Europejscy klienci preferują kompaktowe auta z nadwoziem typu hatchback, jak np. Golf, który od ponad 40 lat przoduje w statystykach sprzedaży. Na światowych rynkach dominują natomiast kompakty z nadwoziem typu sedan – jedna trzecia wszystkich aut dostarczanych przez Volkswagena klientom to właśnie sedany, w samych Chinach sprzedano ich 1,6 miliona. Popyt jest więc bardzo duży, dlatego Volkswagen oferuje w Chinach aż sześć modeli tego typu. Przegląd hitów tamtejszego rynku pokazuje różnice pomiędzy poszczególnymi modelami oferowanymi przez Volkswagena.
InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen sprawdził wiedzę i nastawienie Polaków do samochodów elektrycznych. Respondenci zostali zapytani o aktualną liczbę „elektryków” jeżdżących po polskich drogach, infrastrukturę do obsługi aut elektrycznych i specjalne miejsca parkingowe dla aut z możliwością ładowania zewnętrznym źródłem prądu.
Marka Volkswagen, we współpracy z projektem InsightOut Lab, uruchamia podcast „Elektrycznie Tematyczni” wprowadzający w świat elektromobilności i obalający związane z nią mity. Podcast jest oparty na wynikach badań prowadzonych przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, dostępnych publicznie danych oraz na opiniach ekspertów z branży motoryzacyjnej i energetycznej.
Wybór wymarzonego samochodu nie od dziś jest możliwy za pośrednictwem wielu stron internetowych – jest to związane z trendami, które wskazują na coraz większą chęć dokonywania zakupów online. Volkswagen już od sierpnia 2017 roku oferuje możliwość zapoznania się z ofertą aut dostępnych w magazynach dealerskich za pośrednictwem strony internetowej https://od-reki.volkswagen.pl/. Marka wprowadza teraz nowatorski projekt Volkswagen e-Home, który jest optymalnym rozwiązaniem dla wszystkich, chcących uzyskać spersonalizowaną, omówioną z ekspertem ofertę dotyczącą wybranego samochodu.
Volkswagen konsekwentnie rozbudowuje swoją ofertę samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu ID.3, co nastąpi latem bieżącego roku, widać, że zapotrzebowanie w Niemczech na auta elektryczne i zelektryfikowane znacznie się zwiększyło: w wypadku modelu up! co drugie zamówienie dotyczy wersji z elektrycznym napędem, łącznie przyjęto już 20.000 takich zamówień. Znacznie zwiększyła się również popularność Passata w wersji GTE – obecnie co siódmy kupujący decyduje się na wersję hybrydową typu plug-in (PHEV).
Za sprawą innowacyjnej technologii Car2X nowy Golf może pomóc kierowcom zapobiegać wypadkom dzięki bezprzewodowemu łączeniu się z innymi pojazdami i z infrastrukturą drogową. Organizacja Euro NCAP wyraziła swoje uznanie dla funkcji ostrzegania o zbliżaniu się pojazdów uprzywilejowanych i uhonorowała ją nagrodą „Advanced Award” za przełomowe znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa. Niemieckie stowarzyszenie motoryzacyjne ADAC przetestowało nową technologię i uznało ją za „techniczny kamień milowy”.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe wchodzi wzmocniona w kolejną fazę transformacji. Mimo kurczącego się rynku główna marka koncernu Volkswagen dostarczyła klientom w ubiegłym roku 6,3 miliona samochodów – najwięcej w swojej historii. Volkswagen zwiększył udział na wszystkich ważnych rynkach. Sukces zawdzięcza w dużej mierze ofensywie w dziedzinie nowych modeli, w tym zwłaszcza wzrostowi sprzedaży aut typu SUV, jak T-Cross, T-Roc i Atlas. Bestsellerem marki ponownie okazał się Tiguan, którego sprzedano na świecie ponad 700.000 egzemplarzy. Podobnie jak Golf, Tiguan należy do 10 najchętniej kupowanych modeli na świecie.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe stopniowo zawiesza produkcję w swoich europejskich fabrykach. Dotyczy to również zakładów Volkswagena wytwarzających komponenty. W ten sposób marka reaguje na spadek popytu na rynkach samochodowych. Pojawiają się również zagrożenia dostaw z firm wytwarzających podzespoły do produkcji. Przyczyną tych zjawisk jest znacznie szybsze rozprzestrzenianie się infekcji spowodowanej koronawirusem i wynikające z tego zarządzenia władz. Właśnie dlatego, a także wdrażając zalecenia dotyczące ochrony zdrowia, zgodnie z aktualnymi założeniami na prawdopodobnie dwa tygodnie zostaną zamknięte fabryki. Zakłady zlokalizowane w Niemczech przerwą produkcję w czwartek po zakończeniu drugiej zmiany.
R-Line jest najbardziej sportową ze wszystkich wersji wyposażenia nowego Golfa. Wyposażenie nowego Golfa R-Line obejmuje elementy dostępne w wersjach Golf i Life oraz wiele wyróżników zarezerwowanych wyłącznie dla tej wersji. Nowy Golf R-Line jest oferowany z silnikiem 1.5 TSI EVO o mocy 130 KM lub 150 KM oraz z jednostką napędową 1.5 eTSI o mocy 150 KM, która seryjnie współpracuje z 7-biegową przekładnią o dwóch sprzęgłach. Ceny Golfa R-Line zaczynają się od 95 290 zł (po uwzględnieniu aktualnego rabatu).
Wolfsburg/Poznań, 9. marca 2020 – Koncern Volkswagen zakończył 2019 rok pozytywnym wynikiem finansowym. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 16,8 mld. euro do 252,6 mld. euro, zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wzrósł do 19,3 (17,1) mld. euro. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi wyniosła 7,6 (7,3) procent i okazała się nieco wyższa niż przewidywana na 2019 rok. Zwiększył się także zysk operacyjny – do 17,0 (13,9) mld. euro. Negatywny wpływ zdarzeń specjalnych (sprawa diesli) zmniejszył się do 2,3 (3,2) mld. euro. Znacznie wzrósł przepływ gotówki netto w dziale samochodów – do 10,8 (-0,3) mld. euro, płynność netto zwiększyła się dzięki temu do 21,3 (19,4) mld. euro. Zarząd i Rada Nadzorcza zaproponowały zwiększenie dywidendy za akcję zwykłą do 6,50 (4,80) euro za sztukę, a akcji uprzywilejowanej do 6,56 (4,86) euro. Wskaźnik stopy wypłat dywidend wzrósłby przez to do 24,5 (20,4) procent.