Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
20.07.2022

Wyższa wydajność i niższa emisja spalin: Volkswagen ulepszył swój najlepiej sprzedający się silnik benzynowy 1.5 TSI. Najnowsza odmiana, nazwana TSI evo2, już wkrótce trafi do pierwszych samochodów w Europie. Jednostka umożliwia zmniejszenie zarówno zużycia paliwa, jak i emisji CO2. Kompaktowy, ultranowoczesny, czterocylindrowy silnik będzie początkowo dostępny w wersji o mocy 150 KM, a wkrótce pojawią się kolejne warianty 1.5 TSI evo2. Pierwszym modelem, w którym pojawi się nowa jednostka będzie T-Roc. Do końca roku silnik TSI evo2 będzie wprowadzany również w innych modelach.

Więcej Pobierz PDF
18.07.2022

W fabryce w Zwickau Volkswagen uruchomił pierwszy w Saksonii park szybkiego ładowania, który jest zasilany energią pochodzącą głównie z magazynu energii PSC (power storage container). PSC to rodzaj ogromnego magazynu energii elektrycznej, składającego się z 96 modułów ogniw akumulatorów z modeli ID. i ID.4 o łącznej pojemności netto 570 kWh. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest możliwość zbudowania infrastruktury szybkiego ładowania niemal wszędzie, także w miejscach, w których budowa stacji o dużej mocy jest niemożliwa. Takie magazyny można wykorzystać np. na osiedlach mieszkaniowych. Wykorzystane w nich moduły ogniw były wcześniej używane jako akumulatory w przedprodukcyjnych egzemplarzach modeli ID.3 i ID.4, a teraz zyskały drugie życie. W ramach pilotażowego projektu Volkswagena w Saksonii marka zaprezentowała swoje możliwości, które – jaki widać – znacząco wykraczają poza produkcję pojazdów elektrycznych. W realizację projektu zaangażowane były również dwie firmy z centralnych Niemiec – AW Automotive i Automotive Research.

Więcej Pobierz PDF
12.07.2022

Volkswagen wprowadził Phaetona na rynek 20 lat temu. To był samochód dla koneserów, indywidualistów i entuzjastów. Od 2002 roku luksusowa limuzyna fascynowała miłośników motoryzacji swoim charakterem, doskonałym komfortem, zaawansowanymi technologiami i jakością wykończenia. Volkswagen właśnie modelem Phaeton wszedł do segmentu samochodów luksusowych i udowodnił, że czuje się w nim jak u siebie. Phaeton przetarł szlaki, przyniósł korzyści całej marce i utorował drogę takim autom jak Touareg i Arteon. Pożegnanie z nim nastąpiło w 2016 roku, gdy zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji limuzyny na rzecz transformacji w kierunku elektromobilności, choć następca o nazwie Phaeton D2 już czekał w blokach startowych.

Więcej Pobierz PDF
06.07.2022

2 na 5 Polaków zapytanych, czy coraz bardziej „samodzielne” samochody to szansa na czystsze powietrze i mniejsze korki na drogach, odpowiada, że tak. Odsetek ten wzrasta aż do 70 procent wśród tych, którzy zainteresowani są kupnem auta w pełni elektrycznego. To wyniki badania, przeprowadzonego na grupie 1074 kierowców na zlecenie marki Volkswagen.

Więcej Pobierz PDF
04.07.2022

Volkswagen planuje najpóźniej do 2050 roku stać się firmą z neutralnym bilansem emisji CO2. By było to możliwe, konieczne są działania na wielu polach, począwszy od ograniczenia emisji CO2 przy wydobyciu i przetwarzaniu surowców, służących do produkcji samochodów, samej produkcji, dostaw aut do dealerów, a także eksploatacji i serwisowania samochodu aż po jego utylizację. Ale nie mniej ważne są inne działania, np. przejście na zasilanie energią odnawialną czy… rezygnacja z papierowych katalogów.

Więcej Pobierz PDF
01.07.2022

Volkswagen w Brazylii stworzył platformę dla fanów, która pozwala przechowywać, wymieniać i sprzedawać kolekcjonerskie karty NFT. Na początek cyfrowy garaż będzie dostępny dla miłośników marki w Brazylii. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził na rynek cyfrowe karty, przeznaczone dla miłośników motoryzacji z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Karty są dostępne w dwóch kolekcjach: GT i Pen&Paper.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.