Polscy nabywcy modeli ID. chętnie zamawiają bogato wyposażone egzemplarze
- ponad połowa (54 procent) klientów z Polski zamawiających w pełni elektryczne modele Volkswagena: ID.3, ID.4 i ID.5 decyduje się wariant wyposażony w matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT
- 37 procent klientów zamawia auta z systemem Travel Assist, który jest elementem pakietu Assistance Plus, zyskując tym samym możliwość półautomatycznej jazdy w niemal pełnym zakresie prędkości
W pełni elektryczne modele ID. są bogato wyposażone już w standardzie, ale lista opcji dostępnych do samochodów elektrycznych Volkswagena także robi wrażenie. Są wśród nich m.in. matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT czy system Travel Assist. Częstotliwość wybierania tych właśnie elementów wyposażenia przez użytkowników modeli ID. wskazuje na chęć sięgania po zaawansowane i sprawdzone technologie.
Reflektory LED należą do wyposażenia standardowego wszystkich oferowanych na polskim rynku odmian Volkswagena ID.3 i ID.4 oraz ID.5. Oprócz nich auto jest wyposażone m.in. w wielofunkcyjną, podgrzewaną kierownicę, oświetlenie ambientowe we wnętrzu, systemy Front Assist i Lane Assist, czujniki parkowania, kamerę cofania, aktywny tempomat, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp do pojazdu, system nawigacji satelitarnej czy indukcyjne ładowanie telefonu.
Analiza wyborów klientów wskazuje, że polscy użytkownicy modeli ID. oczekują jeszcze więcej. Aż 54 zamówionych w salonach Volkswagena egzemplarzy ID.3 i ID.4 ma w wyposażeniu matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT. Choć oczywiście technologia jest podobna jak w przypadku standardowych świateł, reflektory matrycowe dają o wiele większe możliwości. Mogą np. indywidualnie wyłączać i przyciemniać poszczególne moduły. Dzięki temu droga zawsze będzie oświetlona tak skutecznie, jak to tylko możliwe, bez oślepiania innych jej użytkowników. W pakiecie z reflektorami matrycowymi LED IQ.LIGHT nabywca otrzymuje także system Advanced Dynamic Light Assist, czyli automatycznie włączane i wyłączane światła drogowe.
Niemal dwóch na pięciu nabywców ID.3 i ID.4 decyduje się na dopłatę do pakietu Assistance Plus. Składa się on z wielu przydatnych i zwiększających bezpieczeństwo elementów, wśród których są m.in. system Park Assist czy Travel Assist. Ten ostatni system daje przedsmak jazdy autonomicznej, zapewniając półautomatyczną jazdę w niemal pełnym zakresie prędkości. Może on aktywnie utrzymywać pojazd na środku pasa ruchu. Jest także w stanie utrzymać ustawioną odległość od pojazdu jadącego z przodu, a także utrzymać zadaną prędkość maksymalną. System jest wyposażony w predykcyjny tempomat i funkcję wspomagania pokonywania zakrętów. Umożliwia ona dostosowanie prędkości pojazdu do obowiązujących ograniczeń prędkości i przebiegu drogi (zakręty, ronda itp.).
Travel Assist dla modelu ID.5 jest dostępny także z danymi inteligencji zbiorowej. W tej odsłonie jest on w stanie na bieżąco obserwować ruch wokół pojazdu, a także – na życzenie – aktywnie wspierać kierowcę podczas zmiany pasa ruchu na autostradzie przy prędkości powyżej 90 km/h. Po włączeniu tego układu proces zmiany pasa ruchu można aktywować i wykonać poprzez naciśnięcie dźwigni kierunkowskazu. Aby operacja została zakończona, czujniki nie mogą wykryć żadnych obiektów wokół pojazdu, a dłonie kierowcy muszą spoczywać na kierownicy pojemnościowej. Pojazd automatycznie skieruje się na wybrany pas ruchu. Kierowca może w każdej chwili zainterweniować i przejąć kontrolę nad manewrem.
„Cieszymy się, że nasi klienci chętnie sięgają po oferowane przez nas zaawansowane rozwiązania technologiczne. Ponad połowa naszych klientów korzysta z reflektorów matrycowych, które znacząco wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy po zmroku. Fakt, iż więcej niż co trzecie auto może poruszać się trybie półautomatycznym dzięki Travel Assist pokazuje, że nasi klienci ufają naszym technologiom” – mówi Dawid Kwaśniak, koordynator ds. elektromobilności w marce Volkswagen.