Zwrotny w mieście, zwinny na pozamiejskich drogach, szybki na autostradzie – nowy Volkswagen ID.4 to samochód wszechstronny i łatwy w prowadzeniu. Przy konstrukcji zawieszenia tego elektrycznego SUV-a Volkswagen zastosował najnowszą wiedzę techniczną – w wypadku elementów mechanicznych, jak i systemów elektronicznej regulacji.
Najnowsze badanie InsightOut Lab i Volkswagena zostało podzielone na dwie części. W pierwszej ankietowani wyrażali swoje odczucia względem posiadaczy samochodów elektrycznych. W drugiej zostali poproszeni o ocenę umiejętności prowadzenia samochodu przez właścicieli aut zasilanych energią elektryczną. W drugim przypadku byli zdecydowanie bardziej ostrożni w wyrażaniu opinii. Chyba że znali kogoś, kto posiada samochód elektryczny.
Arteon to model typu Gran Turismo – awangardowy, funkcjonalny na co dzień, dynamiczny i oszczędny. Volkswagen prezentuje teraz drugą wersję tego auta – sportowego, nowoczesnego Arteona Shooting Brake wyróżniającego się stylistyką. Sprzedaż nowego modelu w Europie już się rozpoczęła. Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe, stwierdził: „Arteon Shooting Brake zapewnia pasażerom jeszcze więcej przestrzeni we wnętrzu. Stworzono go dla tych kierowców, którzy indywidualny styl i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne cenią tak samo wysoko, jak maksymalną funkcjonalność”. Nigdy wcześniej Volkswagen nie miał w ofercie takiego samochodu. Klaus Zyciora, szef działu designu w koncernie Volkswagen: „W Arteonie Shooting Brake dynamika charakterystyczna dla auta typu Gran Turismo łączy się z funkcjonalnością samochodu kombi – w nowej interpretacji i w wyjątkowo ekspresyjny sposób”.
W siedemnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają o jak najbardziej efektywnym stylu jazdy samochodem elektrycznym z punktu widzenia zasięgu oraz o tym, jaki wpływ na zużycie energii mają poszczególne decyzje podejmowane przez nas za kierownicą. Gościem specjalnym tego odcinka jest Tomasz Niechaj – dziennikarz motoryzacyjno-technologiczny, który testuje samochody dla serwisu Antyweb i prowadzi własny kanał na YouTube.
Touareg został wyposażony w system automatycznego wjazdu i wyjazdu z miejsca parkowania. Manewr ten wykonuje zdalnie, kontrolowany przez kierowcę za pośrednictwem smartfona*. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu auta w nowy system asystujący „Park Assist Plus ze zdalnym sterowaniem”, który przydaje się w wielu życiowych sytuacjach. Na przykład takiej jak ta: parking przed lotniskiem, niewiele czasu do odlotu, mało miejsca. A to oznacza, że trzeba się gdzieś zatrzymać, wyjąć bagaże, znowu wsiąść do samochodu, wjechać w ciasne wolne miejsce do zaparkowania i na koniec wydostać się z pojazdu. To oznacza stres. Teraz całą tę pracę Touareg wykonuje sam dzięki systemowi „Park Assist Plus ze zdalnym sterowaniem”. Bezstresowo.
Golf Alltrack to skrzyżowanie Golfa Varianta i SUV-a, dlatego Volkswagen standardowo wyposaża go w stały napęd na cztery koła (4MOTION). Zwiększony prześwit i liczne detale stylistyczne sprawiają, że Golf Alltrack nawiązuje wyglądem do samochodów uterenowionych. Takie wrażenie szczególnie potęgują nowe, masywniejsze zderzaki z przodu i z tyłu. Golf Alltrack dobrze radzi sobie z pokonywaniem nierówności w lekkim terenie i jest idealnym samochodem do holowania przyczepy, której maksymalna masa własna może wynosić do nawet 2.000 kg (ciężar hamowany, przy maksymalnym nachyleniu drogi do 12%). Nowy Alltrack korzysta z rozwiązań technicznych Golfa ósmej generacji.
Volkswagen rozszerzy ofertę usportowionych wersji Golfa ósmej generacji – po premierze odmian GTI, GTE i GTD przyszedł czas na premierę topowego modelu: nowego Golfa R. Dwulitrowy silnik najmocniejszego Golfa osiąga maksymalną moc 235 kW (320 KM) i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm, który seryjnie jest przekazywany na cztery koła.
Gośćmi specjalnymi kolejnego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są Wojciech Drzewiecki – prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR – oraz Jan Wiśniewski z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA). Prowadzący rozmawiają z nimi o elektrycznych SUV-ach i o ich wpływie na popularność samochodów na prąd w Polsce. Czym różnią się SUV-y od crossoverów? Czy zainteresowanie elektrycznymi SUV-ami będzie w najbliższym czasie rosło? Jakie są, zdaniem Polaków, największe przewagi samochodów typu SUV nad autami innych segmentów? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znaleźć można w najnowszym odcinku podcastu.
Po spowodowanym pandemią spadku sprzedaży w pierwszym półroczu, sytuacja marki Volkswagen Samochody Osobowe w okresie od lipca do września znacznie się poprawiła. W trzecim kwartale 2020 roku marka dostarczyła klientom na całym świecie 1,5 miliona samochodów, czyli niemal tyle samo, ile rok wcześniej (-2,7 procent). Od stycznia do września spadek dostaw wyniósł jednak 18,6 procent. Stopniowa poprawa znajduje swój wyraz w danych finansowych marki: przychód ze sprzedaży po dziewięciu miesiącach wyniósł 47,2 miliarda euro, co oznacza, że był o 27,9 procent mniejszy niż w poprzednim roku. Po pierwszym półroczu spadek w stosunku do stanu sprzed roku wynosił jeszcze 35,3 procent. Zysk operacyjny w wysokości 522 milionów euro przed zdarzeniami specjalnymi oznacza, że w trzecim kwartale marka powróciła do strefy zysków. Rezultat operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zwiększył się po dziewięciu miesiącach do -1,0 miliarda euro (w pierwszym półroczu wyniósł -1,5 miliarda euro).
To najmocniejsza wersja najpopularniejszego Volkswagena wszech czasów –właśnie rozpoczęło się odliczanie do światowej premiery nowego Golfa R, która będzie miała miejsce 4 listopada. Volkswagen w szybkim tempie zwiększa ofertę sportowych Golfów – po debiucie wersji GTI, GTE oraz GTD przyszedł czas na dynamicznego, najmocniejszego Golfa ósmej generacji, czyli nowego Golfa R. Tak jak wszystkie Golfy, również model z oznaczeniem R będzie produkowany w macierzystym zakładzie w Wolfsburgu.