Volkswagen rozpoczął produkcję w pełni elektrycznego modelu ID.4 w zakładzie w Chattanooga w stanie Tennessee. To pierwszy samochód z takim napędem, który będzie zjeżdżać z taśmy fabryki Volkswagena w Stanach Zjednoczonych.
Volkswagen uzupełnił gamę odmian Touarega o wersję specjalną, która powstała, by uczcić 20-lecie debiutu tego modelu na rynku. Edition 20, bo tak nazywa się ta odmiana, możliwa jest już do zamawiania. Ceny Touarega Edition 20 zaczynają się od 386 780 zł – tyle kosztuje auto z silnikiem V6 TDI o mocy 231 KM.
Wyższa wydajność i niższa emisja spalin: Volkswagen ulepszył swój najlepiej sprzedający się silnik benzynowy 1.5 TSI. Najnowsza odmiana, nazwana TSI evo2, już wkrótce trafi do pierwszych samochodów w Europie. Jednostka umożliwia zmniejszenie zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2. Kompaktowy, ultranowoczesny, czterocylindrowy silnik będzie początkowo dostępny w wersji o mocy 150 KM, a wkrótce pojawią się kolejne warianty 1.5 TSI evo2. Pierwszym modelem, w którym pojawi się nowa jednostka będzie T-Roc. Do końca roku silnik TSI evo2 będzie wprowadzany również w innych modelach.
W fabryce w Zwickau Volkswagen uruchomił pierwszy w Saksonii park szybkiego ładowania, który jest zasilany energią pochodzącą głównie z magazynu energii PSC (power storage container). PSC to rodzaj ogromnego magazynu energii elektrycznej, składającego się z 96 modułów ogniw akumulatorów z modeli ID. i ID.4 o łącznej pojemności netto 570 kWh. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość zbudowania infrastruktury szybkiego ładowania niemal wszędzie, także w miejscach, w których budowa stacji o dużej mocy jest niemożliwa. Takie magazyny można wykorzystać np. na osiedlach mieszkaniowych. Wykorzystane w nich moduły ogniw były wcześniej używane jako akumulatory w przedprodukcyjnych egzemplarzach modeli ID.3 i ID.4, a teraz zyskały drugie życie. W ramach pilotażowego projektu Volkswagena w Saksonii marka zaprezentowała swoje możliwości, które – jaki widać – znacząco wykraczają poza produkcję pojazdów elektrycznych. W realizację projektu zaangażowane były również dwie firmy z centralnych Niemiec – AW Automotive i Automotive Research.
Nowe laboratorium, otwarte przez Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee jest ważnym ośrodkiem testowym akumulatorów samochodów elektrycznych. Obiekt jest jednym z elementów elektrycznej ofensywy koncernu na rynku amerykańskim.
Volkswagen wprowadził Phaetona na rynek 20 lat temu. To był samochód dla koneserów, indywidualistów i entuzjastów. Od 2002 roku luksusowa limuzyna fascynowała miłośników motoryzacji swoim charakterem, doskonałym komfortem, zaawansowanymi technologiami i jakością wykończenia. Volkswagen właśnie modelem Phaeton wszedł do segmentu samochodów luksusowych i udowodnił, że czuje się w nim jak u siebie. Phaeton przetarł szlaki, przyniósł korzyści całej marce i utorował drogę takim autom jak Touareg i Arteon. Pożegnanie z nim nastąpiło w 2016 roku, gdy zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji limuzyny na rzecz transformacji w kierunku elektromobilności, choć następca o nazwie Phaeton D2 już czekał w blokach startowych.
W dniu 1 października 2022 roku stanowisko Dyrektora Marki Volkswagen obejmie Michał Bowsza, który przez ostatnie czternaście lat kierował marką Audi w Polsce. Stanowisko Dyrektora Marki Audi obejmie Łukasz Zadworny, który dotąd przewodził marce Volkswagen w Polsce.
2 na 5 Polaków zapytanych, czy coraz bardziej „samodzielne” samochody to szansa na czystsze powietrze i mniejsze korki na drogach, odpowiada, że tak. Odsetek ten wzrasta aż do 70 procent wśród tych, którzy zainteresowani są kupnem auta w pełni elektrycznego. To wyniki badania, przeprowadzonego na grupie 1074 kierowców na zlecenie marki Volkswagen.
Volkswagen planuje najpóźniej do 2050 roku stać się firmą z neutralnym bilansem emisji CO2. By było to możliwe, konieczne są działania na wielu polach, począwszy od ograniczenia emisji CO2 przy wydobyciu i przetwarzaniu surowców, służących do produkcji samochodów, samej produkcji, dostaw aut do dealerów, a także eksploatacji i serwisowania samochodu aż po jego utylizację. Ale nie mniej ważne są inne działania, np. przejście na zasilanie energią odnawialną czy… rezygnacja z papierowych katalogów.
Volkswagen w Brazylii stworzył platformę dla fanów, która pozwala przechowywać, wymieniać i sprzedawać kolekcjonerskie karty NFT. Na początek cyfrowy garaż będzie dostępny dla miłośników marki w Brazylii. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził na rynek cyfrowe karty, przeznaczone dla miłośników motoryzacji z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Karty są dostępne w dwóch kolekcjach: GT i Pen&Paper.