Dzięki dużej ofensywie produktowej marka Volkswagen zamierza osiągnąć znaczące zyski w Ameryce Południowej. Do 2027 r. w Brazylii, na największym rynku w regionie firma planuje osiągnąć 40-procentowy wzrost. Jeszcze przed końcem 2023 r. firma wprowadzi do Brazylii swoje pierwsze w pełni elektryczne modele – ID.4. i ID. Buzz. Oczekuje się, że południowoamerykański rynek motoryzacyjny będzie rósł o 11 procent rocznie do 2030 roku, co uczyni go jednym z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. W ten sposób firma systematycznie wdraża swoją strategię szybkiego rozwoju działalności na rynkach rozwijających się i zintensyfikuje swoje działania w kierunku zrównoważonej mobilności. Volkswagen świętuje właśnie 70. rocznicę działalności w Brazylii.
Volkswagen prezentuje pierwsze informacje i zdjęcia nowego T-Crossa: samochód trafi do klientów z odświeżoną stylistyką, wzbogaconym wyposażeniem standardowym, nowymi funkcjami i przeprojektowanym, wykończonym tworzywami wysokiej jakości wnętrzem. Sprzedaż rozpocznie się w pierwszym kwartale 2024 roku. W ciągu zaledwie czterech lat T-Cross zdobył czołową pozycję wśród kompaktowych SUV-ów: na tego wszechstronnego Volkswagena zdecydowało się ok. 1,2 mln nabywców. Ze średnią 300 000 sztuk produkowanych każdego roku, T-Cross, który jest również oferowany poza Europą pod nazwami Tacqua i Taigun, jest obecnie jednym z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena na całym świecie.
Volkswagen ogłosił ceny zmodernizowanego Touarega. Zaczynają się one od 316 390 zł za wersję Touareg 3.0 TDI 231 KM, a kończą na 441 590 zł za odmianę R eHybrid. Wszystkie odmiany mają napęd na cztery koła, który jest przekazywany za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. Duży SUV marki z Wolfsburga wyróżnia się bogatym wyposażeniem – w standardzie są m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, kamera cofania czy światła w technologii LED. W Touaregu debiutują matrycowe reflektory HD LED Matrix, które trafią także do Tiguana trzeciej generacji. Są one standardem we wszystkich odmianach Touarega poza bazową.
W ubiegłym tygodniu już po raz 12. wręczono nagrody w plebiscycie Fleet Derby, organizowanym przez miesięcznik Fleet. Przez ponad pół roku napłynęło 250 000 głosów, a wśród 40 laureatów znalazła się marka Volkswagen, która została wybrana Ekomarką Flotową 2023. Tym samym powtórzyła sukces z ubiegłego roku, kiedy także okazała się najlepsza w tej kategorii.
ID.7 to pierwszy elektryczny model Volkswagena w klasie średniej wyższej. Oprócz nowej generacji napędu, do dużego zasięgu ID.7 przyczynia się zaawansowana aerodynamika. Korzystny aerodynamicznie kształt nadwozia przełożył się na relatywnie niedużą powierzchnię czołową (2,46 m²) i niski współczynnik oporu powietrza Cx, wynoszący 0,23. To efekt ścisłej współpracy między działami projektowania i rozwoju.
W pięćdziesiątym trzecim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” Paweł Pilarczyk rozmawia o najnowszym modelu elektrycznego Volkswagena z rodziny ID. – modelu ID.7. Gościem jest Dawid Kwaśniak, koordynator ds. elektromobilności w marce Volkswagen.
Volkswagen planuje zwiększyć swoją wydajność i rentowność w perspektywie długoterminowej dzięki globalnemu programowi „ACCELERATE FORWARD | Road to 6,5”. Celem jest trwałe osiągnięcie zwrotu ze sprzedaży na poziomie 6,5 procent, aby zabezpieczyć środki na inwestycje w przyszłe technologie i miejsca pracy. W tym celu marka planuje zwiększyć zysk o około 10 mld euro w 2026 roku. Prezes Volkswagena, Thomas Schäfer, przedstawił szczegóły planu, takie jak usprawnienie i przyspieszenie procesów administracyjnych, zwiększenie wydajności w zakresie rozwoju i produkcji, modyfikacja gamy modeliprzy jednocześnym zmniejszeniu liczby wariantów wyposażenia i dalsza poprawa jakości produktów. Volkswagen stworzy biuro zarządzania projektami (PMO), które będzie odopowiedzialne za program. Zarządzanie nim obejmie Stephan Wöllenstein, menedżer najwyższego szczebla w Volkswagenie. Program ma być wdrażany w ścisłym porozumieniu z przedstawicielami pracowników. Plan ma zostać wdrożony do października 2023 roku.
Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi funkcjami, takimi jak reflektory matrycowe HD LED Matrix. Samochód powstał na nowej generacji platformy MQB – evo. W wersji z napędem hybrydowem plug-in, nowy Tiguan osiągnie zasięg do około 100 kilometrów na samym akumulatorze. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a auto zostanie wprowadzone na rynek w 2024 roku.
Prezentowany podczas Ultrace 2023 Volkswagen Golf R Hurricane to wyjątkowa odmiana najmocniejszej produkowanej seryjnie wersji kompaktowego auta marki z Wolfsburga. Auto jest dziełem praktykantów Volkswagen Group Retail Germany i wyróżnia się nie tylko kolorem lakieru czy zestawem spoilerów. Usunięto tylną kanapę, a w jej miejscu zamontowano klatkę bezpieczeństwa. Zmiany objęły także silnik – zamiast 320 KM, jak w seryjnie produkowanym Golfie R, pod maską wyjątkowego egzemplarza znajdziemy monstrum o mocy 526 KM!
ID.3 to kolejny po ID. Buzz model Volkswagena, w którym na tak szeroką skalę zastosowano surowce z recyklingu. Np. materiał służący do obicia siedzeń i boczków drzwi składa się w 71 procentach z surowców w recyklingu, powtórnie przetworzone tworzywa służą także do produkcji mat wygłuszających podwozie. Całkowicie zrezygnowano z materiałów pochodzenia zwierzęcego, np. skóry. Kierownica w ID.3 jest obszyta materiałem, który fakturą do złudzenia ją przypomina.