Wszystkie fabryki Volkswagena wznowiły produkcję
- działalność podjął każdy z 16 zakładów marki Volkswagen
- produkcję wznowił ostatni nieczynny dotąd zakład w Puebla w Meksyku
- Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Produkcji i Logistyki, Andreas Tostmann, powiedział: „Podjęcie produkcji przy zachowaniu wszelkich środków ochrony zdrowia udało się we wszystkich naszych fabrykach na świecie. Dziękuję załodze, dostawcom i logistykom”.
Produkcję wznowił już zakład Volkswagena w Puebla w Meksyku. Oznacza to, że każda z 16 fabryk należących do marki Volkswagen Samochody Osobowe znowu pracuje. Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki Marki Volkswagen Samochody Osobowe, powiedział: „Ponowne uruchomienie produkcji przy zachowaniu wszelkich środków zapewniających ochronę zdrowia pracowników przebiegło pomyślnie. Nie zabrakło żadnego elementu niezbędnego do produkcji. Bardzo dziękuję załodze, a także dostawcom i logistykom”. Tylko do produkcji samochodów w swoich europejskich fabrykach marka Volkswagen potrzebuje 100.000 różnych komponentów dostarczanych przez kooperantów.
W Niemczech i w pozostałych krajach Europy przestój spowodowany epidemią koronawirusa trwał około sześć tygodni, w Ameryce Południowej dziesięć tygodni, w Meksyku uruchomiono wczoraj produkcję po 11-tygodniowej przerwie. Jako pierwszy zakład samochodowy 23 kwietnia działalność wznowiła fabryka w Zwickau, w której powstaje ID.3. Wkrótce po niej, 28 kwietnia, do produkcji przystąpił największy zakład koncernu mieszczący się w Wolfsburgu. Pracę podjęły ponadto wszystkie fabryki w Chinach.
Oznacza to, że działalność wznowiła każda fabryka marki Volkswagen Samochody Osobowe, chociaż w różnym stopniu. Średnie obciążenie wynosi teraz około 60-70 procent tego, z jakim zakłady te pracowały przed wybuchem epidemii. Mówiąc o przezwyciężaniu kryzysowej sytuacji Andreas Tostmann zauważył: „Nasz model działania i nasza postawa w czasach kryzysu okazały się słuszne”.
Priorytetem przy wznawianiu produkcji była ochrona zdrowia pracowników. W tym celu kierownictwo i Rada Zakładowa uchwaliły wspólnie 100-punktowy plan będący standardem przemysłowym. Volkswagen udostępnił go do publicznego użytku i plan ten został pobrany ze strony internetowej ponad 120.000 razy zarówno przez poddostawców, jak i przez inne przedsiębiorstwa. Na przykład w Wolfsburgu zakończyła się właśnie pierwsza faza programu, przewidująca zastosowanie najostrzejszych środków ochrony i zaczęła obowiązywać druga spośród czterech faz.