W piętnastym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący rozmawiają na temat nowoczesnych form finansowania zakupu i użytkowania samochodu elektrycznego. Gościem specjalnym tego odcinka jest Artur Łyczko – kierownik działu sprzedaży i współpracy z dealerami Volkswagen Financial Services. Gość podcastu przybliża słuchaczom narzędzia finansowe, za pomocą których można zostać użytkownikiem elektrycznego Volkswagena ID.3. Artur Łyczko mówi także o tym, która forma finansowania zapewnia najniższą ratę i jakie zalety dla przedsiębiorców ma leasing.
Klienci mogą już zamawiać nowy, flagowy model marki z Wolfsburga – Touarega w wersji R. Najmocniejszego Volkswagena wyceniono w Polsce na 395.990 zł. Pojazd ten dostępny jest jako hybryda typu plug-in, a jego zespół napędowy dysponuje łączną mocą 340 kW (462 KM). Z wystarczająco naładowanym akumulatorem, SUV Volkswagena potrafi poruszać się w trybie elektrycznym do prędkości 140 km/h. Wersja R, tak samo jak i pozostałe odmiany modelu, jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. W połączeniu ze swoim wysokim momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Możliwe jest to nawet w elektrycznym trybie E-MODE.
Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych – w dziedzinie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz niechronionych uczestników ruchu, jak również pod względem wyposażenia w systemy asystujące.
Poznań, 21. października 2020 – filtr antyalergiczny stosowany w nowych samochodach Grupy Volkswagen został wyróżniony w kategorii „Części i akcesoria motoryzacyjne” w konkursie „Produkt roku 2020” organizowanym przez czasopismo „autoEXPERT”. Grupa Volkswagen zdecydowała się wprowadzić filtr antyalergiczny z węglem aktywnym jako wyposażenie seryjne wszystkich modeli. Większość wyprodukowanych wcześniej aut również może być wyposażona w taki filtr.
Z danych Jato Dynamics wynika, że w pierwszej połowie 2019 roku udział SUV-ów w sprzedaży nowych samochodów na świecie wyniósł 34,3% . Na drugim miejscu pod względem popularności – z wynikiem 14,7% – znalazły się samochody kompaktowe. Fakt, że pod hasłem „SUV” kryją się auta różnej wielkości nie umniejsza ich rynkowego sukcesu. Trend ten doskonale rozumieją producenci samochodów – najwięksi oferują SUV-y w wielu segmentach.
Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł gość specjalny: Nico Rosberg, mistrz Formuły 1 z 2016 roku. Elektrycznym „bolidem” o mocy 500 kW (680 KM) były kierowca Formuły 1 zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.
Czternasty odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest poświęcony ładowaniu samochodów elektrycznych w miastach i przy drogach w Polsce. Prowadzący podcast rozmawiają z Rafałem Czyżewskim – prezesem GreenWay Polska, czyli sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych – o tym, jak Polacy korzystają z publicznych stacji ładowania, jaki jest koszt użytkowania szybkich ładowarek oraz czy ładowanie pojazdu elektrycznego opłaca się bardziej niż tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym.
ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST z ceną od 202 390 zł. W roku 2021 do oferty dołączy także wariant z niższą pojemnością akumulatora oraz wyposażony w mocniejszą jednostkę, dysponujący napędem na 4 koła.
Nowo uruchomiony, internetowy sklep Volkswagena daje możliwość nie tylko znalezienia odpowiedniego samochodu, ale również wyboru formy finansowania i określenia wysokości wpłaty wstępnej oraz zakupu pojazdu. Cały proces jest podzielony na cztery kroki – wybór samochodu i parametrów leasingu, finalizacja zamówienia (opłata rezerwacyjna), złożenie wniosku leasingowego oraz wpłata własna i odbiór auta. Ze względu na wymogi prawne, potrzebna jest wizyta w salonie, ale tylko jedna – w celu podpisania umowy leasingowej i odbioru auta.
O tym, jak fotowoltaika sprawdza się w domu i w biznesie, prowadzący podcast rozmawiają z Michałem Ignaszakiem, właścicielem sieci salonów marek Volkswagen, Audi oraz Skoda w Kaliszu i miłośnikiem odnawialnych źródeł energii. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w jego salonach ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni.