Zgodnie z decyzją Rady Kantonu Genewskiego, tegoroczny Salon Samochodowy w Genewie został odwołany. Marka Volkswagen – zamiast pierwotnie zaplanowanej konferencji prasowej, która miała odbyć się we wtorek, 3 marca, o godz. 9:10 – zaprezentuje swoje nowości w Internecie.
Trzy wersje Golfa, trzy różne charaktery i trzy wydajne układy napędowe, ale jedna filozofia jeśli chodzi o dynamiczny wygląd i bogate wyposażenie. Zbliża się światowa premiera nowego Golfa GTE, Golfa GTI i Golfa GTD podczas Salonu Samochodowego w Genewie (5–15 marca 2020 r.). 44 lata temu Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa GTI, który szybko zyskał miano kultowego samochodu sportowego. W 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD, a w 2014 – pierwszy Golf GTE z napędem hybrydowym typu plug-in.
Pojawienie się aut zasilanych energią elektryczną wymusiło zmiany konstrukcyjne w układach przeniesienia napędu. Moment obrotowy elektrycznej jednostki napędowej APP310 jest przenoszony na koła samochodu za pośrednictwem bardzo niewielkiej skrzyni biegów. Ma ona tylko jedno przełożenie, ale doskonale spisuje się we wszystkich sytuacjach drogowych. Nowy mechanizm zawiera też mniejszą liczbę kół zębatych. Ta jednobiegowa przekładnia jest elementem modułowej platformy do budowy samochodów elektrycznych (MEB), produkuje ją Volkswagen Group Components w fabryce w Kassel. Jak to się dzieje, że silnikowi elektrycznemu wystarcza tylko jeden bieg?
Nowy flagowy model Volkswagena – Touareg R – zadebiutuje podczas 90. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Auto będzie dostępne wyłącznie jako hybryda typu plug-in z zespołem napędowym o mocy 340 kW (462 KM). Potężny SUV z wystarczająco naładowanym akumulatorem zawsze rusza w trybie elektrycznym E-MODE, który zapewnia zerową emisję dwutlenku węgla. Jak wszystkie Touaregi także wersja R jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION. Dzięki niemu oraz za sprawą mocnego zespołu napędowego, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości aż 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony. Holowanie takiej przyczepy jest możliwe nawet w elektrycznym trybie E-MODE.
Gdy 45 lat temu na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej IAA we Frankfurcie Volkswagen przedstawił pierwszego Golfa GTI, nikt nie przypuszczał, że te trzy literki – G, T oraz I – staną się kiedyś wyróżnikiem kultowego samochodu. Teraz, podczas Salonu Samochodowego w Genewie Volkswagen zaprezentuje Golfa GTI ósmej generacji. To wielki debiut inteligentnego, sportowego autaz najnowszymi rozwiązaniami technicznymi cyfrowej ery.
Powstanie gęstej sieci publicznych ładowarek do samochodów elektrycznych będzie możliwe znacznie szybciej, niż się dotąd wydawało. E.ON i Volkswagen Group Components przedstawiły w Essen prototyp przenośnej ultraszybkiej stacji ładowania. Jest ona wyposażona w zestaw akumulatorów, dzięki czemu szybkie stacje ładowania, nie wymagające podziemnych instalacji ani przyłącza do sieci, będzie można montować niemal wszędzie i znacznie niższym kosztem niż ładowarki tradycyjne.
Aż trzy modele Volkswagena znalazły się w czołowej „trójce” w swoich kategoriach w 18. edycji największego plebiscytu „Auto Lider” tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto”. ID.3 zajął trzecie miejsce w kategorii „auto elektryczne”, T-Cross drugie w kategorii „miejski SUV/crossover”, zaś Touareg zwyciężył w kategorii „duży SUV/auto terenowe”.
Marka Volkswagen Samochody Osobowe również w bieżącym roku obrachunkowym będzie kontynuować prace zmierzające do zwiększenia konkurencyjności głównej fabryki w Wolfsburgu. „W 2019 roku udało nam się wiele osiągnąć. Żeby zwiększyć efektywność, w samym 2020 roku zamierzamy zainwestować w zakładzie w Wolfsburgu miliony euro w cyfryzację procesów produkcyjnych oraz w zagadnienia związane z Przemysłem 4.0” – powiedział Stefan Loth, dyrektor fabryki w Wolfsburgu podczas tegorocznego sympozjum zakładowego.
Marka Volkswagen czyni kolejne postępy w realizacji celu, jakim jest osiągnięcie w 2050 roku produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. Na rok 2020 firma podjęła kolejne ambitne zobowiązania i zamierza zwiększyć zaopatrzenie swoich fabryk w energię elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Andreas Tostmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Produkcji i Logistyki, stwierdził: „Zamierzamy zwiększyć w tym roku dostawy zielonej energii dla naszych fabryk z 70 do 90 procent”. Ponadto Volkswagen nie będzie już zasilał swoich elektrowni w Wolfsburgu węglem, lecz gazem ziemnym.
Volkswagen wprowadza na rynek unikatową wersję Arteona – mowa o wersji R-Line Edition, oferowanej dotąd wyłącznie dla modelu Passat Variant. Arteon R-Line Edition łączy dynamikę z zaletami aut typu Gran Turismo. Model ten wyróżnia się ekskluzywnymi elementami stylistycznymi, bogatym wyposażeniem seryjnym i czterema mocnymi turbodoładowanymi silnikami do wyboru o mocy od 140 kW/190 KM do 200 kW/272 KM. Model specjalny z silnikiem 2.0 TSI o mocy 190 KM jest dostępny w cenie od 205.090 zł.