Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Wolfsburg/Poznań, 9. marca 2020 – Koncern Volkswagen zakończył 2019 rok pozytywnym wynikiem finansowym. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 16,8 mld. euro do 252,6 mld. euro, zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi wzrósł do 19,3 (17,1) mld. euro. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi wyniosła 7,6 (7,3) procent i okazała się nieco wyższa niż przewidywana na 2019 rok. Zwiększył się także zysk operacyjny – do 17,0 (13,9) mld. euro. Negatywny wpływ zdarzeń specjalnych (sprawa diesli) zmniejszył się do 2,3 (3,2) mld. euro. Znacznie wzrósł przepływ gotówki netto w dziale samochodów – do 10,8 (-0,3) mld. euro, płynność netto zwiększyła się dzięki temu do 21,3 (19,4) mld. euro. Zarząd i Rada Nadzorcza zaproponowały zwiększenie dywidendy za akcję zwykłą do 6,50 (4,80) euro za sztukę, a akcji uprzywilejowanej do 6,56 (4,86) euro. Wskaźnik stopy wypłat dywidend wzrósłby przez to do 24,5 (20,4) procent.

Więcej Pobierz PDF

Odliczanie trwa: 12 czerwca w Rzymie zostanie rozegrany mecz otwarcia Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2020. Po raz pierwszy mistrzostwa odbędą się w 12 krajach. Volkswagen, który jest oficjalnym partnerem tej imprezy, podaruje kibicom w miejscach rozgrywek tzw. Mobility Shirts. Koszulki te nie tylko przykuwają uwagę swoim wzorem, ale też są przepustką do skorzystania z szeregu przywilejów.

Więcej Pobierz PDF

Oferta nowego Golfa została uzupełniona o jednostki silnikowe o mocy 90 KM i 110 KM. Aktualnie cennik modelu otwiera wersja w cenie 75 490 zł – po uwzględnieniu obecnego upustu, Nowy Golf będzie dostępny już od 69 490 złotych. W podstawowej wersji modelu standardowo są dostępne takie systemy, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.

Więcej Pobierz PDF

Model studyjny ID.CROZZ trafi do produkcji seryjnej jako Volkswagen ID.4. To efekt rozwoju strategii elektromobilności marki. Pierwsze informacje na temat nowego elektrycznego SUV-a zostały przedstawione w czasie prezentacji marki, przeprowadzonej za pośrednictwem streamingu w  Internecie (w związku z odwołaniem Salonu Samochodowego w Genewie). ID.4 zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku. Elektryczny SUV, idąc śladami ID.3, jest drugim modelem opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB). „ID.4, podobnie jak ID.3, jest autem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla” – mówi Ralf Brandstätter, dyrektor operacyjny marki Volkswagen. „ID.4 będziemy produkować i sprzedawać w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych”.

Więcej Pobierz PDF

Trzy wersje Golfa, trzy różne charaktery i trzy wydajne układy napędowe, ale jedna filozofia jeśli chodzi o dynamiczny wygląd i bogate wyposażenie. Zbliża się światowa premiera nowego Golfa GTE, Golfa GTI i Golfa GTD podczas Salonu Samochodowego w Genewie (5–15 marca 2020 r.). 44 lata temu Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa GTI, który szybko zyskał miano kultowego samochodu sportowego. W 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD, a w 2014 – pierwszy Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in.

Więcej Pobierz PDF

Pojawienie się aut zasilanych energią elektryczną wymusiło zmiany konstrukcyjne w układach przeniesienia napędu. Moment obrotowy elektrycznej jednostki napędowej APP310 jest przenoszony na koła samochodu za pośrednictwem bardzo niewielkiej skrzyni biegów. Ma ona tylko jedno przełożenie, ale doskonale spisuje się we wszystkich sytuacjach drogowych. Nowy mechanizm zawiera też mniejszą liczbę kół zębatych. Ta jednobiegowa przekładnia jest elementem modułowej platformy do budowy samochodów elektrycznych (MEB), produkuje ją Volkswagen Group Components w fabryce w Kassel. Jak to się dzieje, że silnikowi elektrycznemu wystarcza tylko jeden bieg?

Więcej Pobierz PDF

Nowy flagowy model Volkswagena – Touareg R – zadebiutuje podczas 90. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda typu plug-in z zespołem napędowym o mocy 340 kW (462 KM). Potężny SUV z wystarczająco naładowanym akumulatorem zawsze rusza w trybie elektrycznym E-MODE, który zapewnia zerową emisję dwutlenku węgla. Jak wszystkie Touaregi także wersja R jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. Dzięki niemu oraz za sprawą mocnego zespołu napędowego, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości aż 700 Nm, ​​Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony. Holowanie takiej przyczepy jest możliwe nawet w elektrycznym trybie E-MODE.

Więcej Pobierz PDF

Gdy 45 lat temu na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie Volkswagen przedstawił pierwszego Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, że te trzy literki – G, T oraz I – staną się kiedyś wyróżnikiem kultowego samochodu. Teraz, podczas Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen zaprezentuje Golfa GTI ósmej generacji. To wielki debiut inteligentnego, sportowego autaz najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowej ery.

Więcej Pobierz PDF

Dodano do koszyka. Twój koszyk: 0

Błąd dodawania do koszyka. Spróbuj ponownie.

Błąd. Element nie został usunięty. Spróbuj ponownie.