3 GTX i ID.7 GTX Tourer. Dwa dynamiczne samochody zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Wyróżniają się one zmienionym wyglądem zewnętrznym, sportowymi detalami we wnętrzu i świetnymi osiągami. Najbardziej sportowe modele z elektrycznej linii ID. noszą oznaczenie GTX od 2021 roku, wybrano je analogicznie do znanych już usportowionych odmian aut z Wolfsburga, oznaczonych kodami GTI, GTD lub GTE.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.