Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
21.10.2020

Z danych Jato Dynamics wynika, że w pierwszej połowie 2019 roku udział SUV-ów w sprzedaży nowych samochodów na świecie wyniósł 34,3% . Na drugim miejscu pod względem popularności – z wynikiem 14,7% – znalazły się samochody kompaktowe. Fakt, że pod hasłem „SUV” kryją się auta różnej wielkości nie umniejsza ich rynkowego sukcesu. Trend ten doskonale rozumieją producenci samochodów – najwięksi oferują SUV-y w wielu segmentach.

Więcej Pobierz PDF

Na torze Nürburgring za kierownicą Volkswagena ID.R – wyczynowego elektrycznego samochodu wyścigowego, który ma na swoim koncie liczne rekordy – zasiadł gość specjalny: Nico Rosberg, mistrz Formuły 1 z 2016 roku. Elektrycznym „bolidem” o mocy 500 kW (680 KM) były kierowca Formuły 1 zaliczył kilka okrążeń toru w regionie Eifel w Niemczech.

Więcej Pobierz PDF
13.10.2020

Czternasty odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” jest poświęcony ładowaniu samochodów elektrycznych w miastach i przy drogach w Polsce. Prowadzący podcast rozmawiają z Rafałem Czyżewskim – prezesem GreenWay Polska, czyli sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych – o tym, jak Polacy korzystają z publicznych stacji ładowania, jaki jest koszt użytkowania szybkich ładowarek oraz czy ładowanie pojazdu elektrycznego opłaca się bardziej niż tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym.

Więcej Pobierz PDF
07.10.2020

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST z ceną od 202 390 zł. W roku 2021 do oferty dołączy także wariant z niższą pojemnością akumulatora oraz wyposażony w mocniejszą jednostkę, dysponujący napędem na 4 koła.

Więcej Pobierz PDF
06.10.2020

Nowo uruchomiony, internetowy sklep Volkswagena daje możliwość nie tylko znalezienia odpowiedniego samochodu, ale również wyboru formy finansowania i określenia wysokości wpłaty wstępnej oraz zakupu pojazdu. Cały proces jest podzielony na cztery kroki – wybór samochodu i parametrów leasingu, finalizacja zamówienia (opłata rezerwacyjna), złożenie wniosku leasingowego oraz wpłata własna i odbiór auta. Ze względu na wymogi prawne, potrzebna jest wizyta w salonie, ale tylko jedna – w celu podpisania umowy leasingowej i odbioru auta.

Więcej Pobierz PDF
24.09.2020

O tym, jak fotowoltaika sprawdza się w domu i w biznesie, prowadzący podcast rozmawiają z Michałem Ignaszakiem, właścicielem sieci salonów marek Volkswagen, Audi oraz Skoda w Kaliszu i miłośnikiem odnawialnych źródeł energii. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w jego salonach ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni.

Więcej Pobierz PDF
24.09.2020

Poznań, 24. września 2020 – W Polsce szybko przybywa samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Według stanu na lipiec 2020 roku pierwszych jeździ po naszych drogach 7231 egzemplarzy, drugich – 5826. Samochody zasilane energią elektryczną przestają być niszowe, stale powiększa się ich oferta. Koncern Volkswagen już dzisiaj oferuje auta elektryczne w niemal każdej klasie – od miejskiej Skody CITIGOe iV, przez sportowego Porsche Taycana, po dostawczego Volkswagena e-Craftera. W salonach zadebiutowały właśnie Audi e-tron Sportback oraz Volkswagen ID.3. Swoje premiery miały Skoda Enyaq i Volkswagen ID.4. Bez wątpienia ofensywa koncernu Volkswagen w dziedzinie elektromobilności nabiera rozpędu – do 2023 roku Grupa Volkswagen zainwestuje w elektromobilność 33 miliardy euro, już 2 lata później koncern Volkswagen zamierza rocznie sprzedawać 3 miliony samochodów elektrycznych. W ciągu 9 lat Grupa Volkswagen wprowadzi na rynek do 75 modeli z napędem elektrycznym.

Więcej Pobierz PDF
23.09.2020

Zaprezentowany właśnie nowy Volkswagen ID.4 to w pełni elektryczny SUV, który będzie produkowany i sprzedawany w Chinach, USA i w Europie. Jest to model o strategicznym znaczeniu dla ofensywy prowadzonej przez markę w dziedzinie elektromobilności. Nabywcy ID.4 otrzymają auto wyprodukowane w sposób nienaruszający ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Jeśli zechcą ładować jego akumulator energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, ID.4 pozostanie autem neutralnym dla klimatu również w trakcie eksploatacji.

Więcej Pobierz PDF
22.09.2020

W porównaniu do poprzednika nowy Golf Variant prezentuje się z zewnątrz zdecydowanie bardziej dynamicznie. Zasługa w tym, oprócz stylistyki Golfa ósmej generacji, również nieco zmienionych wymiarów zewnętrznych – długość auta urosła o 66 mm i wynosi 4.633 mm, rozstaw osi zwiększył się o 51 mm do 2.686 mm. Zwiększone – długość nadwozia i rozstaw osi sprawiają, że Golf Variant wygodnie mieści pięciu dorosłych pasażerów. Bagażnik ma pojemność 611 litrów, czyli o 6 litrów więcej niż w Golfie Variancie poprzedniej generacji. Po złożeniu asymetrycznie dzielonego oparcia kanapy pojemność wzrasta do 1.642 litrów. Jako wyposażenie opcjonalne jest oferowana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed zderzakiem.

Więcej Pobierz PDF
22.09.2020

Poznań, wrzesień 2020 r. Modelem ID.3 Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii motoryzacji – motoryzacji elektrycznej i zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Stylistyka nowego modelu świadczy o jego charakterze – ID.3 ma płynne kształty podkreślone miękkimi liniami, jego nadwozie jest kompaktowe i zwarte, a reflektory wyglądają jak oczy. Niski współczynnik oporu powietrza Cx równy 0,27 mocno przyczynia się do zwiększenia zasięgu samochodu.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.