Jak wynika z najnowszego badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, wiedza respondentów na temat hybryd to połączenie przypadkowych, często wykluczających się nawzajem tez.
W najnowszym, dwudziestym pierwszym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący – Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk – rozmawiają z Pawłem Śmigielskim, entuzjastą i użytkownikiem samochodów elektrycznych. Rozmowa toczy się wokół codziennej eksploatacji auta zasilanego energią elektryczną w warunkach zimowych oraz letnich, czyli podczas bardzo niskich oraz bardzo wysokich temperatur.
Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Volkswagen przedstawił właśnie ofertę seryjnej wersji elektrycznego SUVa. ID.4 oferowany jest w kilku wariantach, odpowiadających na zróżnicowane preferencje klientów. Samochód w podstawowej wersji Pure dostępny jest już od 156 390 złotych – topowa odmiana Pro Performance Max, oferująca standardowo m.in. wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rozszerzonej rzeczywistości czy panoramiczne okno dachowe, dostępna jest za 253 190 złotych.
W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Jednocześnie w stolicy Saksonii Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii – dotychczasowe „Center of Future Mobility” w ciągu najbliższych lat będzie się rozwijać i przekształcać w „Home of ID.”
Volkswagen poszerza ofertę elektrycznego ID.3, który we wrześniu zadebiutował w polskich salonach. Od teraz ID.3 jest dostępny z akumulatorem Pure Performance (z silnikiem o mocy 150 KM), który zapewnia kompaktowemu Volkswagenowi zasięg do 351 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Cena ID.3 Pure Performance wynosi 136.890 złotych, w lepiej wyposażonych wersjach Pure Performance City i Pure Performance Style, ID.3 kosztuje – odpowiednio – 150.190 złotych i 165.090 złotych. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, ofertę ID.3 uzupełni jeszcze podstawowy wariant – Pure – z akumulatorem o tej samej pojemności, z silnikiem o mocy 126 KM, którego cena wyniesie poniżej 130.000 zł.
Ze wstępnych danych wynika, że w 2020 roku marka Volkswagen z naddatkiem spełniła ambitne europejskie cele w zakresie redukcji średniej emisji dwutlenku węgla przez nowe samochody – ilość CO2 była o 6 milionów gramów mniejsza niż dopuszczają przepisy. Nowe samochody osobowe w Unii Europejskiej wyemitowały przeciętnie 92 gramy CO2 na kilometr, gdy dopuszczalna przez prawo granica wyznaczona dla marki Volkswagen wynosiła 97 g/km. Oznacza to, że w porównaniu z poprzednim rokiem spadek emisji dwutlenku węgla wyniósł 22 procent.
Czy i jak zmienia się zdanie Polaków na temat samochodów elektrycznych? Podczas pierwszego badania w nowym roku InsightOut Lab zwróciło się do ankietowanych z tymi samymi pytaniami, które zadawało niespełna rok wcześniej. Jak zmieniły się odpowiedzi udzielane przez respondentów?
Po krótkiej nieobecności na rynku, która wynikała ze względów produkcyjnych, do oferty Volkswagena wraca elektryczny miejski e-up! Znowu można składać na niego zamówienia – cena bazowa samochodu wynosi 99.490 zł. Dzięki elektrycznemu silnikowi o mocy 61 kW (83 KM) przyjazny dla środowiska Volkswagen e-up! przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,3 s i można nim podróżować z prędkością maksymalną wynoszącą 130 km/h. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna jest wystarczająca do komfortowego użytkowania elektrycznego modelu e-up! podczas dojazdów do miasta również autostradą i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu akumulatora do 260 km (według WLTP).
Marka Volkswagen Samochody Osobowe aktywnie realizuje strategię transformacji w kierunku elektromobilności. „Rok 2020 okazał się dla Volkswagena w tej dziedzinie przełomowy” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył klientom na całym świecie więcej aut elektrycznych i hybrydowych typu plug-in niż kiedykolwiek wcześniej – łącznie było to ponad 212.000 egzemplarzy, w tym 134.000 to pojazdy wyposażone wyłącznie w silnik elektryczny i akumulator (w 2019 roku Volkswagen sprzedał 45 117 takich pojazdów). Brandstätter dodał: „Znajdujemy się na drodze do realizacji ambitnego celu, jakim jest objęcie przez Volkswagena pozycji lidera na rynku pojazdów zasilanych energią z akumulatorów.”
Volkswagen konsekwentnie powiększa ofertę wersji silnikowych flagowej limuzyny dostępnej w dwóch wersjach nadwozia – Arteona i Arteona Shooting Brake. Od dzisiaj można zamawiać dwie nowe odmiany – 320-konnego Arteona R i Arteona eHybrid z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in. Dzięki temu ostatniemu ofensywa Volkswagena w zakresie modeli hybrydowych nabiera jeszcze większego tempa – już teraz w wersjach z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega. Dzięki zasięgowi na energii elektrycznej, który wynosi do 59 km (liftback) i do 57 km (Shooting Brake) kierowcy dużą część codziennych tras mogą pokonywać w sposób lokalnie bezemisyjny. Arteon i Arteon Shooting Brake wyróżniają się w swojej klasie zupełnie nową stylistyką.