Co wspólnego mają elektryczny kompaktowy Volkswagen ID.3, wybrany niedawno „Światowym Samochodem Roku 2021” model ID.4 i zaprezentowany właśnie ID.4 GTX oferujący napęd na cztery koła? Wszystkie są wyposażone w nowoczesny zestaw akumulatorów wysokonapięciowych produkowanych przez Volkswagen Group Components, zapewniający autom znakomite osiągi, duży zasięg, bezpieczeństwo i możliwość szybkiego ładowania. Popyt na atrakcyjne i oferowane w przystępnej cenie samochody elektryczne skonstruowane na bazie modułowej platformy MEB jest na tyle duży, że fabryka akumulatorów zwiększyła niedawno produkcję do 500 000 sztuk rocznie.
Sprzedawany na niezliczonych rynkach świata Volkswagen Polo jest produkowany w Pampelunie w Hiszpanii oraz w Uitenhage w Republice Południowej Afryki. Powstało już ponad 18 milionów egzemplarzy tego modelu, co sprawia, że należy on do najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Teraz na rynku pojawia się Polo w nowej wersji ze zmianami stylistycznymi, z najnowocześniejszymi urządzeniami technicznymi oraz bogatszym wyposażeniem. Nowe Polo można natychmiast rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia...
Tiguan po liftingu debiutował jesienią ubiegłego roku, teraz rozpoczęło się odliczanie do premiery jego „brata” o przedłużonym nadwoziu. Nowy Tiguan Allspace będzie świętował swoją premierę 12 maja, a sprzedaż modelu rozpocznie się w najbliższych tygodniach. Oprócz odświeżonego wyglądu na zewnątrz, przedłużona wersja Tiguana będzie oferować również zaawansowane funkcje techniczne: nowe systemy obsługi i asystujące zapewniają jeszcze większy komfort. Od teraz, dzięki systemowi multimedialnemu MIB3, Tiguan Allspace będzie wyposażony w szeroką gamę usług i funkcji online.
W dwudziestym piątym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o Volkswagenie ID.4 z Michałem Świtajem, koordynatorem ds. elektromobilności marki Volkswagen. „ID.4 jest nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena, ale również pierwszym elektrycznym samochodem marki produkowanym na kilku kontynentach. Należy do klasy kompaktowych SUV-ów, największego segmentu aut na świecie. Dzięki niemu oraz pozostałym modelom z rodziny ID. do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70 procent” – mówi Michał Świtaj.
Podczas konferencji poświęconej strategii „Way to Zero”, Volkswagen przedstawił szczegóły planu dekarbonizacji firmy i jej produktów. Marka zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku. Nowym kamieniem milowym w okresie przejściowym jest docelowa 40-procentowa redukcja emisji CO2 na samochód w Europie do 2030 roku – znacznie przewyższająca cel Grupy, który wynosi 30% (punkt odniesienia: 2018 rok). W efekcie, przeciętny samochód Volkswagena emitowałby około 17 ton dwutlenku węgla mniej. Oprócz przyspieszenia przejścia na elektromobilność, produkcja (w tym również łańcuch dostaw) i eksploatacja aut elektrycznych ma być neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Do tego dochodzi także sukcesywny recykling akumulatorów ze starych samochodów elektrycznych.
Podczas światowej premiery transmitowanej przez Internet z lotniska Berlin Tempelhof, Volkswagen zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny model z napędem na cztery koła: ID.4 GTX. Kompaktowy elektryczny SUV Volkswagena w sportowym wydaniu pojawi się na europejskich rynkach latem 2021 roku.
Poznań, 28. kwietnia 2021 r. – Grupa Volkswagen w Chinach rozpoczęła niedawno budowę nowego zakładu w Anhui, w którym będą produkowane samochody elektryczne na modułowej platformie MEB. Jako trzecia fabryka aut elektrycznych w Chinach należąca do Grupy – dołączając do zakładów w Anting (SAIC VW) i w Foshan (FAW-VW) – fabryka Volkswagena w Anhui od pierwszego dnia funkcjonowania będzie zasilana energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Budowa zakładu ma zostać ukończona w połowie 2022 roku, produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Fabryka jest kolejnym elementem rozwoju elektromobilności Volkswagena. Do 2025 roku koncern Volkswagen w Chinach planuje dostarczać do 1,5 miliona nowych aut elektrycznych rocznie.
W najnowszym badaniu EV Klub Polska – zrealizowanym we współpracy z marką Volkswagen i InsightOut Lab – przemówili właściciele aut elektrycznych. Sposób, w jaki korzystają ze swoich samochodów, przeczy popularnym tezom, które dotyczą pojazdów elektrycznych.
Sprzedawany na niezliczonych rynkach świata Volkswagen Polo jest produkowany w Pampelunie w Hiszpanii oraz w Uitenhage w Republice Południowej Afryki. Powstało już ponad 18 milionów egzemplarzy tego modelu, co sprawia, że należy on do najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Teraz na rynku pojawia się Polo w nowej wersji z głębokimi zmianami stylistycznymi, z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi oraz bogatszym wyposażeniem.
„Światowy samochód roku 2021” to Volkswagen: nowy, elektryczny ID.4 pokonał silną konkurencję w międzynarodowym konkursie World Car Awards. Nagrody World Car Awards są przyznawane przez jury, które składa się z ponad 90 dziennikarzy motoryzacyjnych z 24 krajów. Jurorzy wybierają najbardziej innowacyjne modele dostępne na świecie.