Volkswagen w Brazylii stworzył platformę dla fanów, która pozwala przechowywać, wymieniać i sprzedawać kolekcjonerskie karty NFT. Na początek cyfrowy garaż będzie dostępny dla miłośników marki w Brazylii. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził na rynek cyfrowe karty, przeznaczone dla miłośników motoryzacji z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Karty są dostępne w dwóch kolekcjach: GT i Pen&Paper.
„Cyfrowy garaż to nowa rozrywka dla fanów naszej marki. Dzięki technologii NFT mogą oni tworzyć kolekcje i wchodzić w interakcję z innymi użytkownikami. W ramach dwóch kolekcji wprowadzamy ponad 60 kart z popularnymi i mniej znanymi modelami Volkswagena” – komentuje Ciro Possobom, dyrektor operacyjny Volkswagena w Brazylii.
Kolekcja GT
W tej kolekcji Volkswagen zebrał sportowe odmiany swoich modeli. Ikony marki w wersjach GT, GTS i GTI są łącznie na 23 kartach kolekcji GT, a ponieważ cyfrowy garaż powstał w Brazylii są to modele właśnie z tego rynku, takie jak Gol, Polo czy Virtus.
Fani marki będą mogli kupić cyfrowe pakiety kolekcjonerskie, aby stworzyć swoje garaże z opracowanych przez VW Design Studio kart, przedstawiających kultowe modele Volkswagena. Początkowo będą trzy rodzaje kart: najpopularniejszych będzie około 80 procent, rzadsze modele będą stanowić około 15 procent, a legendarnych kart będzie mniej niż 5 procent. Karty będą dostępne w pakietach po trzy lub pięć. W tym drugim przypadku rośnie szansa na najrzadsze egzemplarze – 70 procent szans przypada na karty popularne, 20 procent na rzadsze modele i około 10 procent na „legendę”.
Kolekcja Pen&Paper
Inną kolekcją, która będzie dostępna na początku działania cyfrowego garażu jest kolekcja Pen&Paper (długopis i papier) z modelami, które zapisały się w historii Volkswagena. Będą na nich ręcznie wykonane rysunki, co pozwoli fanom marki zapoznać się z techniką, która jest wykorzystywana przy prawdziwym procesie projektowania samochodu.
Szkice zostały wykonane przez zespół projektantów Volkswagen do Brasil, którzy starali się uchwycić „język projektowania” każdego modelu.
„To język, który łączy sprawy artystyczne z technicznymi, co idealnie oddaje istotę designu. Celem tej kolekcji jest zachowanie prostego języka rysunku, który jest ważną częścią procesu projektowania, a jednocześnie skojarzenie go z nowoczesnym światem NFT” – wyjaśnia José Carlos Pavone, szef designu Volkswagena w Brazylii.
W kolekcji Pen&Paper jest 45 kart, z takimi modelami, jak SP2, Santana, Kombi, Brasilia, up! i wiele innych. Sugerowana cena pakietów i szansa na zdobycie poszczególnych kart są takie same jak w kolekcji GT.
Strategia związana z NFT
Cyfrowy garaż rozpoczyna działalność z dwiema kolekcjami. Początkowo będą w nim oferowane wyłącznie cyfrowe karty, na późniejszym etapie będą mogły być z nimi powiązane także fizyczne przedmioty. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie aukcji, na których będzie można kupić karty przygotowane specjalnie na tę okazję. Trzecia faza to możliwość kupowania, sprzedawania i wymiany na platformie.
Tu można zobaczyć materiał wideo o cyfrowym garażu (po portugalsku)
https://www.youtube.com/watch?v=T8joHh6cW1A