Volkswagen Polo jest w sprzedaży od 1975 roku, od samego początku wyznaczał standardy w swojej klasie, a przy tym od zawsze był synonimem przystępnej cenowo mobilności, ponadczasowego designu i nowoczesnych rozwiązań. Z ponad 20 milionami sprzedanych pojazdów sześciu generacji, Polo stało się jednym z najbardziej udanych modeli w swojej klasie. W roku 2025 ten miejski model Volkswagena obchodzi 50 urodziny.
Rok 2024 stał dla marki Volkswagen pod znakiem wielu premier. Na polskim rynku zadebiutowały zmodernizowane T-Cross i Golf, a także nowe: Passat, Tiguan czy elektryczne – ID.7 i ID.7 Tourer. Nowe generacje, które pojawiły się w salonach w tym roku wyróżniały się jeszcze wyższą jakością wykończenia i bogatszym wyposażeniem. Oprócz gruntownie przebudowanego portfolio, Volkswagen wprowadził w Polsce specjalne wersje Plus, które znalazły się w aż 14 modelach. Duża popularność tych odmian zdecydowała o utrzymaniu ich w ofercie również w nadchodzącym roku.
Z dniem 1 grudnia Michał Szaniecki objął stanowisko dyrektora marki Volkswagen Samochody Osobowe w Polsce. Michał Szaniecki jest związany z Grupą Volkswagen od 2016 roku.
Najnowszy model w portfolio Volkswagena – Tayron – właśnie zaczął zjeżdżać z taśmy produkcyjnej fabryki w Wolfsburgu. W symbolicznym uruchomieniu produkcji seryjnej SUV-a, mieszczącego się w gamie Volkswagena między Tiguanem a Touaregiem, wzięli udział dyrektor zakładu, Uwe Schwartz, wiceprzewodniczący rady zakładowej Jürgen Mahnkopf oraz pracownicy niemal wszystkich działów.
Mierzący niespełna 4,8 m długości SUV będzie oferowany w dwóch wersjach – pięcio- i siedmioosobowej. Ta pierwsza dysponuje ogromnym, 885-litrowym bagażnikiem, co z pewnością docenią rodziny podczas wakacyjnych wyjazdów. W ofercie znajdzie się siedem silników do wyboru, a w wersji siedmioosobowej z napędem na cztery koła Tayron może holować przyczepy o masie do 2,5 tony. Przedsprzedaż nowego samochodu w naszym kraju właśnie się rozpoczęła, ceny zaczynają się od 180 290 zł za odmianę Life z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.
Volkswagen wprowadził na rynek nową, jeszcze bardziej sportową wersję modelu ID.3 GTX. Nowa, topowa wersja ID.3 GTX Performance ma silnik o mocy 326 KM, napędzający tylną oś. Auto ma świetne osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 s, a dzięki umieszczonemu w płycie podłogowej nowemu akumulatorowi o pojemności 79 kWh idealnie pośrodku pojazdu równie dobre są właściwości jezdne. To także zasługa standardowego w topowym modelu ID.3 zawieszenia DCC.
Volkswagen Tayron – duży SUV marki z Wolfsburga z pięcioma lub siedmioma miejscami jest pozycjonowany pomiędzy Touaregiem a Tiguanem. Auto zapewnia najlepszy w swojej klasie poziom komfortu, wyróżnia się także bardzo wysoką jakością wykończenia. W pięcioosobowej wersji do dyspozycji jest nawet 885 litrów przestrzeni bagażowej na wakacyjne podróże. Nowy model będzie dostępny z siedmioma wydajnymi układami napędowymi do wyboru, wśród nich znajdą się dwie hybrydy plug-in, które mogą pokonać na silniku elektrycznym ponad 100 km, a ich łączny zasięg sięga 850 km. Ponadto, dzięki możliwości holowania przyczepy o masie do 2,5 tony, Tayron jest świetnym wyborem dla miłośników koni czy podróży z przyczepą kempingową.
Zespół kierowców, pod kierownictwem eksperta w dziedzinie jazdy długodystansowej samochodami elektrycznymi, Szwajcara Felixa Egolfa, pokonał nowym, elektrycznym Volkswagenem ID.7 Pro S dystans 794 km na jednym ładowaniu. Pokonanie tej odległości zajęło ekipie Volkswagen Team Switzerland 15 godzin i 42 minuty (czas netto). Udało się więc znacząco przekroczyć podawany przez producenta maksymalny zasięg modelu wg WLTP wynoszący w cyklu mieszanym 709 kilometrów. W czasie testu flagowy model rodziny ID. poruszał się po drogach publicznych i w normalnym ruchu drogowym.
Volkswagen uruchomi program testowania samochodów elektrycznych „Test it. Love it.”, którego celem jest promocja aut z tym napędem. W jego ramach klienci rozważający zakup samochodu elektrycznego będą mogli przetestować Volkswagena ID.3, ID.4 lub ID.7 Tourer przez 30 dni. Z programu będą mogli skorzystać w salonie w Gdańsku i Gdyni, a także w dwóch salonach we Wrocławiu. Co ważne, zainteresowani klienci nie ponoszą żadnych kosztów poza wynajęciem i ładowaniem, a w przypadku zakupu elektrycznego Volkswagena po skorzystaniu z programu koszt testu zostanie odliczony od ceny auta.
Podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno Volkswagen zaprezentował wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE. Opracowany we współpracy z luksusową marką mody sportowej BOGNER z Monachium, samochód przypomina legendarnego Golfa Fire and Ice, który odniósł niespodziewany sukces w latach 90. i obecnie cieszy się kultowym statusem wśród fanów. Dzięki ekskluzywnemu 3-warstwowemu lakierowi z efektem szklanych koralików i licznym wyjątkowym detalom we wnętrzu, pojazd to swego rodzaju hołd dla poprzednika, przeniesiony do czasów współczesnych.