Nietypowy, bo wirtualny Zlot Fanów Volkswagena odbywać się będzie na Facebook'u. Wydarzenie potrwa od poniedziałku 18 maja do niedzieli 24 maja. Marka będzie zbierać zachęcać fanów do dzielenia się swoimi zdjęciami i historiami, związanymi z najpopularniejszymi modelami Volkswagena, jak Golf, Polo, Beetle, Passat, Tiguan i Touareg.
Po Polsce jeździ 6.056 samochodów elektrycznych (dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych – PSPA). W porównaniu z liczbą aut spalinowych to wciąż niewielki odsetek, choć udział samochodów na prąd rośnie w bardzo dynamicznym tempie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, to tempo prawdopodobnie mogłoby jeszcze wzrosnąć, gdyby nie często powtarzane stereotypy.
„16 lat temu zacząłem z marką Skoda podróż, która teraz dobiega końca. Podróż, która nauczyła mnie jak współpracować z mediami i komunikować się z klientami oraz jak motywować i inspirować importerów marki Skoda w innych krajach. Przez ostanie 7 lat pracowałem z dealerami w Polsce. Bardzo się cieszę, że moją motoryzacyjną przygodę będę kontynuował z Volkswagenem. Jestem gotowy, aby wesprzeć zespół w realizacji zaplanowanych celów i współtworzyć wejście Volkswagena w erę elektromobilności” – mówi Tomasz Piasny, nowy Dyrektor ds. Rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe przedłuża o trzy miesiące czas obowiązywania gwarancji na nowe samochody. Dotyczy to wszystkich aut produkowanych w Europie lub z przeznaczeniem na europejski rynek, których dwuletnia gwarancja lub przedłużona opieka pogwarancyjna VolkswagenSafe+ wygasłaby w czasie między 1 marca a 31 maja 2020 roku. Gwarancja zostaje przedłużona o trzy miesiące ponad pierwotny czas trwania.
Fabryka Volkswagena w Zwickau stopniowo wznawia produkcję samochodów elektrycznych. W czwartek ruszyła produkcja modelu ID.3 – na razie w mniejszej liczbie egzemplarzy i w dużo wolniejszym rytmie pracy. Wdrożono przy tym wiele dodatkowych środków służących ochronie zdrowia pracowników. Produkcja jest podejmowana stosownie do normalizowania się sytuacji w firmach dostawczych. „Wszyscy musimy teraz sprostać historycznemu zadaniu. Chodzi o ochronę zdrowia pracowników naszego zakładu, a jednocześnie o wznowienie produkcji w odpowiedzialny sposób” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. e-Mobilności i rzecznik kierownictwa Volkswagen Sachsen.
Głównym tematem drugiego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są auta elektryczne napędzane ogniwami paliwowymizasilanymi wodorem. Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk porównują je z „klasycznymi” samochodami elektrycznymi wyposażonymi w silnik lub silniki elektryczne i akumulator. Prowadzący podcast opierają się na liczbach i faktach, a gość specjalny odcinka – Artur Włodarski, dziennikarz motoryzacyjny, którego teksty można przeczytać m.in. na portalu moto.pl opowiada o tym, jak produkuje się wodór, dlaczego na świecie tak mało jest aut wodorowych, a także jakie są wady i zalety wodoru jako paliwa alternatywnego. Czy wodór będzie ropą przyszłości? Odpowiedź – w drugim odcinku podcastu napędzanego przez markę Volkswagen.
W obliczu obecnej, niezwykle trudnej sytuacji, Volkswagen przekazał samochody organizatorom inicjatyw, które wspierają osoby znajdujące się obecnie w szczególnie trudnym położeniu (mowa o warszawskich akcjach „Paczka Dobra” i #PosiłekDlaSeniora oraz poznańskiej usłudze „Zakupy dla seniorów”). Także autoryzowani dealerzy marki przekazują swoje pojazdy, aby usprawnić działania wolontariuszy, pomagających w ramach licznych innych akcji.
Nowy rekord światowego bestsellera – tej wiosny Volkswagen wyprodukował sześciomilionowy egzemplarz Tiguana. W samym 2019 roku powstało 910.926 sztuk popularnego SUV-a. Tiguan stał się najchętniej kupowanym samochodem marki i koncernu Volkswagen, ten wszechstronny pojazd jest oferowany w 80 procentach krajów świata. W Europie Tiguan cieszy się największą popularnością wśród modeli typu SUV, w skali całego świata należy do grona trzech najchętniej kupowanych aut tej klasy. Volkswagen produkuje ten samochód na trzech kontynentach, w krajach należących do czterech stref czasowych.
Poznań, 16. kwietnia 2020 – W Polsce działa 116 autoryzowanych serwisów marki SKODA, 89 Volkswagena, 71 marki Volkswagen Samochody Dostawcze, 37 Audi, 35 SEAT-a oraz 8 Porsche. Wszystkie autoryzowane warsztaty marek należących do Grupy Volkswagen w Polsce są otwarte, także w czasach pandemii koncern zapewnia ciągłość zaopatrzenia w oryginalne części zamienne. Priorytetem jest przy tym ochrona zdrowia pracowników magazynów, serwisów oraz klientów. Wprowadzono środki, dzięki którym m.in. jest zachowana odpowiednia odległość pomiędzy pracownikami, co zapewnia im wymagane bezpieczeństwo. Wiele warsztatów oferuje klientom możliwość oddania i odbioru samochodu bez bezpośredniego kontaktu z pracownikami serwisu lub z zachowaniem odpowiedniej odległości od nich.
Zakłady marki Volkswagen Samochody Osobowe będą wznawiać produkcję sukcesywnie. W pierwszej kolejności, w tygodniu po 20 kwietnia, produkcja zostanie wznowiona w fabrykach w Zwickau i w Bratysławie. Pozostałe zakłady w Niemczech oraz w Portugalii, Hiszpanii, Rosji i USA wznowią produkcję w tygodniu po 27 kwietnia. Następnie, w ciągu maja, produkcja będzie sukcesywnie wznawiana w fabrykach w Republice Południowej Afryki, Argentynie, Brazylii i w Meksyku. Ralf Brandstätter, Dyrektor Operacyjny marki Volkswagen, powiedział: „Wraz z decyzjami rządów federalnych i stanowych w Niemczech oraz znoszeniem ograniczeń w innych krajach europejskich, tworzą się warunki do stopniowego wznowienia produkcji. W ciągu ostatnich trzech tygodni Volkswagen intensywnie przygotowywał się do tych kroków. Oprócz opracowania kompleksowego katalogu środków ochrony zdrowia pracowników, przyspieszyliśmy także przywrócenie łańcucha dostaw”. Skrócony czas pracy w zakładach Volkswagena w Niemczech zostanie utrzymany. Wraz ze wznowieniem produkcji liczba pracowników, której będzie on dotyczył zostanie sukcesywnie zmniejszona.