Nowy ID.3 – zaprojektowany zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju
- w nowym ID.3, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, zrezygnowano z surowców pochodzenia zwierzęcego, za to na szeroką skalę są stosowane materiały z recyklingu
- Volkswagen wykorzystuje m.in. materiały pochodzące z recyklingu butelek PET
- kiedy ID.3 osiągnie koniec okresu użytkowania, jego akumulator może być ponownie wykorzystany np. jako bank energii lub staje się źródłem surowców
ID.3 to kolejny po ID. Buzz model Volkswagena, w którym na tak szeroką skalę zastosowano surowce z recyklingu. Np. materiał służący do obicia siedzeń i boczków drzwi składa się w 71 procentach z surowców w recyklingu, powtórnie przetworzone tworzywa służą także do produkcji mat wygłuszających podwozie. Całkowicie zrezygnowano z materiałów pochodzenia zwierzęcego, np. skóry. Kierownica w ID.3 jest obszyta materiałem, który fakturą do złudzenia ją przypomina.
Wnętrze ID.3, mimo wykorzystania w wielu miejscach materiałów z recyklingu, jest wykończone znacznie staranniej. Liczne sugestie użytkowników zostały uwzględnione i wdrożone w celu podniesienia jakości i wzbogacenia wyposażenia standardowego. Wykorzystano wyższej jakości materiały, a także poprawiono funkcjonalność. W nowym ID.3 Volkswagen położył duży nacisk na zrównoważony rozwój. We wnętrzu nie znajdziemy materiałów pochodzenia zwierzęcego, jest za to sporo surowców pochodzących z recyklingu. Podobnie jak jego poprzednik, nowy ID.3 zostanie dostarczony do klientów przy zachowaniu neutralnego bilansu emisji CO2.
Tkanina o nazwie Artvelours Eco, która została użyta do wykończenia drzwi i pokrycia siedzeń składa się w 71 procentach z materiałów z recyklingu, czyli surowca wtórnego uzyskanego z powtórnego przerobu odpadów z tworzyw sztucznych, które wcześniej zostały przynajmniej raz zutylizowane. Dzięki temu podczas produkcji tej tkaniny udało się ograniczyć emisję CO2 o niemal jedną trzecią.
Wykorzystane powtórnie tworzywa sztuczne można znaleźć również w warstwie izolacyjnej wykładziny. To samo dotyczy takich elementów jak wygłuszenie podwozia i nadkoli. W przypadku tworzyw sztucznych do ich produkcji mogą być wykorzystywane granulaty z butelek PET czy starych sieci rybackich. W zależności od potrzeb, komponenty mogą być wykonane przy użyciu tylko niewielkiego udziału materiałów z recyklingu lub całkowicie z nich. Ponownie wykorzystane materiały mają te same cechy, co materiały konwencjonalne. Dotyczy to zarówno ich wyglądu, jakości, jak i trwałości.
Zrównoważone podejście to także dalsza minimalizacja emisji dwutlenku węgla w łańcuchu wartości. Kiedy ID.3 osiągnie koniec okresu użytkowania, jego akumulator może być ponownie wykorzystany np. jako bank energii lub – dzięki recyklingowi – staje się źródłem surowców.