Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
26.09.2022
System nawigacji w Volkswagenach z rodziny ID.: znacznie więcej niż prowadzenie do celu

System nawigacji w Volkswagenach z rodziny ID.: znacznie więcej niż prowadzenie do celu

  • system nawigacji satelitarnej w modelach ID.3, ID.4 i ID.5, a wkrótce także ID. Buzz, wyposażonych w najnowsze oprogramowanie ID.Software 3.1 pozwala na inteligentne wyznaczanie trasy, a aktualizacja map odbywa się zdalnie
  • kierowca może wybrać trasę w taki sposób, by system zaplanował ją z minimalną liczbą postojów na ładowanie lub tak, by dotrzeć do celu jak najszybciej
  • nawigacja w czasie rzeczywistym analizuje dane o natężeniu ruchu drogowego, a także stan naładowania akumulatora

Czasy, gdy systemy nawigacyjne potrafiły jedynie wyznaczyć z punktu A do punktu B już dawno minęły. Nawigacja w Volkswagenach z rodziny ID. pozwala na inteligentne planowanie podróży, z uwzględnieniem postojów na ładowanie akumulatora. Przy tym reaguje na sytuację – np. gdy okaże się, że na drodze jest korek zaproponuje objazd, potrafi także zmienić miejsca zaplanowanych sesji ładowania gdy okaże się, że kierowca jedzie bardzo ekonomicznie. Aktualizacja map? Nic prostszego – w Volkswagenach ID. odbywa się ona zdalnie, nie ma potrzeby wizyty w serwisie.

W elektrycznych Volkswagenach z najnowszym oprogramowaniem ID.Software 3.1 będzie można zaplanować trasę w sposób inteligentny, np. z wieloma przystankami na długich trasach, tak aby pojazd mógł jak najszybciej dotrzeć do celu. W tym celu system wykorzysta dane o pogodzie, ruchu drogowym i trasie, a także pożądany wskaźnik SOC (stan naładowania) w miejscu docelowym oraz informacje o aktualnym zasięgu. Przystanki ładowania będą wybierane dynamicznie – na podstawie dostępności stanowisk na stacji. Np. gdy na najbliższej stacji są one zajęte, nawigacja zaproponuje alternatywne miejsce ładowania. Funkcja planowania trasy może zasugerować dwa krótkie postoje na ładowanie przy stacji o dużej mocy zamiast jednego długiego postoju i ładowania o małej mocy. System na bieżąco analizuje zużycie energii i w razie potrzeby koryguje wskazówki dotyczące postojów, np. gdy uzna, że kierowca jedzie oszczędnie i można zrezygnować z jednego z ładowań.

W pakiecie z nawigacją są dostępne także usługi We Connect Plus, które pozwalają łączyć ID.5 ze smartfonem właściciela i infrastrukturą drogową. Oczywiście najważniejszym elementem są usługi nawigacyjne – w tym informacje o ruchu drogowym online, zdalna aktualizacja map oraz informacje o pobliskich stacjach ładowania. Funkcja obliczania trasy online w samochodach, wyposażonych w ID.Software 3.1 została ulepszona. Jeśli chcemy korzystać w nawigacji z informacji o natężeniu ruchu drogowego, niezbędna jest aplikacja We Connect ID. System nawigacji pokazuje sieć stacji ładowania wraz z ich mocą i dostępnością. Po wybraniu trasy na ekranie prezentowane są poszczególne etapy podróży z uwzględnieniem punktów ładowania. Gdy system uzna, że kierowca po wybraniu celu jedzie ze zbyt dużą prędkością, co przekłada się na zużycie energii i w związku z tym istnieje ryzyko wyczerpania akumulatora w głośnikach zostanie wyemitowany stosowny komunikat z ostrzeżeniem. Aplikacja We Connect ID. pozwala także dodać nowe punkty POI. Co ważne, fabryczna nawigacja w Volkswagenach ID. działa także w tunelach, gdzie nie ma dostępu do satelitów.

Ponadto polecenia systemu system nawigacyjnego mogą być prezentowane na pasku świetlnym ID. Light przy dolnej krawędzi przedniej szyby. Na przykład może to być informacja, że kierowca przed zjazdem z autostrady powinien wybrać skrajny pas ruchu lub zdjąć nogę z pedału gazu, aby jechać maksymalnie efektywnie.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.