Volkswagen jest gotowy, by postawić kolejny krok na drodze swojej transformacji: nowa fabryka, w której będzie powstawać elektryczny model Trinity zostanie zbudowana niedaleko głównego zakładu w Wolfsburgu; inwestycja pochłonie ok. 2 mld euro. Nowa fabryka będzie kluczowym elementem największej modernizacji w historii głównej siedziby Volkswagena. Prace budowlane w dzielnicy Warmenau w Wolfsburgu mają rozpocząć się już wiosną 2023 roku, a podczas budowy będą zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla netto model Trinity, który będzie wykorzystywać najnowsze technologie zacznie zjeżdżać z taśmy w 2026 roku. Nowy obiekt stanie się wzorcem dla stopniowego przekształcania produkcji w głównej fabryce w Wolfsburgu oraz we wszystkich innych zakładach produkcyjnych Volkswagena na całym świecie.
Hattrick Volkswagena w testach zderzeniowych renomowanej organizacji Euro NCAP: trzy modele marki z Wolfsburga uzyskały najwyższy możliwy wynik – pięć gwiazdek. Eksperci Euro NCAP przyznali całej trójce: elektrycznemu SUV-owi coupe ID.5 i dwóm samochodom z silnikami spalinowymi – Polo i Taigo – świetne noty w czterech testowanych kategoriach: za ochronę pasażerów dorosłych, dzieci i pieszych oraz za systemy bezpieczeństwa.
Na drodze do przekształcenia w markę technologiczną Volkswagen zmienia strukturę swojego działu rozwoju technicznego w Wolfsburgu. Wiąże się to z przekształceniem największej jednostki inżynieryjnej grupy, zatrudniającej 11 500 pracowników, w dział wyznaczający tempo transformacji marki Volkswagen w firmę technologiczną. Proces rozwoju zostanie całkowicie zmieniony, a nacisk będzie położony na oprogramowaniu, wymaganiach klienta i nowej, elektrycznej platformie SSP, a coraz większe znaczenie będą mieć funkcje, a nie – jak do tej pory – poszczególne komponenty. Powinno to skrócić czas opracowywania oprogramowania o około 25 procent, pozwoli zwiększyć częstotliwość wydawania nowych wersji oprogramowania, a także znacząco przyspieszy procesy produkcyjne. Dział rozwoju technicznego stanie się w ten sposób filarem transformacji grupy.
Volkswagen wspólnie z InsightOut Lab od dwóch lat bada opinie Polaków na temat samochodów elektrycznych (BEV) i ich stosunek do elektromobilności. W tym czasie przeprowadzono 20 badań, każde z nich zakończone raportem. Wraz z analizami, które również są efektem działań obu firm, tworzą one największą w Polsce publicznie dostępną bazę wiedzy na temat postaw polskich kierowców wobec aut elektrycznych, ich właścicieli i innych tematów związanych z elektromobilnością. Obszerny raport „Elektromobilność oczami Polaków w latach 2020-2022” zawiera najważniejsze i najciekawsze wyniki, uporządkowane według kluczowych dla elektromobilności tematów.
W 2022 r. niemal co piąty ankietowany przez InsightOut Lab na zlecenie marki Volkswagen, który planuje zmianę auta, wybierze samochód zelektryfikowany. Osoby, które nie zdecydują się na „elektryka” motywują to wysoką ceną zakupu auta. Tymczasem, dzięki systemowi dopłat i niższym kosztom użytkowania w porównaniu z autami z napędem tradycyjnym, ten argument staje się coraz mniej trafny.
Volkswagen systematycznie poszerza gamę oferowanych samochodów elektrycznych – do modeli ID.3 i ID.4 dołączył niedawno ID.5. Wszystkie one są dostępne w finansowaniu Volkswagen Financial Services, które pozwala użytkować samochód płacąc niską miesięczną ratę. Modele z rodziny ID. oferują wysokie zasięgi, możliwość szybkiego ładowania i podlegają zdalnym aktualizacjom oprogramowania, przez co zyskują nowe rozwiązania bez konieczności wizyty w serwisie. Oferta Volkswagena obejmuje także wallboxy wraz z profesjonalnym montażem oraz dostęp do sieci liczącej ponad 270 000 punktów ładowania.
Volkswagen w Polsce podchodzi kompleksowo do elektromobilności – nie tylko oferuje coraz szerszą gamę aut elektrycznych i hybryd plug-in, lecz także myśli o tym, jak ułatwić ich ładowanie. Od niedawna wspólnie z firmą Avitron Polska, która jest oficjalnym partnerem VW w zakresie instalacji ładowarek domowych ID. Charger, oferuje fachowy montaż wallboxów w cenie już od 2550 złotych netto.
Volkswagen kontynuuje proces przestawiania swoich fabryk na produkcję pojazdów elektrycznych w ramach strategii ACCELERATE. Oficjalne rozpoczęcie produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX oznacza zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ten od dawna działający zakład w zachodniej Saksonii jest pierwszą dużą fabryką aut na świecie, która przestawiła całą produkcję z pojazdów z silnikami spalinowymi na elektryczne. Do fabryki w Zwickau dołączą jeszcze w tym roku zakłady w Emden, Hanowerze i Chattanooga, one również zostaną przestawione na produkcję aut elektrycznych. Dzięki temu uda się zrealizować plan, który zakłada wyprodukowanie w tym roku 1,2 mln samochodów elektrycznych w zakładach Volkswagena w Europie, USA i Chinach.
Wstępne dane wskazują, że marka Volkswagen Samochody Osobowe z zapasem osiągnęła wyśrubowane europejskie cele flotowe w zakresie emisji CO2 na rok 2021; wszystkie nowe samochody marki wyemitowały ok. 5,5 miliona gramów CO2 mniej niż przewidywały limity. Flota samochodów osobowych nowych aut osobowych VW w Unii Europejskiej osiągnęła średnią emisję CO2 na poziomie 113 g/km, podczas gdy cel wynosił 119 g/km. Trzeba pamiętać, że w 2021 roku bardziej realistyczny standard WLTP zastąpił NEDC. Volkswagen rok wcześniej także przekroczył wyznaczone cele.
Volkswagen, prezentując koncept ID. LIFE, pokazuje kierunek, w którym będzie zdążać cała rodzina elektrycznych aut marki z Wolfsburga. Prototyp to miejskie auto, które ma znaleźć się w awangardzie zrównoważonej mobilności, a przy tym będzie wykorzystywać najnowsze osiągnięcia, jeśli chodzi o technologie cyfrowe, a to wszystko w atrakcyjnym, ponadczasowym „opakowaniu”. Cena bazowej odmiany modelu seryjnego ma zmieścić się między 20 a 25 tysięcy euro, a w jego wnętrzu znajdą się głównie naturalne materiały i pochodzące z recyklingu. Najtańszy z elektrycznych Volkswagenów ma pojawić się na rynku w 2025 roku.