Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
01.06.2021
Dwa silniki i napęd na cztery koła – sportowy ID.4 GTX już dostępny do zamawiania w cenie od 226 190 zł

Dwa silniki i napęd na cztery koła – sportowy ID.4 GTX już dostępny do zamawiania w cenie od 226 190 zł

  • ID.4 GTX ma dwa elektryczne silniki, po jednym przy każdej osi
  • jednostki napędowe w ID.4 GTX współpracują ze sobą zapewniając autu napęd na cztery koła, co jest nowością w rodzinie modeli ID.
  • ID.4 GTX przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,2 s i może rozpędzić się do prędkości maksymalnej 180 km/h

Za sprawą ID.4 w nowej, sportowej wersji elektryczna ofensywa Volkswagena zyskuje nowy, sportowy wymiar. Skrót GTX wyróżnia najmocniejsze, sportowe wersje modeli z rodziny ID. Po modelu ID.4 GTX zadebiutują kolejne oznaczone nowym skrótem. Dwa silniki w pierwszym elektrycznym SUV-ie Volkswagena – po jednym przy każdej osi – zapewniają ID.4 GTX napęd na cztery koła.

Do 2030 roku Volkswagen chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w sprzedaży do 70% (na rynkach Europejskich). ID.4 należy do największej na świecie klasy aut – klasy kompaktowych SUV-ów. Z tego powodu ma on strategiczne znaczenie dla prowadzonej przez koncern Volkswagen ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych. Już w zeszłym roku koncern potroił sprzedaż elektrycznych aut, a najpóźniej do 2025 roku zamierza stać się światowym liderem w ich produkcji.

Nabywcy ID.4 GTX otrzymują samochód wyprodukowany w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Jeśli będą zasilać jego akumulator energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – w Polsce oferowaną przez Volkswagena dzięki współpracy z Grupą Polenergia – ID.4 GTX pozostanie neutralny dla środowiska także w fazie eksploatacji.

Układ napędu na cztery koła w Volkswagenie ID.4 GTX zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Jego elementami są dwa silniki elektryczne napędzające – za pośrednictwem jednostopniowej przekładni – tylne i przednie koła samochodu. W przeciwieństwie do tradycyjnych układów napędowych na cztery koła, między osiami w ID.4 GTX nie ma mechanicznego połączenia, dlatego podłoga w kabinie pasażerskiej jest płaska.

Elektryczne silniki ID.4 GTX są małe i lekkie. Przy tylnej osi pracuje stale wzbudzony silnik synchroniczny (PSM) o mocy 150 kW (204 KM), który odznacza się dużą sprawnością. Przy osi przedniej zamontowano jednostkę asynchroniczną (ASM). Umożliwia to najmocniejszemu modelowi z rodziny ID.4 uzyskanie przyspieszenia od zera do 60 km/h w ciągu 3,2 sekundy i od zera do 100 km/h w ciągu 6,2 s. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Klienci w Polsce mogą już zamawiać ID.4 GTX. Cena podstawowa modelu wynosi 226 190 złotych. Szczegóły oferty modelu, pełny zakres jego wyposażenia standardowego jak i opcjonalnego znaleźć można na stronie internetowej marki Volkswagen.
Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.