Aż trzy modele Volkswagena znalazły się w czołowej „trójce” w swoich kategoriach w 18. edycji największego plebiscytu „Auto Lider” tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto”. ID.3 zajął trzecie miejsce w kategorii „auto elektryczne”, T-Cross drugie w kategorii „miejski SUV/crossover”, zaś Touareg zwyciężył w kategorii „duży SUV/auto terenowe”.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe również w bieżącym roku obrachunkowym będzie kontynuować prace zmierzające do zwiększenia konkurencyjności głównej fabryki w Wolfsburgu. „W 2019 roku udało nam się wiele osiągnąć. Żeby zwiększyć efektywność, w samym 2020 roku zamierzamy zainwestować w zakładzie w Wolfsburgu miliony euro w cyfryzację procesów produkcyjnych oraz w zagadnienia związane z Przemysłem 4.0” – powiedział Stefan Loth, dyrektor fabryki w Wolfsburgu podczas tegorocznego sympozjum zakładowego.
Marka Volkswagen czyni kolejne postępy w realizacji celu, jakim jest osiągnięcie w 2050 roku produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Na rok 2020 firma podjęła kolejne ambitne zobowiązania i zamierza zwiększyć zaopatrzenie swoich fabryk w energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Andreas Tostmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Produkcji i Logistyki, stwierdził: „Zamierzamy zwiększyć w tym roku dostawy zielonej energii dla naszych fabryk z 70 do 90 procent”. Ponadto Volkswagen nie będzie już zasilał swoich elektrowni w Wolfsburgu węglem, lecz gazem ziemnym.
Volkswagen wprowadza na rynek unikatową wersję Arteona – mowa o wersji R-Line Edition, oferowanej dotąd wyłącznie dla modelu Passat Variant. Arteon R-Line Edition łączy dynamikę z zaletami aut typu Gran Turismo. Model ten wyróżnia się ekskluzywnymi elementami stylistycznymi, bogatym wyposażeniem seryjnym i czterema mocnymi turbodoładowanymi silnikami do wyboru o mocy od 140 kW/190 KM do 200 kW/272 KM. Model specjalny z silnikiem 2.0 TSI o mocy 190 KM jest dostępny w cenie od 205.090 zł.
Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz w salonach jako model ósmej generacji. Wyposażenie seryjne Golfa jest teraz znacznie bogatsze niż dotychczas. Już w podstawowej wersji są dostępne takie systemy, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.
Volkswagen T-Cross został wyposażony w silnik o największej mocy spośród wszystkich jednostek stosowanych dotąd w tym modelu – małego SUV-a można teraz zamówić z silnikiem 1.5 TSI osiągającym moc 110 kW/150 KM. Dotychczasowa oferta została tym samym wzbogacona o jednostkę o dynamicznych osiągach. T-Cross z tym silnikiem jest dostępny w cenie od 89 090 zł.
W 2019 roku marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 6.278.300 samochodów o 0,5 procent poprawiając wynik z poprzedniego roku. Mimo ogólnie niekorzystnej sytuacji rynkowej marka znacznie zwiększyła swoje udziały. W Europie, Ameryce Południowej, Azji-Pacyfiku oraz w USA odnotowano wzrost sprzedaży. W porównaniu z poprzednim rokiem znacznie wzrosło zainteresowanie klientów modelami zelektryfikowanymi. Dostarczono ponad 80.000 aut elektrycznych, co oznacza bardzo duży wzrost – aż o 60 procent.
W ramach wspólnego projektu pod nazwą „Obszar Testowy Dolna Saksonia” na 7-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Wolfsburg-Köngislutter a Cremlingen rozpoczęto badania ruchu samochodowego. Na fragmencie trasy wykorzystywanym przez Niemiecką Agencję Kosmiczną kamery zbierają anonimowe dane dotyczące różnych sytuacji drogowych. Na odcinku badawczym finansowanym przez kraj związkowy Dolna Saksonia i Niemiecką Agencję Kosmiczną Volkswagen spodziewa się zebrać nowe informacje potrzebne do prac nad pojazdami poruszającymi się autonomicznie.
W połowie grudnia w Autostadt przekazano klientce 250-tysięczny samochód marki Volkswagen wyposażony w napęd elektryczny – właśnie tyle zelektryfikowanych aut marki powstało od 2013 roku, gdy do sprzedaży wprowadzono model e-Up!. Ofertę zelektryfikowanych samochodów Volkswagena w kolejnych latach konsekwentnie rozbudowywano: w 2014 r. pojawiły się e-Golf oraz Golf GTE, a w 2015 r. Passat GTE i Passat Variant GTE. Z kolei od 2018 roku w Chinach są dostępne Passat i Tiguan jako hybrydy plug-in, a w tym roku ofertę poszerzyły wyposażone w akumulatory elektryczne wersje modeli Bora i Lavida. Bestsellerem wśród elektrycznych aut Volkswagena jest e-Golf, który został dotąd wyprodukowany w liczbie 104.000 egzemplarzy, za nim plasują się Golf GTE (51.000), Passat Variant GTE (42.000) oraz e-Up! (21.000). W sumie, połowa klientów wybrała modele wyposażone w akumulator, a połowa modele hybrydowe typu plug-in.
Volkswagen pozwala zajrzeć w przyszłość, w której nie trzeba już będzie poszukiwać miejsca do zasilenia elektrycznego auta w energię. Zadanie to przejmie mobilny robot opracowany przez Volkswagen Group Components, który poruszając się autonomicznie podjedzie do zaparkowanego samochodu.