Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
31.05.2024

Największe wydarzenie sportów motorowych w Niemczech przyniosło właśnie pierwszą atrakcję: nowy Golf GTI Clubsport został zaprezentowany światowej publiczności przed licznymi fanami w ramach legendarnego 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring. Najmocniejsza wersja legendarnego hothatcha imponuje wyglądem zewnętrznym, ulepszonym wnętrzem, znakomitymi osiągami i najwyższej klasy sportowym zawieszeniem.

Więcej Pobierz PDF
24.05.2024

Rozpoczęło się odliczanie do największej imprezy motorsportowej w Niemczech: legendarny 24-godzinny wyścig ADAC rozpocznie się na torze Nürburgring 1 czerwca, a organizatorzy spodziewają się ponad 200 000 widzów. Tym razem wydarzenie będzie również sceną dla najbardziej utytułowanego europejskiego samochodu wszech czasów: Golfa. Volkswagen świętuje 50. urodziny tej ikony motoryzacji na torze Nürburgring. Będzie się działo: Volkswagen zaprezentuje po raz pierwszy nowego Golfa GTI Clubsport z mocnym napędem i sportowym zawieszeniem. Drugą atrakcją będzie udział Golfa GTI Clubsport 24h w 24-godzinnym wyścigu. Za kierownicą zbudowanego w jednym egzemplarzu Golfa GTI z silnikiem o mocy 348 KM zasiądą takie gwiazdy motorsportu jak Benny Leuchter (Niemcy) i Johan Kristoffersson (Szwecja). Numer startowy to jednocześnie prezent na 50. urodziny dla kultowego Volkswagena – wyścigowy Golf GTI pojawi się na torze z numerem 50. Ponadto trzy klasyczne Golfy GTI wezmą udział w wyścigu ADAC 24h Classic.

Więcej Pobierz PDF
20.05.2024

Volkswagen Golf piątej generacji został zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku. Auto w porównaniu do poprzedniej generacji wyraźnie urosło, powiększono także bagażnik. Dzięki wielowahaczowej tylnej osi Golf V miał świetne właściwości jezdne i zapewniał bardzo wysoki komfort jazdy. Do 2008 roku z taśmy zjechało łącznie 3,4 mln egzemplarzy Golfa V i spokrewnionych z nim modeli.

Więcej Pobierz PDF
17.05.2024

Topowy model w rodzinie elektrycznych Volkswagenów ID. uzyskał doskonałe oceny w prestiżowym teście automobilklubu ADAC: ID.7 był pierwszym pojazdem w historii, który uzyskał średnią notę 1,5, a tym samym ogólną ocenę „bardzo dobrą” w niezależnym teście przeprowadzonym przez inżynierów z największego europejskiego automobilklubu.

Więcej Pobierz PDF
10.05.2024

100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym koncernie. Obecnie w zakładach na poznańskiej Wildzie powstają podzespoły do samochodów elektrycznych różnych marek grupy VW, między innymi wszystkich modeli z rodziny ID. (ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 i ID. Buzz). „Odlewnia jest doskonałym przykładem na to, że transformacja w kierunku elektromobilności, cyfryzacja, czy wprowadzanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań może się odbywać w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dla środowiska oraz otoczenia" – podkreśla Robert Wielgoss, dyrektor Odlewni Volkswagen Poznań.

Więcej Pobierz PDF
30.04.2024

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia wnętrza, Golf IV wyznaczał więc pod tym względem nowe standardy w segmencie C. Kolejny raz poprawiono poziom bezpieczeństwa, a potwierdzeniem był fakt, że samochód otrzymał maksymalną wówczas notę czterech gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Łącznie, od 1997 do 2003 roku wyprodukowano 4,9 miliona VW Golfów IV, wliczając w to wszystkie pochodne.

Więcej Pobierz PDF

Volkswagen Passat jest globalnym bestsellerem. Do tej pory dostarczono do klientów ponad 34 miliony egzemplarzy do niemal każdego kraju na świecie. Historia Passata to historia sukcesu – nawet pięć dekad po debiucie Passat jest wciąż jednym z trzech najlepiej sprzedających się Volkswagenów na świecie, obok Tiguana i Polo (wraz z ich pochodnymi). W Europie zawsze sprzedawał się znakomicie, zwłaszcza w wersji kombi. Dlatego od 2022 roku Volkswagen na naszym kontynencie oferuje Passata wyłącznie w takiej odmianie. I to z ogromnym sukcesem. Na przykład w Niemczech Passat znalazł się na szczycie rankingów w klasie średniej w 2023 roku, z 45 494 nowymi rejestracjami. Sekretem jego sukcesu jest fakt, że dziś Passat to dwa samochody w jednym – pojazd klasy biznesowej i jednocześnie wszechstronny samochód rodzinny. Teraz na rynek wchodzi zupełnie nowy Passat, który został opracowany od podstaw. Tym razem przełamuje on granice segmentów. Ceny Passata dziewiątej generacji startują w Niemczech od 39 995 euro, co pod tym względem plasuje go w klasie średniej, ale jego gabaryty, nowy standard jakości i nowe, innowacyjne źródła napędu mogłyby pozwolić mu na rywalizację z samochodami wyższego segmentu.

Więcej Pobierz PDF

Wolfsburg/Pekin – Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do specyficznych wymagań klientów na największym na świecie rynku motoryzacyjnym i zapewnienie im dopasowanej oferty produktowej we wszystkich istotnych segmentach. Prototyp ID. CODE, który świętuje swoją światową premierę w tym tygodniu na targach Auto China 24 w Pekinie (od 25 kwietnia do 4 maja 2024 r.), jest efektem dopasowania się do życzeń chińskich klientów. Wygląd konceptu jest zupełnie nowy i jest zapowiedzią dużego elektrycznego SUV-a. ID. CODE jest przeznaczony do w pełni autonomicznej jazdy na poziomie 4. Nowa, progresywna submarka ID.UX odegra kluczową dla Volkswagena rolę na rynku chińskim. Dzięki w pełni elektrycznym, zorientowanym na styl życia modelom, ta submarka ma przekonać przede wszystkim młodszych klientów.

Więcej Pobierz PDF
18.04.2024

Dwie poprzednie generacje Volkswagena Golfa okazały się wielkimi sukcesami marki z Wolfsburga. Z Golfem III wiązano równie wielkie nadzieje. Auto nie zawiodło, a pod wieloma względami było wyjątkowe. Właśnie w Golfie III zadebiutował sześciocylindrowy silnik – żaden producent nie odważył się wcześniej na podobny ruch w tym segmencie. Poza osiągami położono nacisk także na bezpieczeństwo, w Golfie III już w 1992 roku pojawiły się czołowe poduszki powietrzne, a cztery lata później także poduszki boczne. System ABS stał się elementem wyposażenia standardowego w 1996 roku.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.