Volkswagen ID.4 teczka prasowa
- Nowości w punktach
- 100% SUV, 100% elektryczny: ID.4 jest pierwszym SUV-em Volkswagena wyposażonym w napęd wyłącznie elektryczny i jednocześnie pierwszym elektrycznym modelem marki wytwarzanym na kilku kontynentach. Należy do największego segmentu aut na świecie – klasy kompaktowych SUV-ów.
- Fabrycznie skonfigurowane modele. ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max (przeznaczone dla pierwszych klientów) nie są już dostępne w sprzedaży – na aktualną ofertę modelu składają się fabrycznie skonfigurowane wersje (trzy z akumulatorem Pure, trzy z akumulatorem Pure Performance oraz sześć z najpojemniejszym akumulatorem Pro Performance). Aktualną ofertę modeli dla wersji Pure i Pure Performance można znaleźć pod linkiem: https://cenniki.volkswagen.pl/ID.4-Pure-52-kWh.html,
a dla wersji Pro Performance – tutaj:
https://cenniki.volkswagen.pl/ID.4-Pro-77-kWh.html
- Cena od 156.390 PLN. To aktualna cena wersji ID.4 Pure, która pojawiła się na rynku w pierwszej połowie 2021 roku.
- Dwa akumulatory o różnej pojemności: ID.4 Pure oraz ID.4 Pure Performance są wyposażone w akumulatory o pojemności 52 kWh oraz w silnik elektryczny osiągający – odpowiednio – moc: 109 kW (148 KM) i 125 kW (170 KM). ID.4 Pro Performance wykorzystuje akumulator o pojemności energetycznej 77 kWh, która zapewnia autu zasięg 523 km (WLTP). Umieszczony z tyłu silnik elektryczny w ID.4 Pro Performance osiąga moc 150 kW/204 KM.
- Stylistyka nowej ery. ID.4 ma wyraziste proporcje i futurystyczny wygląd. Inspiracji dla prostych, opływowych kształtów dostarczyła natura. Auto ma bardzo dobre właściwości aerodynamiczne, współczynnik oporu powietrza cx wynosi 0,28.
- Open space dla pasażerów: konstrukcja z dużym rozstawem osi umożliwiła zaprojektowanie wnętrza, które jest tak przestronne, jak wnętrze konwencjonalnego SUV-a klasy wyższej.
- Nowoczesny system obsługi: dotykowy ekran o przekątnej wynoszącej nawet 12 cali, system obsługi głosowej reagujący na swobodnie wypowiadane frazy i współdziałający z Internetem oraz ID.Light należą do wyposażenia standardowego. W opcji jest dostępny wyświetlacz Head-up działający w technologii rozszerzonej rzeczywistości i wyświetlający wybrane znaki tak, jakby znajdowały się w naturalnym otoczeniu samochodu.
- Nowa platforma elektroniczna: oprogramowanie Volkswagena ID.4 zaprojektowano w zupełnie nowy sposób, co umożliwia klientom aktualizowanie różnych funkcji po zakupie auta.
- Inteligentna komunikacja: system nawigacyjny Discover Pro i usługi internetowe w ramach We Connect Start są dostępne w wyposażeniu seryjnym każdej z odmian ID.4. Systemy asystujące sprawiają, że jazda staje się jeszcze bezpieczniejsza.
- Łatwe ładowanie: We Charge znajduje stacje ładowania w okolicy, pomaga zaplanować trasę i umożliwia ładowanie za pomocą karty We Charge w tysiącach publicznych punktów ładowania na terenie Europy.
- Samochody przyszłości są elektryczne i przyjazne dla środowiska: Volkswagen dostarcza klientom w Europie model neutralny (na etapie produkcji) pod względem emisji CO2. Wokół aut z rodziny ID. powstaje cały ekosystem motoryzacji przyjaznej środowisku.
Najważniejsze rozwiązania w ID.4
Elektryczny i budzący pozytywne emocje ID.4 to SUV nowego rodzaju, pozwalający zarówno na sportową, jak i odprężającą, komfortową jazdę. Charakterystyczne nadwozie kryje w sobie przestronne wnętrze i nowoczesne rozwiązania z zakresu obsługi różnych funkcji, wskaźników, multimediów i systemów asystujących. ID.4 jest pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena i pierwszym elektrycznym samochodem marki produkowanym na kilku kontynentach. Należy do klasy kompaktowych SUV-ów, największego segmentu aut na świecie.
Akumulatory o różnej pojemności. Akumulatory ID.4 są dostępne w dwóch odmianach różniących się pojemnością energetyczną. W ID.4 Pure i ID.4 Pure Performance akumulator ma pojemność 52 kWh, co pozwala na pokonanie odległości do 346 km (wg WLTP). W pozostałych odmianach ID.4 zastosowano akumulator o pojemności 77 kWh, dzięki któremu pojazd może przejechać do 523 km (wg WLTP). Akumulator umieszczono pod kabiną pasażerską, co powoduje, że środek ciężkości samochodu znajduje się nisko, a jego masa jest optymalnie rozłożona. Duże koła w rozmiarze do 21 cali podkreślają sportowy charakter elektrycznego SUV-a. Dzięki prześwitowi wynoszącemu 16 cm auto sprawdza się także poza utwardzonymi drogami.
Trzy wersje mocy. Elektryczny silnik umieszczony przy tylnej osi samochodu występuje w trzech wersjach mocy. W ID.4 Pure i ID.4 Pure Performance osiąga – odpowiednio – moc: 109 kW/148 KM lub 125 kW/170 KM, we wszystkich pozostałych dostępnych aktualnie wersjach ID.4 moc silnika wynosi 150 kW/204 KM. Najmocniejsza jednostka umożliwia ID.4 Pro Performance przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,5 s, prędkość maksymalną wszystkich wersji ID.4 ograniczono elektronicznie do 160 km/h. W 2021 roku w ofercie pojawi się sportowy model z napędem na cztery koła (ID.4 GTX).
Dynamiczny wygląd. ID.4 wyróżnia się zgrabnymi proporcjami i wygląda bardzo nowocześnie. Czysty, opływowy kształt został zainspirowany naturą, nadwozie ma dzięki temu bardzo dobre właściwości aerodynamiczne – współczynnik oporu powietrza cx wynosi tylko 0,28. Już w seryjnym wyposażeniu auta znajdują się częściowo diodowe reflektory i w pełni diodowe lampy z tyłu. W najbogatszych wersjach ID.4 zastosowano interaktywne matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light z funkcją inteligentnej regulacji świateł drogowych. Tylne LED-owe lampy w stylistyce 3D emitują jednorodne intensywnie czerwone światło.
Przestronne kabina i bagażnik. Volkswagena ID.4 skonstruowano na modułowej platformie MEB Volkswagena, przeznaczonej do samochodów elektrycznych. Długość nadwozia ID.4 wynosi 4,58 m. Przestrzeń przeznaczona na podzespoły techniczne i dla pasażerów została podzielona w zupełnie nowy sposób – z korzyścią dla tych ostatnich. Ilość miejsca we wnętrzu ID.4 można porównać z tą, jaką zapewniają pozycjonowane o klasę wyżej konwencjonalne SUV-y. Kolory nadwozia są nowoczesne i przyjemne dla oka, podobnie jak wysokiej klasy materiały wykończeniowe. Zależnie od ustawienia oparć tylnych foteli, bagażnik ma pojemność od 543 do 1.575 litrów.
Dwa ekrany i naturalny system obsługi głosowej. Systemy obsługi i wyświetlający dane obywają się bez tradycyjnych przycisków, zamiast nich zastosowano dwa ekrany. Mniejszy (ID Display) znajduje się wprost przed kierowcą, większy ekran systemu multimedialnego, umieszczony pośrodku deski rozdzielczej, ma przekątną do 12 cali i jest obsługiwany dotykowo. Kierowca może również skorzystać z systemu komend głosowych „Cześć ID.”, który reaguje na polecenia w formie spontanicznie wypowiadanych zdań, a dzięki połączeniu z Internetem ma dostęp do danych w chmurze. Innowacyjne rozwiązanie ID.Light – pas diod znajdujący się pod przednią szybą – odpowiednim kolorem potwierdza przyjęcie wypowiedzianej komendy.
Nowy rodzaj wyświetlacza. Nowoczesny wyświetlacz przezierny (Head-up) – w technologii rzeczywistości rozszerzonej – wyświetlane znaki umieszcza wirtualnie w rzeczywistym otoczeniu samochodu. Na przykład, strzałki nawigacji wskazujące kierunek skrętu pojawiają się przed samochodem w odległości 10 metrów. System nawigacyjny Discover Pro jest seryjny we wszystkich wersjach ID.4, podobnie jak zestaw usług internetowych We Connect Start. Jazdę ułatwiają systemy asystujące, zwłaszcza Travel Assist, skupione pod wspólną nazwą IQ.Drive. Oprogramowanie i hardware ID.4 zaprojektowano w nowy sposób, umożliwiający klientom dokonywanie aktualizacji różnych funkcji już po zakupie samochodu.
Ładowanie akumulatorów w domu, w mieście i na dalekich trasach.
Pod nazwą We Charge Volkswagen oferuje pakiet usług umożliwiających wygodne i przyjazne środowisku ładowanie akumulatorów samochodów elektrycznych. W We Charge każdy znajdzie dla siebie odpowiednie rozwiązanie – w zakresie ładowania w domu, w drodze czy podczas dalekich podróży. Na stacji szybkiego ładowania o mocy ładowania wynoszącej 125 kW Volkswagena ID.4 z akumulatorem o pojemności 77 kWh można zasilić energią elektryczną w około 30 minut na tyle, by mógł przejechać 320 km (wg WLTP). Klienci w Europie otrzymują model ID.4 wyprodukowany w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Jeśli będą zasilać akumulatory energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – np. oferowaną przez firmę Polenergia, która współpracuje z Volkswagenem w Polsce – auto pozostanie niemal neutralne dla klimatu również w fazie użytkowania.
Przyszłość motoryzacji to samochody elektryczne. Prezentując modele z rodziny ID. Volkswagen uzupełnia swoją klasyczną ofertę o auta należące do całkowicie nowej rodziny produktów. Po kompaktowym ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim elektrycznym modelem marki. Będzie on produkowany i sprzedawany nie tylko w Europie, lecz również w Chinach, a później także w USA. W ramach strategii „Transform 2025+” do 2024 roku marka zainwestuje w rozwój elektromobilności łącznie 11 miliardów euro.
Pozostała część tekstu znajduje się w pliku pdf