Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Prototypowy Volkswagen ID. 2all (segment Polo) był pierwszym samochodem, stworzonym zgodnie z nowym językiem projektowania marki z Wolfsburga. Można w nim odnaleźć kultowe elementy designu Volkswagena, jak np. legendarny kształt słupka C z pierwszej generacji Golfa. Będą się one pojawiać w nowych segmentach rynku w niedalekiej przyszłości. Już teraz można zobaczyć efekty pracy projektantów w prototypowym modelu: ID. EVERY1 (segment VW up!). Styl i charakter najmniejszego Volkswagena charakteryzują trzy główne filary nowego języka projektowania marki: stabilność, atrakcyjność i sekretny składnik. „Masywne nadkola nad 19-calowymi kołami oraz atletyczne powierzchnie zapewniają stabilność. Nieco zawadiacka przednia część sprawia, że auto wygląda atrakcyjnie. A sekretny składnik to m.in. nietypowy element stylistyczny w postaci dachu, obniżonego w środkowej części, który jest częstym rozwiązaniem spotykanym w samochodach sportowych. Wszystkie te elementy nadają ID. EVERY1 własną, charyzmatyczną tożsamość, z którą ludzie mogą się identyfikować” – mówi główny projektant Volkswagena, Andreas Mindt.

Więcej

Już od czasów Garbusa, dzięki kompaktowym i atrakcyjnym samochodom, Volkswagen zapewnia milionom ludzi przystępną cenowo mobilność. Teraz, wraz z premierą prototypowego ID. EVERY1 niemiecki producent pokazuje samochód elektryczny w najbardziej przystępnym cenowo segmencie rynku. Wersja produkcyjna zostanie zaprezentowana w 2027 roku, a jej ceny mają zaczynać się od ok. 20 000 euro. Wcześniej, w 2026 roku zadebiutuje ID. 2all, w cenie ok. 25 000 euro. Oba modele są częścią nowej rodziny elektrycznych samochodów miejskich z napędem na przednie koła, która jest opracowywana w ramach tzw. grupy marek Core koncernu Volkswagen. Są one oparte na nowo zaprojektowanej platformie Volkswagena: MEB z napędem na przednie koła.

Więcej Pobierz PDF
27.02.2025

Volkswagen oferuje napęd na cztery koła w kilkunastu modelach z napędem spalinowym i elektrycznym. W takich wersjach są dostępne m.in. T-Roc, Golf, Golf Variant, Tiguan, Tayron, Passat i Touareg. W rodzinie elektrycznych modeli ID. napęd na cztery koła można wybrać kupując takie modele jak ID.4, ID.5, ID.7 i ID. Buzz. Różne rodzaje napędu, ale jeden cel – zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy i maksymalna efektywność. Zalety napędu 4MOTION można docenić zwłaszcza teraz, zimą, gdy drogi bywają śliskie lub podczas dynamicznej jazdy sportowymi Volkswagenami na torze wyścigowym.

Więcej Pobierz PDF
14.02.2025

Jeśli ktoś szuka wielozadaniowego samochodu, który świetnie sprawdzi się podczas rodzinnych wyjazdów czy np. holowania przyczepy, szeroką gamę aut z mocnymi, a przy tym oszczędnymi silnikami i napędem na cztery koła znajdzie w salonach Volkswagena. Passat, Tiguan i Tayron w wersji 4MOTION mogą holować przyczepy o masie do 2200 kg (Passat), do 2300 kg (Tiguan) oraz do 2500 kg (Tayron z odpowiednim wyposażeniem). SUV-y Tiguan i Tayron mogą być skonfigurowane jako 2.0 TSI 4MOTION o mocy 204 KM lub 265 KM, Passat 2.0 TSI 4MOTION jest dostępny wyłącznie w mocniejszej wersji. Cała trójka aut z napędem na wszystkie koła jest dostępna także w wersji 2.0 TDI 193 KM.

Więcej Pobierz PDF
06.02.2025

Podczas spotkania z pracownikami w fabryce w Wolfsburgu Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen, przedstawił plany dotyczące przyszłości. Obecni mogli po raz pierwszy zobaczyć prototyp przyszłego elektrycznego Volkswagena segmentu podstawowego w cenie około 20 000 euro. „Dzięki grudniowym negocjacjom mogliśmy rozpocząć wdrażanie największego planu na przyszłość w historii Volkswagena. Podążamy teraz ambitnym kursem, aby osiągnąć wspólnie uzgodnione cele. Będzie to kluczowy krok w kierunku uczynienia elektromobilności atrakcyjną dla wszystkich – co jest jasnym celem naszej marki” – powiedział Thomas Schäfer. Jednocześnie dyrektor marki Volkswagen podkreślił, że Wolfsburg pozostanie centrum innowacji i kompetencji produkcyjnych. Dodał, że to właśnie główny zakład Volkswagena będzie wyznaczał nowe standardy w produkcji samochodów.

Więcej Pobierz PDF
24.01.2025

Wszechstronny mały samochód dla każdego: Polo zachwyca już od 50 lat. Z ponad 20 milionami sprzedanych egzemplarzy na całym świecie jest prawdziwym bestsellerem. Volkswagen rozpoczyna jubileuszowy rok od prezentacji dwóch samochodów pierwszej generacji podczas wystawy Bremen Classic Motorshow: Polo L z 1975 roku i wyścigowego Polo z 1977 roku.

Więcej Pobierz PDF
20.01.2025

Volkswagen jest europejskim pionierem, jeśli chodzi o wsparcie rozwoju odnawialnych źródeł energii na dużą skalę. Marka z Wolfsburga jest obecnie zaangażowana w 26 projektów związanych z zieloną energią elektryczną w dziewięciu krajach na naszym kontynencie. Od 2021 r. wspierane przez nią projekty związane z zieloną energią elektryczną dostarczyły łącznie ok. 3 TWh do europejskiej sieci energetycznej. Ta ilość odpowiada rocznemu zapotrzebowaniu na energię ok. 800 000 gospodarstw domowych. Dzięki temu Volkswagen wnosi istotny wkład w dekarbonizację. Z analizy cyklu życia samochodu wynika, że Volkswagen ID.4 zasilany wyłącznie energią elektryczną z ekologicznej sieci energetycznej w UE ma niższy ślad węglowy niż porównywalny model z silnikiem wysokoprężnym już po przejechaniu około 66 000 km.

Więcej Pobierz PDF
16.01.2025

Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów. To znacznie więcej niż wynosi maksymalny zasięg modelu wg WLTP (w cyklu mieszanym), czyli do 709 kilometrów. Udało się przekroczyć go o 232 km, czyli 32,7 procent. Podczas liczącej 941 km podróży średnie zużycie energii wyniosło zaledwie 9,2 kWh/100 km – to wyjątkowo niski wynik. W przeliczeniu na olej napędowy odpowiada to około 1 litrowi na 100 km. Celem testu przeprowadzonego we Włoszech było zbadanie maksymalnej wydajności Volkswagena ID.7 Pro S.

Więcej Pobierz PDF

Minął kolejny rok, warto więc sprawdzić, jak przedstawiają się liczby dotyczące infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Według stanu na ostatni dzień grudnia, 2024 r. odznaczył się kolejnym, wysokim wzrostem liczby lokalizacji – o ponad połowę (+53 procent) w porównaniu do stanu na koniec grudnia 2023 r. Między końcówką 2019 r., a 31 grudnia 2024 r. natomiast wskaźnik ten w wzrósł aż dziewięciokrotnie. W minionym roku przekroczyliśmy barierę 10 tys. punktów ładowania dostępnych w Polsce. InsightOut Lab wraz z marką Volkswagen przyjrzeli się tematowi bliżej i prezentują najnowsze dostępne dane.

Więcej Pobierz PDF
09.01.2025

Pomimo trudnych warunków rynkowych, marka Volkswagen Samochody Osobowe przekazała w ubiegłym roku klientom na całym świecie około 4,8 miliona pojazdów (-1,4 procent w porównaniu z rokiem poprzednim). Według niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KBA), marka pozostała zdecydowanym liderem rynku w Niemczech z udziałem na poziomie 19,1 procent.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.