Volkswagen partnerem Mistrzostw Europy w piłce nożnej kobiet – UEFA Women’s EURO 2025
- Volkswagen wspiera nie tylko Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet, lecz także siedem uczestniczących w nich drużyn narodowych
- Chief brand officer Volkswagena, Christine Wolburg: „Od lat aktywnie wspieramy wzmocnienie pozycji kobiet i równość w sporcie”
- Sponsoring ma na celu między innymi dalszą popularyzację i zwiększenie świadomości modeli z gamy ID.
Volkswagen wraca na piłkarskie boiska. Producent z Wolfsburga będzie partnerem turnieju UEFA Women's EURO 2025. Mistrzostwa Europy Kobiet UEFA odbędą się w Szwajcarii w dniach od 2 do 27 lipca. Volkswagen już wcześniej angażował się we wsparcie tego turnieju – był partnerem UEFA podczas kobiecego EURO 2022 rozgrywanego na boiskach w Anglii.
„Od wielu lat z przekonaniem wspieramy zarówno piłkę nożną kobiet, jak i kobiety w piłce nożnej. Sponsorowanie UEFA Women's EURO tego lata jest więc kolejnym znakiem naszego zaangażowania. Chcemy, by rywalizacja kobiet w sporcie była bardziej widoczna” – powiedziała Christine Wolburg, chief brand officer marki Volkswagen.
Podobnie jak podczas poprzedniego turnieju tej rangi, Volkswagen dąży także do osiągnięcia równie ważnego celu w ramach partnerstwa: „To wydarzenie jest świetną okazją, by na międzynarodowej scenie zaprezentować nasze modele z całkowicie elektrycznej rodziny ID. szerokiej publiczności” – zapowiada Christine Wolburg.
Volkswagen jest partnerem nie tylko UEFA Women's EURO 2025, lecz także wspiera siedem z 16 uczestniczących w tym turnieju drużyn narodowych: oprócz Niemiec i gospodarza Szwajcarii są to Francja, Holandia, Dania, Finlandia i Włochy. W tych krajach podpisano umowy sponsorskie między importerami Volkswagena a krajowymi związkami piłki nożnej. Volkswagen będzie również angażował się w działania na innych rynkach, gdzie piłka nożna jest ważnym sportem, przed i w trakcie Mistrzostw Europy.
„UEFA z radością wita Volkswagena jako oficjalnego sponsora UEFA Women's EURO. Ciągłe wsparcie marki pokazuje wspólną wiarę w siłę i potencjał kobiecych rozgrywek. Ponieważ turniej rozpoczyna się wkrótce w Szwajcarii, partnerstwo to pomaga nam nie tylko go zorganizować na poziomie odpowiadającym jego randze, lecz także stymulować znaczące inwestycje” – powiedział Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA.
Tegoroczny turniej UEFA Women's EURO zostanie rozegrany w Szwajcarii, w ośmiu miastach-gospodarzach. Organizatorzy oczekują, że będzie to najbardziej udana edycja imprezy, z rekordową frekwencją, inwestycjami i zaangażowaniem kibiców.
„Piłka nożna kobiet wykonała w ostatnich latach fantastyczny skok: dzięki profesjonalizmowi i wysokiemu poziomowi udało się przyciągnąć uwagę większej liczby kibiców. Volkswagen wspiera nas od samego początku – zarówno na poziomie klubowym z VfL Wolfsburg, jak i na poziomie krajowym w Niemieckim Związku Piłki Nożnej, a także w Europie, tak jak teraz na UEFA Women's EURO. Zaangażowanie marki jest doceniane w świecie piłki nożnej” – powiedziała Alexandra Popp, ambasadorka Volkswagena i była reprezentantka Niemiec w piłce nożnej ze 145 występami w kadrze.
Podczas poprzedniego UEFA Women's EURO, które musiało zostać przełożone z 2021 na 2022 rok z powodu pandemii koronawirusa, Volkswagen przyciągnął uwagę swoją kampanią pod hasłem #KeinFrauenfußball/#NotWomensFootball (piłka nożna nie dla kobiet). Dzięki temu celowo prowokacyjnemu hasłu zwrócono uwagę, że w piłce nożnej i piłce nożnej kobiet używa się nieco innego języka, tak jakby były to różne sporty.
Kobieca drużyna VfL Wolfsburg, należąca w całości do Volkswagena, również korzysta ze wsparcia firmy: od dwunastu lat piłkarki tego niemieckiego klubu piłkarskiego należą do najbardziej utytułowanych w Europie, wygrywając nie tylko dwukrotnie Ligę Mistrzów UEFA Kobiet, ale także siedmiokrotnie mistrzostwo Niemiec i jedenaście razy Puchar Niemiec.