Ofensywa Volkswagena w dziedzinie samochodów elektrycznych nabiera rozpędu zgodnie z planem: w wrześniu 2019 roku odbyła się światowa premiera nowego, w pełni elektrycznego modelu ID.3, a w listopadzie w zakładzie w Zwickau rozpoczęła się jego produkcja. 2020 będzie rokiem, w którym auta z rodziny ID. będą wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach – Volkswageny ID.3 zaczną się pojawiać na europejskich drogach latem 2020 roku. W ciągu najbliższych lat Volkswagen zamierza stać się światowym liderem w zakresie elektromobilności – do 2024 roku koncern zainwestuje w jej rozwój 33 miliardy euro, z których 11 miliardów przypadnie na inwestycje marki Volkswagen. Strategiczny cel zakładający sprzedaż miliona elektrycznych samochodów ma – według nowych założeń – zostać osiągnięty pod koniec 2023 roku, czyli o dwa lata wcześniej niż dotąd zakładano. Marka Volkswagen planuje, że do 2025 roku wyprodukuje 1,5 miliona aut z napędem elektrycznym.
W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej epoki. Elektromobilność traktujemy niezwykle poważnie. Do 2024 roku marka Volkswagen zainwestuje w nowe technologie 19 miliardów euro, aż 11 miliardów euro z tej kwoty przeznaczymy na rozwój w zakresie elektromobilności. Już w 2020 roku Volkswagen rozpocznie największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych: w lecie zacznie się sprzedaż ID.3, a niedługo po nim modelu ID.Next, czyli naszego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym.
Nowy Golf uzyskał najwyższą ocenę podczas testu bezpieczeństwa przeprowadzonego przez Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Eksperci przyznali kompaktowemu Volkswagenowi wysokie noty we wszystkich kategoriach – ochrony dorosłych pasażerów, ochrony dzieci, ochrony innych uczestników ruchu oraz w dziedzinie systemów asystujących.
Od lipca 2019 roku obowiązują przepisy, według których wszystkie nowo homologowane modele elektryczne w sprecyzowanych okolicznościach muszą emitować sztuczny dźwięk. Podczas wydarzenia o nazwie „Future Sounds”, które odbyło się w ramach Drive Forum w Berlinie zaprezentowano brzmienie elektrycznego Volkswagena ID.3. Ponieważ napęd elektryczny sam w sobie nie wytwarza prawie żadnych odgłosów, powstaje szerokie pole do opracowania dźwięku typowego nie tylko dla konkretnego modelu, lecz także dla marki. Elektryczne samochody Volkswagena będzie można przez to rozpoznać również dzięki ich specyficznemu brzmieniu.
W listopadzie marka Volkswagen dostarczyła na świecie 586.400 samochodów, czyli o 3,9 procent więcej niż w analogicznym miesiącu 2018 r. Volkswagen po raz kolejny zwiększył udział w kurczącym się globalnym rynku. Dotyczy to także Chin, największego rynku dla Volkswagena, gdzie dostawy wzrosły o 4,0 procent, pomimo kurczenia się rynku. Znaczący wzrost dostaw odnotowano również w USA (+9,1 procent) i Brazylii (+12,3 procent). Wzrost dostaw w Niemczech był jeszcze wyższy i wyniósł aż 20,2 procent.
Nawet 550 kilometrów przejechanych po jednokrotnym naładowaniu akumulatora – Volkswagen ID.3 wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny robi wrażenie zarówno pod względem dynamiki jazdy, jak i zasięgu. Jest to pierwszy z serii modeli skonstruowanych w oparciu o modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Dzięki możliwości szybkiego ładowania prądem o mocy 100 kW akumulator Volkswagena ID.3 można w ciągu 30 minut zasilić do poziomu wystarczającego do przejechania 290 km (WLTP). Jest to możliwe dzięki najważniejszemu elementowi elektrycznego samochodu – akumulatorowi. W nowym ID.3 zastosowano akumulator wysokiego napięcia, przypominający kształtem tabliczkę czekolady. Wewnątrz akumulatora znajduje się nawet 12 połączonych ze sobą modułów. Fabryka w Brunszwiku należąca do Volkswagen Group Components będzie wytwarzać w przyszłości do 500.000 akumulatorów rocznie. Jak działa akumulator?
Wolfsburg, grudzień 2019 r. Golf, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy, pojawia się teraz jako model ósmej generacji. Cyfrowe wnętrze Golfa pozwala na intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące wspierają kierowcę podczas jazdy z prędkością do 210 km/h. Golf to pierwszy model marki, który za pośrednictwem systemu Car2X wykorzystuje zbiorową inteligencję w ruchu drogowym i ostrzega innych jego uczestników o ewentualnych zagrożeniach; model ten jest dostępny w pięciu odmianach hybrydowych. Bardzo wzbogacono wyposażenie seryjne Golfa. Już w podstawowej wersji są dostępne takie nowoczesne rozwiązania jak system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system monitorowania przestrzeni przed autem Front Assist z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, nowy system zwiększający bezpieczeństwo podczas skręcania, Car2X, cyfrowy kokpit, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i LED-owe lampy z tyłu.
O tym jak działa nowa środkowa poduszka powietrzna w ID.3, która jest umieszczona między fotelami i zapobiega kolizji głów kierowcy i pasażera opowiada Stefan Hagen, odpowiedzialny za bezpieczeństwo podczas zderzeń bocznych.
Szykują się duże zmiany na stanowiskach kierowniczych w Volkswagen Design: Klaus Bischoff, dotychczasowy główny stylista Volkswagena, od 1. kwietnia 2020 roku obejmie stanowisko Szefa Designu Grupy. Do 1. lipca 2020 roku, kiedy jego funkcje przejmie Jozef Kabaň, będzie pełnił obydwie funkcje. Michael Mauer, który obecnie jednocześnie pełni funkcje Szefa Designu Grupy i głównego stylisty Porsche, od połowy przyszłego roku skoncentruje się na obowiązkach głównego stylisty Porsche.
Jaki wpływ ma światło na tworzenie emocjonalnego kontaktu człowieka z samochodem? Powstaje dzięki niemu pewna więź, kontakt z maszyną staje się łatwiejszy, bo naturalny. Sandra Sturmat, projektantka oświetlenia w marce Volkswagen jest jednym z twórców rozwiązań świetlnych w nowym ID.3.